new porsche 718 boxster / cayman

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster new porsche 718 boxster / cayman

  • Maker
    Discussie
  • de nieuwe boxster en cayman met 4-cylinder turbomotor worden in 2016 onder typenr 718 gelanceerd

    The legendary Porsche 718 is back

    Mid-engine Sports Cars have a long tradition at Porsche. Starting with the Porsche 550 Spyder in 1953, a Sports Car that caused a sensation on both the race track and on the road with an empty weight of just around 550 kilograms. The Porsche 550 Spyder impressively demonstrated the superiority of the mid-engine concept in combination with a consistent lightweight construction when it crossed the finishing line of the Targa Florio with a lead of almost 15 minutes over the rest of the field in 1956.

    The Porsche 718 was the logical development of the mid-engine Sports Car: lightweight, fast and beautiful. In addition to winning numerous races, it also won the hearts of Porsche enthusiasts and even more those of its drivers. Due to its outstanding power-to-weight ratio, it had a top speed of up to 260 km/h (162 mph) and offered excellent manoeuvrability. This meant that it was able to surpass once more the racing successes of its predecessor: among other things, it won the Targa Florio in 1959 and 1960. With the development of the Boxster, Porsche continued the long tradition of mid-engine Sports Cars in the middle of the 1990s. The Boxster was joined by the Cayman around 10 years later, also a typical Porsche mid-engine Sports Car.

    The new 718 models

    We are committed to the tradition of Porsche – and so we take one step back in order to take a leap into the dynamic future of our mid-engine Sports Cars. The 718 set standards on the race track. The new 718 Boxster and 718 Cayman will now follow in its footsteps from the start of 2016. And the Porsche maxim still holds as true today as it did then: Intelligent Performance.

    The next 718 Boxster and 718 Cayman generation also shows its motor sport origins in the model range designation “718” and interprets this tradition with newly developed vehicles and highly efficient engines.

    Newly developed flat-four turbo engines

    Following on the tradition of the 1957 718 with its flat-four engine, the 718 model range builds on this heritage with new flat-four turbo engines developed by Porsche. These powerful engines open up the next, breathtaking chapter in terms of the performance of our mid-engine Sports Cars.

    The most important difference is preserved by means of the “Boxster” and “Cayman” names: one of the 718 models is open, the other closed. Both fulfil Sports Car dreams, enhanced by the absolute desire for uncompromising sportiness.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 253)
    • Misschien omdat jij al enkele nieuwe Porsches besteld hebt in het verleden en dus als een “gewonnen” klant aanzien wordt en ik nog als een potentiële… :p (graptjen, hé)

      Ik heb ondertussen mijn pijlen op een ander doelwit gericht dan op de 718. Heb de sportuitlaat nog steeds niet in het echt mogen aanhoren maar als ik voortga op de mening van anderen, kan je toch maar beter voor iets met 6 cilinders kiezen… In boxeropstelling. :salut:

        Misschien omdat jij al enkele nieuwe Porsches besteld hebt in het verleden en dus als een “gewonnen” klant aanzien wordt en ik nog als een potentiële… :p (graptjen, hé)

        Ik heb ondertussen mijn pijlen op een ander doelwit gericht dan op de 718. Heb de sportuitlaat nog steeds niet in het echt mogen aanhoren maar als ik voortga op de mening van anderen, kan je toch maar beter voor iets met 6 cilinders kiezen… In boxeropstelling. :salut:

          [quote=”Harley G” post=241698]Voorstelling is volgend weekend in de OPC’s.[/quote]

          Tja, ik heb GEEN uitnodiging gekregen voor de Cayman en GEEN voor de Panamera. Benieuwd of die trend zich gaat verderzetten !

            [quote=”Harley G” post=241698]Voorstelling is volgend weekend in de OPC’s.[/quote]

            Tja, ik heb GEEN uitnodiging gekregen voor de Cayman en GEEN voor de Panamera. Benieuwd of die trend zich gaat verderzetten !

              Bedankt deepee!
              Voor een vergelijking van het geluid, hierbij een filmpje van onze vriend Shmee met zijn GT4 (met IPE uitlaat) :salut:
              Oordeel vooral zelf…

              Shmee GT4
              [video]http://shmee150.com/crazy-ipe-sounds-cayman-gt4-comparison-stock/[/video]

                Porsche 718 Cayman S Manual – One Take

                  Voorstelling is volgend weekend in de OPC’s.

                  eri

                    Zou de nieuwe Cayman al in de schouwrooms staan ?

                      Hier nog het Autocar 718 Cayman S full review

                      Goed advies voor de aankoop, dat ik onderschrijf: vermijd de 20″ velgen maar kies voor PASM en PTV: If you are keen on getting a 718 Cayman we would advise sticking with adaptive Sports suspension (£1133) and locking rear diff with PTV (£890), and avoiding the biggest optional rims.

                        Leuke vergelijking, ga ik vanavond eens bekijken !

                          lotus elise cup 250 VS 718 boxster

                            Ik kwam gisteren terug van een ritje Ardennen, en werd voorbij gevlamd door een witte BMW M2 met Z platen. Mooi alternatief voor de Cayman !

                            eri

                              De nieuwe 718 cayman is bijna uitverkocht voor 2016.

                                Hier nog de AUTOCAR 718 Cayman first drive.

                                Sadly, the turbo motor can’t deliver anything like the spine-tingling soundtrack that the old flat-six managed as it closed in on its red line. Our test car was fitted with the optional sports exhaust, which adds volume with revs but doesn’t change its gruff pitch. The Cayman’s fixed roof means it’s not possible to escape from the noise, and at cruising speeds it becomes droney, even with the exhaust switched to its quieter mode.

                                Nog dit: op dit ogenblik staat een Cayman van een jaar oud bij de Duitse Porsche dealers 5K duurder geprijsd dan eind 2014, met vergelijkbare opties als de mijne… Een derdehands 981 Cayman met weinig extra’s en 40K km van 2013 staat nauwelijks goedkoper dan wat ik betaalde eind 2014! Benieuwd wat dat wordt eens de 982 in de showrooms staan.

                                  Great car, but the noise…..

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 253)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.