new porsche 718 boxster / cayman

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster new porsche 718 boxster / cayman

  • Maker
    Discussie
  • de nieuwe boxster en cayman met 4-cylinder turbomotor worden in 2016 onder typenr 718 gelanceerd

    The legendary Porsche 718 is back

    Mid-engine Sports Cars have a long tradition at Porsche. Starting with the Porsche 550 Spyder in 1953, a Sports Car that caused a sensation on both the race track and on the road with an empty weight of just around 550 kilograms. The Porsche 550 Spyder impressively demonstrated the superiority of the mid-engine concept in combination with a consistent lightweight construction when it crossed the finishing line of the Targa Florio with a lead of almost 15 minutes over the rest of the field in 1956.

    The Porsche 718 was the logical development of the mid-engine Sports Car: lightweight, fast and beautiful. In addition to winning numerous races, it also won the hearts of Porsche enthusiasts and even more those of its drivers. Due to its outstanding power-to-weight ratio, it had a top speed of up to 260 km/h (162 mph) and offered excellent manoeuvrability. This meant that it was able to surpass once more the racing successes of its predecessor: among other things, it won the Targa Florio in 1959 and 1960. With the development of the Boxster, Porsche continued the long tradition of mid-engine Sports Cars in the middle of the 1990s. The Boxster was joined by the Cayman around 10 years later, also a typical Porsche mid-engine Sports Car.

    The new 718 models

    We are committed to the tradition of Porsche – and so we take one step back in order to take a leap into the dynamic future of our mid-engine Sports Cars. The 718 set standards on the race track. The new 718 Boxster and 718 Cayman will now follow in its footsteps from the start of 2016. And the Porsche maxim still holds as true today as it did then: Intelligent Performance.

    The next 718 Boxster and 718 Cayman generation also shows its motor sport origins in the model range designation “718” and interprets this tradition with newly developed vehicles and highly efficient engines.

    Newly developed flat-four turbo engines

    Following on the tradition of the 1957 718 with its flat-four engine, the 718 model range builds on this heritage with new flat-four turbo engines developed by Porsche. These powerful engines open up the next, breathtaking chapter in terms of the performance of our mid-engine Sports Cars.

    The most important difference is preserved by means of the “Boxster” and “Cayman” names: one of the 718 models is open, the other closed. Both fulfil Sports Car dreams, enhanced by the absolute desire for uncompromising sportiness.

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 253)
    • 718 Boxster S Launch Control 0-286km/h Acceleration

        de 718 cayman is voor het eerst goedkoper dan zijn dakloze 718 broertje …

        eri

          Mooie auto de nieuwe 718.

            [video width=425 height=344 type=youtube]ZvMGORVw3XA[/video]

            eri

              wie heeft ervaring met de service Porsche Antwerpen?

                Begin eerst bij Porsche Duitsland bij de officiële Porsche Zentrums. De mijne komt van PZ Wiesbaden.

                Cayman 981

                eri

                  Ik ga me eens informeren op auto-scout Yellow, maar ik vind het nieuwe model 718 wel prachtig.

                    [quote=”eri” post=237455]
                    Ik vraag me af of hij standaard wat opties heeft, bv, GPS?[/quote]

                    :happy:

                    Gelukkig staan er wel wielen onder.

                    Wees slim en doe zoals ik. In Duitsland keus zat. Je hebt dan een zescilinder en de meeste hebben pakken opties waarvoor je niet betaalt.

                    eri

                      Ik denk eraan om de 2.0 Cayman manueel te bestellen in September wanneer hij in de schouwroom staat.
                      Ik vraag me af of hij standaard wat opties heeft, bv, GPS?

                        Mogelijk ben ik de dader geweest. 😳 Ben er niet 100% zeker van.was een post aan het typen maar besloot dan toch maar om te verwijderen. iPad/forum/internet haperde effe en mogelijks heb ik 2 x op verwijderen gedrukt en is jou post ook mee verdwenen…. :engeltje: Forum deed in ieder geval weer raar gisteren…. Mijn excuses voor het geval ik de dader zou zijn.

                        Heeft er ondertussen al iemand van het forum een 718 besteld?

                          ik ben idd de draad ook FF kwijt 😕

                            Ofwel beleef ik nu de 1ste fase van dementie, ofwel is hier een post van mij vermist?! :what:

                              Niet dus blijkbaar :think:

                              De techniek voor de cylindervulling en drukvoeding staat niet stil, en effectief, men haalt nu vlotjes + 300 Pk uit een vierpitter 2 liter 😮 😯

                              Maar of dat allemaal het rijplezier ten goede komt :think:

                              Vele handjes maken het werk lichter , of zoals men over de plas pleegt te stellen:
                              “there is no substitute for cubic inches” of nog ” no replacement for displacement” 😉

                                [quote=”deepee” post=236207]EVO – Porsche 718 Boxster review – why everything Porsche touches doesn’t always turn to gold[/quote]

                                Antwoord: neen, Walter. Jij met je klappenauspuff zou dat moeten weten. :first:

                                Ter vergelijking de oude: Ye olde Cayman
                                Quote:
                                Even the entry-level 2.7 blends its ample attributes so skilfully, you get in, adjust the seat and steering and drive fast, immediately feeling in synch with the controls and the road. No surprises, no jarring distractions, just an easy flow and rhythm. The Cayman does the GT thing effortlessly, too. That it’s so beautifully built, designed and finished only helps seal probably the best sportscar deal on the market.

                                  Zijn 4 cilinders beter dan 6??? Klik

                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 253)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.