new porsche 718 boxster / cayman

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster new porsche 718 boxster / cayman

  • Maker
    Discussie
  • de nieuwe boxster en cayman met 4-cylinder turbomotor worden in 2016 onder typenr 718 gelanceerd

    The legendary Porsche 718 is back

    Mid-engine Sports Cars have a long tradition at Porsche. Starting with the Porsche 550 Spyder in 1953, a Sports Car that caused a sensation on both the race track and on the road with an empty weight of just around 550 kilograms. The Porsche 550 Spyder impressively demonstrated the superiority of the mid-engine concept in combination with a consistent lightweight construction when it crossed the finishing line of the Targa Florio with a lead of almost 15 minutes over the rest of the field in 1956.

    The Porsche 718 was the logical development of the mid-engine Sports Car: lightweight, fast and beautiful. In addition to winning numerous races, it also won the hearts of Porsche enthusiasts and even more those of its drivers. Due to its outstanding power-to-weight ratio, it had a top speed of up to 260 km/h (162 mph) and offered excellent manoeuvrability. This meant that it was able to surpass once more the racing successes of its predecessor: among other things, it won the Targa Florio in 1959 and 1960. With the development of the Boxster, Porsche continued the long tradition of mid-engine Sports Cars in the middle of the 1990s. The Boxster was joined by the Cayman around 10 years later, also a typical Porsche mid-engine Sports Car.

    The new 718 models

    We are committed to the tradition of Porsche – and so we take one step back in order to take a leap into the dynamic future of our mid-engine Sports Cars. The 718 set standards on the race track. The new 718 Boxster and 718 Cayman will now follow in its footsteps from the start of 2016. And the Porsche maxim still holds as true today as it did then: Intelligent Performance.

    The next 718 Boxster and 718 Cayman generation also shows its motor sport origins in the model range designation “718” and interprets this tradition with newly developed vehicles and highly efficient engines.

    Newly developed flat-four turbo engines

    Following on the tradition of the 1957 718 with its flat-four engine, the 718 model range builds on this heritage with new flat-four turbo engines developed by Porsche. These powerful engines open up the next, breathtaking chapter in terms of the performance of our mid-engine Sports Cars.

    The most important difference is preserved by means of the “Boxster” and “Cayman” names: one of the 718 models is open, the other closed. Both fulfil Sports Car dreams, enhanced by the absolute desire for uncompromising sportiness.

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 253)
    • Het moet wel een beetje subtiel blijven hé :mrgreen:
      Zo’n Nederlandse plaat is er echt over :puke: :happydance:

        @DST: Eigenlijk had je toch wel voor Nederlandse nummerplaten kunnen zorgen he man ! Alles geel 😉

          Best zelf eens bellen, denk ik. De testwagen is nogal goed bezet.

            Hoop begin juli een telefoontje te krijgen van PC Mechelen voor een proefrit.
            Heb mijn naam laten noteren bij de officiële voorstelling.

              image-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17.jpeg

              Yep, omdat speedyellow niet te verkrijgen is 👿 😈

                Vraag stellen is ze beantwoorden… :ass:

                  Waarom niet geel? :think:

                  image-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25-26-27.jpeg

                  image-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25-26-27-28.jpeg

                    718 boxster S: how does it work …

                      EVO – Porsche 718 Boxster review – why everything Porsche touches doesn’t always turn to gold

                          Relatief lovend review gisteren verschenen op Autocar [UK]: Autocar 718 Boxster 2.0 Review

                          More than with any other brand I can think of, it is the modestly specified (*) cars that so often turn out to be the more preferable.

                          *2.0 ipv 2.5 S

                            Ik ben er van overtuigd dat je binnen 6 maand een “oude” 981 met een flinke reductie kunt kopen. Toen ik de mijne kocht (oktober 2014) waren er zo maar even 116 stuks 981 Cayman te krijgen, enkel en alleen bij Duitse PZ! En die van mij was 13 maand oud, had 19K km en heeft veel meer opties dan ik ooit zou durven dromen..

                            Als men bij PCM zegt dat de 718 “veel” beter rijdt dan de oude 981, dan heb ik daar twee woorden voor:
                            1/ korrel
                            2/ zout
                            :ass:

                              met de F-type kom je in de buurt van mijn biotoop …
                              die zijn intussen 2 jr op de markt. een S met 380 Pk is nu als jonge occasie cabrio te verkrijgen rond 50K. :what:
                              da’s die 20K afschrijving die je snel zal doen eens je een bestelbon getekend hebt voor een 718.
                              maar ik persoonlijk zou een F-type altijd en alleen puur voor de prachtige lijnen in coupé kopen. (eergisteren nog bij eentje staan te kwijlen tijdens de officiele voorstelling van de F-pace). is eigenlijk exact zoals een cayman of boxster qua looks discussie …

                              en voor de prijs van 70K die de 718 nu kost, krijg je de 5.0L V8 in beeld. now that’s a totally different league!! net als een 718 qua prijs en prestaties niet te vergelijken valt met een 718S.

                              een F-type zal niet zo scherp sturen als een 718, maar qua beleving en looks :think: (oei da’s hardop vloeken op een Porsche forum)

                                De prijs is de prijs. Kan je niet veel aan veranderen.
                                Ik weet niet hoe de prijs van de 981 lag maar hier ga je niet veel kunnen aan veranderen. Als je een nieuwe wil met pdk en een paar opties, ga je 70k kwijt zijn zonder dat je gek moet doen. Bij een 911 cabrio met wat opties ga je ook snel aan het dubbele zitten, hé!? Krijg je daar dan dubbel zoveel auto voor? Ik vrees ervoor. Porsche kan het zich blijkbaar veroorloven.
                                Misschien kan ik eens rondkijken wat er zich nog allemaal vergelijkbaaers op de markt bevindt… De Jaguar F-Type cabrio is alvast duurder….
                                Maar inderdaad, mocht hij tussen de 50 en 60k gezeten hebben, had ik direct besteld…. :coolness:

                                  Gert,

                                  De 981 is gewoon een sublieme auto, in om het even welke gedaante. Ik heb nooit anders gelezen of gehoord. Maar de prijs die jij eerder noemde zou me toch verdomd zwaar op de maag liggen.

                                15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 253)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.