new porsche 718 boxster / cayman

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster new porsche 718 boxster / cayman

  • Maker
    Discussie
  • de nieuwe boxster en cayman met 4-cylinder turbomotor worden in 2016 onder typenr 718 gelanceerd

    The legendary Porsche 718 is back

    Mid-engine Sports Cars have a long tradition at Porsche. Starting with the Porsche 550 Spyder in 1953, a Sports Car that caused a sensation on both the race track and on the road with an empty weight of just around 550 kilograms. The Porsche 550 Spyder impressively demonstrated the superiority of the mid-engine concept in combination with a consistent lightweight construction when it crossed the finishing line of the Targa Florio with a lead of almost 15 minutes over the rest of the field in 1956.

    The Porsche 718 was the logical development of the mid-engine Sports Car: lightweight, fast and beautiful. In addition to winning numerous races, it also won the hearts of Porsche enthusiasts and even more those of its drivers. Due to its outstanding power-to-weight ratio, it had a top speed of up to 260 km/h (162 mph) and offered excellent manoeuvrability. This meant that it was able to surpass once more the racing successes of its predecessor: among other things, it won the Targa Florio in 1959 and 1960. With the development of the Boxster, Porsche continued the long tradition of mid-engine Sports Cars in the middle of the 1990s. The Boxster was joined by the Cayman around 10 years later, also a typical Porsche mid-engine Sports Car.

    The new 718 models

    We are committed to the tradition of Porsche – and so we take one step back in order to take a leap into the dynamic future of our mid-engine Sports Cars. The 718 set standards on the race track. The new 718 Boxster and 718 Cayman will now follow in its footsteps from the start of 2016. And the Porsche maxim still holds as true today as it did then: Intelligent Performance.

    The next 718 Boxster and 718 Cayman generation also shows its motor sport origins in the model range designation “718” and interprets this tradition with newly developed vehicles and highly efficient engines.

    Newly developed flat-four turbo engines

    Following on the tradition of the 1957 718 with its flat-four engine, the 718 model range builds on this heritage with new flat-four turbo engines developed by Porsche. These powerful engines open up the next, breathtaking chapter in terms of the performance of our mid-engine Sports Cars.

    The most important difference is preserved by means of the “Boxster” and “Cayman” names: one of the 718 models is open, the other closed. Both fulfil Sports Car dreams, enhanced by the absolute desire for uncompromising sportiness.

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 253)
    • Allé, vandaag was het dan zover. 2 uurtje met de nieuw 718 2.0 met PDK mogen rondsjezen…
      Ik kan natuurlijk niet vergelijken met de 981 maar tov de 987 😯 !
      De 718 met 20″ wielen is een stuk comfortabeler dan de 987 met 19″ wielen.
      Rijcomfort is beter. Is ook geluidsarmer aan rijgeluiden.
      De PDK is zalig enne die 4 cilinder Turbo klinkt zo slecht nog niet met standaarduitlaatsysteem. Niettegenstaande is dit wel een absolute must, ook al heb ik hem nog niet in het echt gehoord! Klinkt hij zo mooi als bvb Walter zijne 981? Nee, absoluut niet. Klinkt hij als een sportwagen? Gelukkig nog wel.
      De sportstand van de ophanging kon de missess niet echt bekoren. Is echter nog steeds comfortabeler dan de 987. Is de 718 sneller? Absoluut! Ook bij deze verbaasde het mij weer hoe “gemakkelijk” je in de boxster zit. Ook met de 987 zat ik van de eerste keer op mijn “gemak”. De 718 is niet anders. Ik zie dan ook niet in waarom je de zetel optie met de 101-instelbare (beetje overdrijving) mogelijkheden zou nemen. Acceleratie is geweldig. De PDK is supersnel en in sportstand trekt die tot aan het rode gedeelte van de toerenteller als je het gas induwt. Het rijcomfort is zodanig goed dat je eigenlijk niet echt gevoel van snelheid hebt. Is de 987 dan zo slecht? Absoluut niet. Is gewoon anders. Harder, leukere sound, wat meer werken omdat die manueel geschakeld is en het vermogen komt wat later op gang.
      Ben ik verkocht? Jazeker. Heb ik er al eentje besteld? Nee, wel offerte laten maken en dat laten we bezinken. Voor de zomer kan je toch geen meer krijgen dus mikken we op 2017 in het geval ik er ene zou bestellen.
      Wat zijn de minpunten: de prijs steekt me wel tegen. De wetenschap dat hij al een paar duizendjes minder waard zal zijn als ik de garage buiten rijd, houd me wat tegen. niet alle knopjes op de middenconsole zijn gemakkelijk bereikbaar. PDK shifter zit in de weg. Een multifunctioneel stuur is niet standard en dit is enkel verkrijgbaar in combinatie van verwarmd stuur. Stnadaard ook geen digitale radio en heb gisteren in de media vernomen dat men binnen dit en 4 jaar enkel nog digitaal gaat uitzenden…. Wat wel goed is, is de navigatie met touch screen bediening.
      Ja jongens, ik heb het mezelf weer moeilijk gemaakt door die testrit… :bounce:
      Toen we vertrokken van de garage kwam er net een koppel in een Audi TT cabrio aan die ook gingen testrijden met de Boxster. Ik heb ze gewaarschuwd dat ze niet meer met de Audi gaan willen rijden… :first:

      J

        Mannen;

        deepee was zo vriendelijk om de berichten en foto’s en het filmpje van de Panaturbo van mijn bezoek in Leipzig in een apart draadje te zetten.
        Kwestie van deze draad niet teveel te laten ontsporen.

        Deepee, merci voor de hulp! You da man!

        hier is de link naar de andere draad:

        https://porscheforum.be/forum/trackday-foto-s-video-s/126151-on-track-leipzig-new-porsche-718-boxster-cayman

          Ik denk een proefrit te maken in september met de cayman.
          Heb al een mondelinge uitnodiging gekregen van opc mechelen.
          Dus nog veel nachten slapen, phhh!!

            Bij mij lag de limiet op +6°C in mijn roadsterjaren [1997-2014]…

            In moderne auto’s hebben ze zo een dinges, hoe heet het alweer… verwarming!

              Nog 2 keer slapen en ik mag hem ook eens testen. Met de 987 naar daar rijden zodat ik direct kan vergelijken…. Wrs zal het te koud zijn om lang open te rijden…
              Enfin, we zien wel.

                rechtdoor, behalve wanneer je aan het stuur draait :mrgreen: :mrgreen:

                Meer hierover:
                http://www.autobild.de/artikel/bmw-m2-ford-focus-rs-porsche-718-boxster-s-test-9052513.html

                  vertel vertel vertel…..Hoe rijdt die?

                  J

                    Gisteren met de 718 gereden op het Porsche circuit in Leipzig.

                    Leutig bakske.

                    Straks fotos.

                      Ik heb ooit in Wales meegedaan aan en Z4 event. Een andere eigenaar (Engelsman) had eigenlijk wel een interessante filosofie: hij kocht zich wel om de paar jaar een nieuwe auto, maar steeds met nul opties. Hij reed met een Z4 3,0 maar de gps was gewoon een Garmin die aan de ruit plakte, om maar iets te noemen.

                      Als je dan toch op voorhand weet dat je liever om de paar jaar verandert, is dat nog niet zo dom. Als ik de 2dehands prijzen bekijk, zie ik dat er zeer weinig prijsverschil gevraagd wordt tussen een 981 met veel of weinig opties…

                        Pffff, een berg opties….

                          Mooie plaatjes… van de 911! 😀

                            edit: foute link 😳

                              Vandaag op Francorchamps geweest. Heb er met de 718 Boxster gereden (niet op circuit) en moet zeggen dat ie helemaal niet verkeerd rijdt. Was de basisversie, had PDK, sportmodus en standaard uitlaat. OK, het geluid is geen 6cil boxer, maar voor mij persoonlijk zou het geen dealbreaker zijn. De 4cil klink ook niet slecht, zelfs met de standaard uitlaat. Jammer dat ze nog geen S versie in test hadden, had ik zeer graag gereden.

                                Zowel prijs als CO2 zijn doorslaggevend en de Cayman 2.7 PDK met 180g scoorde hier zeker voor mij aanvaardbaar.

                                Bij de Panamera hebben ze hierdoor blijkbaar voor dat alleen de Hybrid uitvoering (71g CO2 – 107.690€) verkoopt. Op de andere versies wordt met optie-paketten gesmeten. De diesel heeft bv 196g CO2 en kost 89.298€ incl pakket. Die 71g moet je natuurlijk met een dikke korrel zout nemen. Ik las laatst een uitspraak van Tony Verhelle (AutoGids) dat dealers hem zeggen dat veel eigenaars de oplaadkabel niet hoeven…

                                  dan heb jij meer geluk zou ik zeggen met je co uitstoot, want mijne staat niet meer op de zaak, was onbetaalbaar geworden door die di-pipoo….. :what: :bounce:

                                15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 253)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.