new porsche 718 boxster / cayman

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster new porsche 718 boxster / cayman

  • Maker
    Discussie
  • de nieuwe boxster en cayman met 4-cylinder turbomotor worden in 2016 onder typenr 718 gelanceerd

    The legendary Porsche 718 is back

    Mid-engine Sports Cars have a long tradition at Porsche. Starting with the Porsche 550 Spyder in 1953, a Sports Car that caused a sensation on both the race track and on the road with an empty weight of just around 550 kilograms. The Porsche 550 Spyder impressively demonstrated the superiority of the mid-engine concept in combination with a consistent lightweight construction when it crossed the finishing line of the Targa Florio with a lead of almost 15 minutes over the rest of the field in 1956.

    The Porsche 718 was the logical development of the mid-engine Sports Car: lightweight, fast and beautiful. In addition to winning numerous races, it also won the hearts of Porsche enthusiasts and even more those of its drivers. Due to its outstanding power-to-weight ratio, it had a top speed of up to 260 km/h (162 mph) and offered excellent manoeuvrability. This meant that it was able to surpass once more the racing successes of its predecessor: among other things, it won the Targa Florio in 1959 and 1960. With the development of the Boxster, Porsche continued the long tradition of mid-engine Sports Cars in the middle of the 1990s. The Boxster was joined by the Cayman around 10 years later, also a typical Porsche mid-engine Sports Car.

    The new 718 models

    We are committed to the tradition of Porsche – and so we take one step back in order to take a leap into the dynamic future of our mid-engine Sports Cars. The 718 set standards on the race track. The new 718 Boxster and 718 Cayman will now follow in its footsteps from the start of 2016. And the Porsche maxim still holds as true today as it did then: Intelligent Performance.

    The next 718 Boxster and 718 Cayman generation also shows its motor sport origins in the model range designation “718” and interprets this tradition with newly developed vehicles and highly efficient engines.

    Newly developed flat-four turbo engines

    Following on the tradition of the 1957 718 with its flat-four engine, the 718 model range builds on this heritage with new flat-four turbo engines developed by Porsche. These powerful engines open up the next, breathtaking chapter in terms of the performance of our mid-engine Sports Cars.

    The most important difference is preserved by means of the “Boxster” and “Cayman” names: one of the 718 models is open, the other closed. Both fulfil Sports Car dreams, enhanced by the absolute desire for uncompromising sportiness.

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 253)
    • Ja, uiteraard betaal je op een bedrijfswagen VAA. Maar voor de mijne valt dat nog wel mee (vraag me niet hoeveel juist), ook dankzij de CO2 emissie van maar 180g (raar genoeg enkel geldend voor een 981 2.7 PDK van 2013, daarna werd het onverklaarbaar 183g wat een hogere categorie is) . Alles mooi doorgesproken met mijn accountant aka mijn vrouw…

        [quote=”Yellow Submarine” post=234057][quote=”taffy” post=234040]Voor zover ik weet, dacht ik dat regeling nieuw en tweedehands aankoop Duitsland als volgt was (tenzij het ondertussen gewijzigd is, maar ik denk het niet) :
        – aankoop nieuwe wagen :: je koopt hem in Duitsland zonder BTW, en bij de douane betaal je 21 % op het factuurbedrag (netto -zonder BTW-Mehrwertsteuer)
        -aankoop tweedehands : – voor wagens met meer dan 6000 km. en ouder dan 6 maand :
        1. als de wagen van een particulier afkomstig is, dan is de geafficheerde prijs ook de prijs die je uiteindelijk betaalt, en komt er niets bij, bij invoer naar België;
        2. is de wagen ingeschreven geweest op een zaak of op naam van een BTW-plichtige, dan betaal je in Duitsland de prijs exclusief BTW (Mehrwertsteuer ausweissbar), en dan betaal je bij douane alsnog 21% op het factuurbedrag (= netto- exclusief de Duitse Mehrwertsteuer).

        Dus : op alle tweedehandswagens (ouder dan 6 maand en meer dan 6000 km.) die ingeschreven geweest zijn op een zaak of op naam van een BTW-plichtige betaal je in Duitsland de netto-prijs en betaal je bij invoer douane naar België 21 % op factuurbedrag.

        Alle particuliere auto’s ouder dan 6 maand en meer dan 6000 km., dan betaal je bij invoer België niets meer.

        Alle wagens , waarin geafficheerd staat “Mehrwertsteuer ausweissbar” zijn altijd auto’s die ingeschreven geweest zijn op een zaak of of naam van een BTW-plichtige. (deze regeling = idem als België)[/quote]

        Allemaal juist, maar ik wil nog aanstippen dat als je zelf BTW-plichtig bent, je de BTW dan niet aan de douane betaalt, maar gewoon bij je eerstvolgende BTW-aangifte en ook enkel het netto bedrag. Dus als je koopt op 2 mei en je hebt recht op 50% BTW recuperatie, dan betaal je tegen 20/7 maar 21/2=10,5% BTW… Zo heb ik het ook gedaan, en dat kwam me mooi uit![/quote]
        Klopt helemaal, maar dan betaal je wel VAA ! (lees Voordeel Alle Aard) en dit telt ook alweer door gezien de extra belasting die je dan in persoonlijke naam moet gaan betalen ieder jaar, of kan jij mij hierin misschien slimmer maken … 😀 😀 :coolness: ik wil altijd wel bijleren hoor 😆 😆

          [quote=”Boxsterwalter” post=234025]Gisteren waren wij aan het cruise omgeving Olen Kasterlee en wat kwamen wij daar tegen !! een zilvergrijze 718 Boxster op Z platen ,
          zodus de test ritten zijn al in volle gang .
          Nu niks dan lof voor de nieuwe Boxster had hem zaterdag bij OPCM grondig bekeken maar nu komt het !!! 😳 GELUID 😳
          het lijkt wel of je achter een Subaru met een zware keelontsteking hangt .hopelijk heeft Carnewal hier in de toekomst de juiste medicatie voor .[/quote]

          De ene Subaru is natuurlijk de andere niet! Als wij aan een Subaru denken, is het een 4-cilinder, maar ze hebben ooit 6-cilinders aangeboden. Ik neem aan dat ze die in de States nog steeds hebben. Hier is een quote over de toenmalige Outback 3,0R:

          De zescilinder hoor je nauwelijks als hij stationair loopt, ervaren we tijdens een korte kennismakingsrit met de Outback 3.0R. Slechts een heel licht schuddende koets wijst erop dat de motor loopt. Dat geeft je het gevoel in een voorname auto te zitten. Bij het accelereren geeft de krachtbron een fraaie roffel ten gehore, zoals alleen een zescilinder boxermotor dat kan. Een spectaculair geluid, alleen al omdat je het tegenwoordig maar hoogstzelden hoort.

          Nou, ik hoor het elke dag! Gert straks niet meer, natuurlijk…

            [quote=”Harley G” post=233963]Ik slaag er helaas maar niet in om onder de 70K te blijven op de configurator :bounce: :bounce:
            Als ik er boven ga, dan komen er weer andere interessante P’s in zicht (weliswaar tweedehands en duurder aan verkeersbelasting maar ja…)
            :think:[/quote]

            Voor de 2-liter, neem ik aan? Tja, voor 70K heb je inderdaad al een 991 coupé… Je zou je ook kunnen afvragen, stel dat je binnen 5 jaar of zo verkoopt, waar krijg je dan het meeste voor: een 8 jaar oude 991 of een 5 jaar oude 917?

            Het verbaast me dat de tweedehands prijzen van de 981 bij de Duitse PZ niet zijn gezakt sedert eind 2014. Misschien tegen het jaareinde, als er plaats moet gemaakt zijn voor de 917?

              [quote=”Harley G” post=234030]Zal dan toch ene zonder sportuitlaat geweest zijn want die zijn pas vanaf juni te verkrijgen….:). In jou geval zou ik de 981 houden, Walter! :)[/quote]

              Ik denk niet dat een sportuitlaat een 4-cilinder :ass: :ass: :ass: :ass: als een 6-cilinder doet klinken. :ass: :ass: :ass: :ass: :ass: :ass:

                [quote=”taffy” post=234040]Voor zover ik weet, dacht ik dat regeling nieuw en tweedehands aankoop Duitsland als volgt was (tenzij het ondertussen gewijzigd is, maar ik denk het niet) :
                – aankoop nieuwe wagen :: je koopt hem in Duitsland zonder BTW, en bij de douane betaal je 21 % op het factuurbedrag (netto -zonder BTW-Mehrwertsteuer)
                -aankoop tweedehands : – voor wagens met meer dan 6000 km. en ouder dan 6 maand :
                1. als de wagen van een particulier afkomstig is, dan is de geafficheerde prijs ook de prijs die je uiteindelijk betaalt, en komt er niets bij, bij invoer naar België;
                2. is de wagen ingeschreven geweest op een zaak of op naam van een BTW-plichtige, dan betaal je in Duitsland de prijs exclusief BTW (Mehrwertsteuer ausweissbar), en dan betaal je bij douane alsnog 21% op het factuurbedrag (= netto- exclusief de Duitse Mehrwertsteuer).

                Dus : op alle tweedehandswagens (ouder dan 6 maand en meer dan 6000 km.) die ingeschreven geweest zijn op een zaak of op naam van een BTW-plichtige betaal je in Duitsland de netto-prijs en betaal je bij invoer douane naar België 21 % op factuurbedrag.

                Alle particuliere auto’s ouder dan 6 maand en meer dan 6000 km., dan betaal je bij invoer België niets meer.

                Alle wagens , waarin geafficheerd staat “Mehrwertsteuer ausweissbar” zijn altijd auto’s die ingeschreven geweest zijn op een zaak of of naam van een BTW-plichtige. (deze regeling = idem als België)[/quote]

                Allemaal juist, maar ik wil nog aanstippen dat als je zelf BTW-plichtig bent, je de BTW dan niet aan de douane betaalt, maar gewoon bij je eerstvolgende BTW-aangifte en ook enkel het netto bedrag. Dus als je koopt op 2 mei en je hebt recht op 50% BTW recuperatie, dan betaal je tegen 20/7 maar 21/2=10,5% BTW… Zo heb ik het ook gedaan, en dat kwam me mooi uit!

                917

                  [quote=”Boxsterwalter” post=234025]Gisteren waren wij aan het cruise omgeving Olen Kasterlee en wat kwamen wij daar tegen !! een zilvergrijze 718 Boxster op Z platen ,
                  zodus de test ritten zijn al in volle gang .
                  Nu niks dan lof voor de nieuwe Boxster had hem zaterdag bij OPCM grondig bekeken maar nu komt het !!! 😳 GELUID 😳
                  het lijkt wel of je achter een Subaru met een zware keelontsteking hangt .hopelijk heeft Carnewal hier in de toekomst de juiste medicatie voor .[/quote]

                  Gisteren reed er eentje mee op de Porsche Days in Spa. Mooie wagen maar het geluid trekt echt op niks. Misschien goed voor een Audi TT maar zeker een tegenvaller voor Porsche liefhebbers.

                    Voor zover ik weet, dacht ik dat regeling nieuw en tweedehands aankoop Duitsland als volgt was (tenzij het ondertussen gewijzigd is, maar ik denk het niet) :
                    – aankoop nieuwe wagen :: je koopt hem in Duitsland zonder BTW, en bij de douane betaal je 21 % op het factuurbedrag (netto -zonder BTW-Mehrwertsteuer)
                    -aankoop tweedehands : – voor wagens met meer dan 6000 km. en ouder dan 6 maand :
                    1. als de wagen van een particulier afkomstig is, dan is de geafficheerde prijs ook de prijs die je uiteindelijk betaalt, en komt er niets bij, bij invoer naar België;
                    2. is de wagen ingeschreven geweest op een zaak of op naam van een BTW-plichtige, dan betaal je in Duitsland de prijs exclusief BTW (Mehrwertsteuer ausweissbar), en dan betaal je bij douane alsnog 21% op het factuurbedrag (= netto- exclusief de Duitse Mehrwertsteuer).

                    Dus : op alle tweedehandswagens (ouder dan 6 maand en meer dan 6000 km.) die ingeschreven geweest zijn op een zaak of op naam van een BTW-plichtige betaal je in Duitsland de netto-prijs en betaal je bij invoer douane naar België 21 % op factuurbedrag.

                    Alle particuliere auto’s ouder dan 6 maand en meer dan 6000 km., dan betaal je bij invoer België niets meer.

                    Alle wagens , waarin geafficheerd staat “Mehrwertsteuer ausweissbar” zijn altijd auto’s die ingeschreven geweest zijn op een zaak of of naam van een BTW-plichtige. (deze regeling = idem als België)

                      Zal dan toch ene zonder sportuitlaat geweest zijn want die zijn pas vanaf juni te verkrijgen….:). In jou geval zou ik de 981 houden, Walter! 🙂

                        Gisteren waren wij aan het cruise omgeving Olen Kasterlee en wat kwamen wij daar tegen !! een zilvergrijze 718 Boxster op Z platen ,
                        zodus de test ritten zijn al in volle gang .
                        Nu niks dan lof voor de nieuwe Boxster had hem zaterdag bij OPCM grondig bekeken maar nu komt het !!! 😳 GELUID 😳
                        het lijkt wel of je achter een Subaru met een zware keelontsteking hangt .hopelijk heeft Carnewal hier in de toekomst de juiste medicatie voor .

                          zodra een auto langer ingeschreven is dan 6 maanden EN minsten 6000 Km gebold heeft, wordt deze in de Belgische BTW regelgeving als 2dehands beschouwd.
                          dus op jonge duitse directiewagens heb je sowiso 2% extra korting door het gunstiger duits BTW tarief

                            ……………maar ik stel mij kandidaat om ‘m gaan te halen… :up: :up: :up:

                            S2

                              Op een nieuwe moet je geen btw betalen in het buitenland, je betaalt natuurlijk wel btw in België en dus “gewoon” 21% ipv 19% (zoals in Duitsland). 🙂

                              Vergelijken van prijzen incl. btw ligt dus iets moeilijker, eigenlijk zou je netto prijzen moeten vergelijken.

                                Kan je een nieuwe zomaar kostenloos importeren?

                                  Basisprijs 718 in Duitsland 53646, in België 56144 of een verschil van 2498, heb je al 1 of meerdere opties meer voor…
                                  (Uiteraard een btw verschilletje van 2%)

                                15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 253)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.