New Shoez

• Maker
    Discussie
  • Nu die van ons nieuwe schoenen gekregen heeft (Brantano, solden 😀 ), verdient mijn tweede (hahaha) grote liefde ook een nieuw paar. Niet dat de oude niet meer mooi of versleten waren, maar jullie weten hoe dit gaat.
    Trouwens de Cup II liggen al onder de 968 (2x trouwens). Tijd voor iets nieuws dus.
    Normaal ben ik niet voor een maatje meer, maar nu mocht het toch 18 inch metaal worden. :drink:

1. De Turbo’s

turbo.JPG

Eerste en meest voordehand liggende keuze was natuurlijk de Turbo I velg van de 4S, de klassieker onder de 993 upgrades. Hoewel de koopjessites er vol van staan, is het toch niet evident om een goede set te vinden. Meestal kloppen de maten niet echt, of zijn de velgen in minder goede staat. Bijkomend moesten het dan toch maar hollow-spoke’s zijn, om het meergewicht binnen de perken te houden. Alzo liep het prijskaartje al snel op.
    Na wat ‘gesurf’ op het interweb, werd het mij ook duidelijk dat zo wat 90% van de zilveren 993 deze upgrade (al dan niet van look-a-likes) al hadden; de originaliteitsprijs zou ik er al niet mee winnen. Ander en beter dus.

2. De Speedlines

Ah, waarschijnlijk mijn lievelingsvelg. :first:
    http://www.claesexclusivecars.be/aanbod/porsche_911/00036-porsche_18.html
    Een koopje voor 8.985 euro zonder banden! :what:
    Voor alle duidelijkheid, ik spreek hier dus over RPO’s he!

speed.JPG

FF foto ge-google-d op een zilveren, en eerlijk gezegd, echt happy was ik er niet mee.
    Deze set hoort eerder bij een 964 of nog beter bij en 968.
    Op naar de volgende.

3. Rufkes

ruf.jpg

Wauw, was da! Dedees moetek hemme. :applaus:
    Echter, blijkbaar niet simpel om er aan te raken. Ofwel ‘net te laat’, ofwel ’19-ers’, ofwel ‘lotto-geld’.
    Blijven zoeken dus.

4. GT3 (2004) BBS

gt3.JPG

Oei-oei. What was he thinking? Blijkbaar niet te veel.
    Ok, op de foto geen echte precies, maar je ziet al waar dit naar toe gaat.
    Move on.

5.Sportdesign BBS

sport.JPG

Geen fan, zeker niet op een zilveren.

6. Carrera BBS (996?)

9962.JPG

996.JPG

Eerlijk gezegd, deze velg past er dan weer wel perfect onder toch :happydance:
    Niet te zwaar (letterlijk & figuurlijk), originele Porsche velg, proper. Relatief makkelijk te vinden en meestal voor een mooi prijske
    Serieuze kanshebber dus ware het niet dat het wat wringt een 996 velg onder een 993. Spijtig. 😥

7. Sport Classic II BBS en gelijkaardig

Next best thing zijn dan toch de BBS-en (of look-a-likes). Maar ook hier kunnen ze me onder een 993 niet echt overtuigen. Deze velg verdient gewoon ne 964.

bbs.JPG

In het goud gaat het al heel wat beter! :up:

Of in het zwart?

Mijn afwegingen omtrent de zwarte opties volgen straks of morgen.
    Nu moet ik ff weg.

16 reactie aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Wim

Mijn smaak de Rufkes of BBS velgen, zou voor mij niet uitmaken, vindt deze allebei er zeer mooi onder staan. 💡

16 reactie aan het bekijken (van in totaal 16)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.