Newbie

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Ben Christophe, 42j, Riemst – Limbabwe. Als kind altijd gedroomd van Porsches, maar omwille van gewone komaf altijd bij een droom gebleven. Toen echter de droom verwezenlijkt kon worden en finaal mijn vrouw overtuigd had, kwam Jaguar uit met de F-type. Was mijn vrouw wild van, vind ik zelf ook mooie auto. Een F-type 5.0 V8 gekocht en zeer blij. Totdat een vriend langs kwam met zijn 997 Carrera S. Daar even mee gereden en toen heel erg duidelijk gevoeld dat Porsches gewoon veel beter rijden (voorheen nooit zelf met een Porsche gereden). Een gevoel alsof het chassis met een kabel aan de weg vastgemaakt was, waardoor je heel veel vertrouwen kreeg tijdens het rijden. Het sturen was zwaarder en directer. Dat mijn overpowerde Jag die 997 er los uittrok deed niet eens te zake. Ik moest en zou Porsche rijden. Nix te overtuigen, mijn vrouw. Luisteren en zwijgen. :salut:
    Ben naar Porsche Centre Liège gegaan voor de bestelling van de toen op de ring testende 991 GT3 RS. Flink wat overtuigingskracht mogen gebruiken, want was een kleine / beperkte productie. Tja, die kun je mij verkopen, een andere niet. Up to you. Uiteindelijk tot een akkoord gekomen, maar de levertermijn zou wel eens lang kunnen duren. En inderdaad mogen wachten van januari ’15 tem januari ’16.
    Aangezien geduld niet mijn sterkste kant is, en ik absoluut Porsche wou rijden, heb ik in tussentijd een 964 RS gekocht. Een vriend – die ik van rally’ s ken – wist me te vertellen dat Thomas Schmitz zowat de RS-man van Europa is met zijn gedocumenteerde pareltjes.
    Inderdaad de grot van Ali Baba daar in Duitsland. En geheel in Duitse stijl kon er hoogstens het stof af, maar geen euro van de prijs. Dan toch de auto gekocht en vind het fantastisch om met de 964 te rijden. Wat een lekkere kar.
    Persoonlijk is het nog niet duidelijk of mijn voorkeurs 911 een ‘classic’ of een modern model is. Vind ze allemaal geweldig. Ondertussen heb ik nog een ’73 (geboortejaar) rollend chassis gekocht als project om een bloedgeil F-modelletje klaar te laten maken en een voorakkoord getekend voor een 991 speedster die einde 2018 zou uitkomen.
    Heil Porsche. The legend lives on. :respect2:

Attachments:
    • 20151027_194851.jpg
    • 20151027_194910.jpg
    • 20151204_140711.jpg
    • 20160128_135502.jpg
    • 20160128_135522.jpg
    • 20160128_135540.jpg
15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • XXX

Welkom op ‘t forum, ferme collectie aan het verzamelen precies :up:

Waaaw echt mooie kleuren ..(knap).
        Dit jaar in dinslaken stond er ook ene (foto)
        En die 964 rs is nog mooier .

Als je nog ene bij zou kopen
        Mijn suggestie
        Deze :lekker:
        En dan ook in een unieke kleur natuurlijk.

Hartelijk welkom!! Niet slecht voor een begin die collectie,,, doe zo voort :mrgreen: :first:

Welkom op het forum. Mooie collectie, hopelijk kunnen we ze eens bewonderen op een bijeenkomst 😉

Ik weet niet wat de wedstrijd was maar jij hebt gewonnen :first:

Welkom…

Geweldige keuzes met één groot nadeel: beter is niet meer mogelijk! Je kunt eens een 911 RS inruilen voor een R, maar voor de rest?

Welkom, blij weer eens een Glimburger welkom te heten hier :up: :up:

Ja hallo, da is een collectie om U tegen te zeggen. 991 Speedster ben ik zeer benieuwd naar. :popcorn: :popcorn: :popcorn: Kan alvast beginnen sparen, heb nog 2 jaar :happydance: :happydance: :happydance:

Welkom, proficiat met de knappe 964!

En nog zeer goede vooruitzichten met een F-model en toekomstige 991 speedster, hoeveel geluk kan een mens hebben! :mrgreen: :drink:

Welkom op dit forum van prettig gestoorden provinciegenoot!!
                        En al da moois komt hier praktisch in mijnen achtertuin staan!!! :music:

‘T is duidelijk, je bent terecht totaal verslingerd aan het vlaggeschip van Porsche, volgens mij de meest tot in detail geëngineerde serie auto ter wereld.
                          Er zijn natuurlijk wel steeds de uitzonderingen die de regel bevestigen maar die moeten al zeer goede papieren kunnen voorleggen, iedereen zal akkoord zijn dat de Bugatti Veyron bijvoorbeeld buiten categorie is.
                          Leuk voor je dat kiezen in jou geval niet verliezen betekent . Ben uitermate benieuwd naar je rijervaringen en kijk er naar uit om er alles in geuren en kleuren over te lezen.

:respect2:
                            En al zeker voor de kleurkes
                            :respekt:

SternRubin :applaus:

Welkom!!
                                Eventjes meegeven dat je eerste 3 posts door een moderator moeten vrijgegeven worden. Het heft dus geen zin om 4 x achter elkaar dezelfde post proberen te sturen… :coolness:

20151027_195551.jpg

20151027_194851-2.jpg

20151027_194910-2.jpg

20151204_140711-2.jpg

20160128_135502-2.jpg

20160128_135522-2.jpg

20160128_135540-2.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.