- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 1 maand geleden door .
-
Discussie
-
14 oktober 2016 om 15:58
Hallo,
Ben Christophe, 42j, Riemst – Limbabwe. Als kind altijd gedroomd van Porsches, maar omwille van gewone komaf altijd bij een droom gebleven. Toen echter de droom verwezenlijkt kon worden en finaal mijn vrouw overtuigd had, kwam Jaguar uit met de F-type. Was mijn vrouw wild van, vind ik zelf ook mooie auto. Een F-type 5.0 V8 gekocht en zeer blij. Totdat een vriend langs kwam met zijn 997 Carrera S. Daar even mee gereden en toen heel erg duidelijk gevoeld dat Porsches gewoon veel beter rijden (voorheen nooit zelf met een Porsche gereden). Een gevoel alsof het chassis met een kabel aan de weg vastgemaakt was, waardoor je heel veel vertrouwen kreeg tijdens het rijden. Het sturen was zwaarder en directer. Dat mijn overpowerde Jag die 997 er los uittrok deed niet eens te zake. Ik moest en zou Porsche rijden. Nix te overtuigen, mijn vrouw. Luisteren en zwijgen. :salut:
Ben naar Porsche Centre Liège gegaan voor de bestelling van de toen op de ring testende 991 GT3 RS. Flink wat overtuigingskracht mogen gebruiken, want was een kleine / beperkte productie. Tja, die kun je mij verkopen, een andere niet. Up to you. Uiteindelijk tot een akkoord gekomen, maar de levertermijn zou wel eens lang kunnen duren. En inderdaad mogen wachten van januari ’15 tem januari ’16.
Aangezien geduld niet mijn sterkste kant is, en ik absoluut Porsche wou rijden, heb ik in tussentijd een 964 RS gekocht. Een vriend – die ik van rally’ s ken – wist me te vertellen dat Thomas Schmitz zowat de RS-man van Europa is met zijn gedocumenteerde pareltjes.
Inderdaad de grot van Ali Baba daar in Duitsland. En geheel in Duitse stijl kon er hoogstens het stof af, maar geen euro van de prijs. Dan toch de auto gekocht en vind het fantastisch om met de 964 te rijden. Wat een lekkere kar.
Persoonlijk is het nog niet duidelijk of mijn voorkeurs 911 een ‘classic’ of een modern model is. Vind ze allemaal geweldig. Ondertussen heb ik nog een ’73 (geboortejaar) rollend chassis gekocht als project om een bloedgeil F-modelletje klaar te laten maken en een voorakkoord getekend voor een 991 speedster die einde 2018 zou uitkomen.
Heil Porsche. The legend lives on. :respect2:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.