Newbie stelt zich voor

Home Forum Stel jezelf even voor ! Newbie stelt zich voor

• Maker
    Discussie

• Vandezande Filip
    Deelnemer

Dag allen,
      Na wat rondlezen op dit forum, is het hoog tijd om me ook eens voor te stellen.
      Ik ben Filip, 43 lentes en uit Haspengouw.
      Al enkele jaren kriebelt het om een Porsche aan te schaffen en de knoop werd eindelijk doorgehakt. De zoektocht naar de ‘juiste’ wagen kan nu beginnen.
      Het type ligt nog niet helemaal vast. Indien het een 964 cabrio of een 993 cabrio wordt, zou hij dienen als derde wagen. Indien het een recentere versie (996 of 997) betreft, zou ik er als daily mee rijden.
      Vermits ik op gebied van auto’s twee linkerhanden heb, zoek ik dus eentje die ‘inorde’ moet zijn.
      Ik denk dat ik op dit forum de nodige feedback en sturing zal vinden in dit Porsche-avontuur.
      Met vriendelijke groet,
      Filip.

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 110)
      • Heeeeeeeerlijk!!!!

ziet er hèèl lekker uit :lekker:

en nu :driver:

En enkele pics. Voor de pro’s en de contra’s :drink:
            DSC_0351.jpg

DSC_0357.jpg

DSC_0363.jpg

[quote=”bladerunner” post=186025]Prachtige wagen, daar niet van, en proficiat met de aankoop :applaus: , maar,

[quote=”newbie” post=185462]Tja, details…
              Chassis is een SC van 1980
              quote]

Zelfs op papieren is het een turbo. Inschrijvingsbewijs, keuring, ….

Dat moet je mij eens uitleggen? :think:[/quote]

Verkeerd verwoord. Mi scusi.
              Bij identificatie van het voertuig en technische kenmerken op het Registratie Certificaat staat 1980, het VIN nr, 3300 motorinhoud, 221 motorvermogen.
              Voor mij is alles inorde. En op papier ook. Ik zie nergens een probleem.

Dju dju dju … het blijft toch een lekker ding!!

Niet aantrekken wat de andere zeggen (ook al hebben ze gelijk (hun eigen gelijk))en gewoon Uw goesting doen! Jij hebt dit gedaan en daarmee bewijs je dat je een eigenwijze koppigaard bent en dus ook …. een *porsche rijder!!! :respekt: :happydance:

Van harte gefeliciteerd… en wat extra foto’s aub! *luv

knappe *porsche , proficiat :up:

maar de mooiste, da kan ni, want die staat hier in mijn garage te schitteren :happydance:

zoals ik al eerder in deze discussie aanhaalde nadat je naar die andere was gaan zien, zelf had ik het niet gedaan, niet dat hij geen waarde heeft maar een originele luchtgekoelde stijgt elke dag in waarde, of ik de mijne ooit wegdoe, dat weet ik niet, nu zeker niet maar “zeg nooit, nooit” dus de dag dat het er van moest komen, is het leuk meegenomen te zien dat je van een auto niet alleen veel plezier hebt gehad maar er tegelijkertijd nog voor betaald werd :relaxman:

bij deze: de dag dat je de jouwe moest wegdoen, dan kom ik hem wel gratis halen vermits je er toch vanuit gaat dat hij dan niks meer waard is, ik kan daar altijd iemand een plezier mee doen :up:

btw, je garage is de max :respekt:

Prachtige wagen, daar niet van, en proficiat met de aankoop :applaus: , maar,

[quote=”newbie” post=185462]Tja, details…
                    quote]

Dat moet je mij eens uitleggen? :think:

StijnG,
                      Ik vind hem ook mega. Thanx 😉

En ik rij er mee voor de fun. En de power. En omdat het de mooiste wagen is die er bestaat 😆
                      Ik heb me bij geen enkele wagen ooit afgevraagd toen ik hem kocht wat hij zou waard zijn als ik hem weg zou doen… Omdat ik er steeds van uitga dat het nul is.

Er liggen momenteel RH AG’s op.
                      Zo een BBS met gouden hart, dat zie ik inderdaad ook nog wel zitten :respect2:

@ S2
                        Ik stelde me ook vragen bij de ombouw.
                        Wagen is gekend bij Renntech en Porsche 911rescue.
                        De ombouw is perfect gedaan. En volledig. Motor, onderstel, remmen, interieur, … alles van een turbo 964.
                        Voor de verzekering is het ook simpel: Taks en verzekering zoals een oldtimer. Ik neem er zelfs een omnium op, gebaseerd op het schattingsverslag. Laat de verzekering maar smullen.
                        Wagen is gisteren volledig gekeurd. Groene kaart, geen problemen, dus dat zit ook goed.
                        Hij staat intussen thuis in de garage te wachten op verzekering en platen.

@dirk

Het is duidelijk uw ding niet.
                        Bedankt voor de… euhm … bijdrage.

Een SC omgebouwd naar een 964 turbo look met 3.3 turbo motor :bounce:
                          Kan mss leuk rijden indien goed gedaan maar iets van waarde heeft dat ding imo niet.
                          En inderdaad, hoe krijg je zoiets gekeurd en hoe ga je dat verzekeren ?

S2

Stel me altijd vragen bij dit soort ombouwen.

Wat als er ooit een keuring voor oldtimers komt? Is dit dan een waardeloos stuk metaal?

En wat als er ooit iets gebeurd? Is hij verzekerd als SC of als Turbo … zowiezo zullen de verzekeringen ervan smullen.

En de remmen? SC of ook Turbo? Ophanging …

Of…. is het eigenlijk een complete Turbo met het chassisnummer van een SC?

Tja, details… Morgen ga ik zien. En kopen :happydance:
                              Motor een 3.3 turbo van 1988
                              Allemaal originele stukken van Porsche gebruikt. Ombouw bij Renntech. Geen schadewagen.

Geil worden doe je ergens anders … niet als je een *porsche koopt!! 😳

Hoofd koel houden, kan je wat meer details geven?

PS : ik vind ‘t em geil … :happydance: *luv

Volgende:

Geil of niet? Chassis en motor geen matching numbers…
                                  Turbo 3.3

Kopen of afblijven? Meningen :salut:

Maar ik wil ‘m zo hard… :coolness:

Attachments:
                                  • IMG_1898bis.jpg

[quote=”newbie” post=185218]Ik was zondag gaan kijken, en had bedenktijd gevraagd tot vandaag. Gisterenmiddag kreeg ik een mail dat hij verkocht was…
                                    Ik was wel erg geïnteresseerd, prijs was ook nog stuk scherper.
                                    De zoektocht gaat verder dus. Misschien iets meer naar het originele zoeken ;-)[/quote]

jammer, de boodschap is zo veel mogelijk auto’s op zo kort mogelijke tijd gaan bekijken ook al zijn ze niet direct jouw ding maar dat je toch al weet waar op te letten en dat je zodra je er een ziet die je wel bevalt geen bedenktijd meer moet vragen want één die scherp geprijsd is trekt veel volk… was een mooie maar zou hem zelf nooit kopen, goedkoop of niet, qua eventuele herverkoopwaarde heeft hij weinig waarde omdat hij niet origineel staat.
                                    dacht dat er ergens in de buurt van Herselt ook een blauwe, omgebouwd naar 964 te koop staat of stond voor nog geen 20.000 euro, stond al een hele tijd te koop dus dat zegt al iets, beter wat meer neertellen en zeker zijn van waardestijging :happydance:

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 110)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.