Newbie stelt zich voor

Home Forum Stel jezelf even voor ! Newbie stelt zich voor

• Maker
    Discussie

• Vandezande Filip
    Deelnemer

Dag allen,
      Na wat rondlezen op dit forum, is het hoog tijd om me ook eens voor te stellen.
      Ik ben Filip, 43 lentes en uit Haspengouw.
      Al enkele jaren kriebelt het om een Porsche aan te schaffen en de knoop werd eindelijk doorgehakt. De zoektocht naar de ‘juiste’ wagen kan nu beginnen.
      Het type ligt nog niet helemaal vast. Indien het een 964 cabrio of een 993 cabrio wordt, zou hij dienen als derde wagen. Indien het een recentere versie (996 of 997) betreft, zou ik er als daily mee rijden.
      Vermits ik op gebied van auto’s twee linkerhanden heb, zoek ik dus eentje die ‘inorde’ moet zijn.
      Ik denk dat ik op dit forum de nodige feedback en sturing zal vinden in dit Porsche-avontuur.
      Met vriendelijke groet,
      Filip.

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 110)
      • [quote=”Harley G” post=174081]@Mushroom….dat hoort bij het Jubi concept, hé :happydance:[/quote]
        Ha zo…
        ‘t Is ne feature ipv nen bug? 8)

Nee, ik doelde op de 996/986 en hun krukaskeerringen.
        ‘k Denk dat er in mijn Boxster een 3-tal gezeten hebben en hij was 5 jaar oud 🙄

S2

Niet waar, elke Porsche kan perfect droog staan.

Het hoeft geen ramp te zijn dat hij wat zweet, maar een goed Porsche is even droog als gelijk welke andere wagen.

@Muschroom….dat hoort bij het Jubi concept, hé :happydance:

Niet waar!
              De nieuwe lekken ook! :mrgreen:

Soms in een advertentie:
                “Heeft een beetje olieverlies, zoals iedere oude Porsche”

….

Hoe zit dat eigenlijk?? Waar of niet waar?

welkom op het forum
                  en veel succes met je zoektocht naar een luchtkoeler
                  is koel hoor
                  :drink:

Wim

Succes met de zoektocht verder, en ik denk dat je de rijbeleving in de oudjes beter gaat beleven dan in een modernere Porsche. 💡

Mijn 3.2 cabrio was niet langzamer dan de 996 van mijn zwager en baalde hij van. :happy:
                    Reden daarvan is dat die 400 kg minder weegt en niet alles aan boord heeft van moderne zooi, dus de PK’s allemaal voorzien voor de achterwielen. :relaxman:
                    Vooral de kick vanaf zo’n 3000 trm in zo’n huiler is veel mooier dan in een watergekoelde, sorry mannen :ooms:

Wel heb je de kans dat je meer geld moet uitgeven voor een oudje als voor een modernere. :engeltje:

Afgelopen zaterdag maakte ik een testrit met een 996. Een zwarte coupé, manuele zesbak, uit 1999.
                      Mijn allereerste Porsche-rit, via een bevriend garagist die hem staan heeft.
                      Het diende ook om eens te verkennen hoe ‘groot’ zo een wagen was. Want op foto’s lijken die achterzetels op comfortabele zitjes. Als je 1m35 bent zoals mijn jongste zoon, zo blijkt.
                      Ik had het in mijn hoofd al allemaal goed uitgekiend: ik rijd, de kleinste achter mij, madam naast me met de zetel een beetje vooruit, en de oudste (grootste thuis) daar dan achter. Ik had echter geen rekening gehouden met de hoogte (?) van de achterruit…
                      Eerste les bijgeleerd: een 996 is geen vierzitter.

Over naar het ritje.
                      Sleutel links. Ok… Die newbies toch.
                      Wat een lekker geluid!
                      Rustig de baan op, kleine wegjes, terug wat zoeken en roeren met de ‘vitessen’ (ik rij automatic). Wagen stuurt minder direct dan ik verwacht had. Het was bijlange niet slecht. Maar anders. Het geluid binnen viel erg goed mee. Stil. Het schuifdak stond open, en bij het cruisen hoorde je enkel de wind. Verder naar de expressweg. Eindelijk een beetje fun. Ik had geluk dat ik aan ieder kruispunt een rood licht had :sarcastisch 300pk is heerlijk. Het is niet de brute kracht, maar toch voel je dat het vooruit kan, en dat je vlotter vooruit komt dan de rest… Smile op mijn gezicht, dat hoefde niet vermeld.
                      Ik reed ongeveer een 40 kilometers met deze 996. Ik ben een ervaring rijker. En nog zotter geworden ook…

Door deze rit moet ik mijn zoektocht wat bijstellen. Vermits de 911 geen vierzitter is, zal het geen daily worden. Ik zoek het dan in een ouder model. Een 964 draagt de voorkeur. Denk ik nu. Misschien moet ik eerst wel eens ermee rijden om tot die vaststelling te komen.
                      Wordt vervolgd.

Mvg,
                      Filip.

ken

welkom Filip en hou ons zeker op de hoogte van je aankoopavontuur, want dat zal het zeker worden 😉 wat zeeeeer leuk op zich is

S2

Welkom!

En de tijd dat iemand een Porsche bezit zegt heel weinig over “hart en passie” hoor! In tegendeel. 🙂

Goed er zijn er die hun Porsche rap weer verpatsen omdat er iets mee scheelt, maar er zijn evenveel liefhebbers die jaarlijks van wagen veranderen om weer een stapje hoger te gaan 🙂

Je kan beter een liefhebber treffen die zijn wagen een jaar lang vertroeteld heeft en niets heeft bespaard op onderhoud, dan een “liefhebber” die zijn wagen al 5 jaar heeft maar op die tijd nooit onderhoud heeft laten doen. Waarmee ik maar wil zeggen, tijd van bezit …. heeeeel relatief.

Allee joeng, je verwoordt het zo perfect…. 😮
                            Thx!

Welkom! En veel speurgenot! Zoeken, fantaseren, rekenen, gaan kijken, testrijden, twijfelen, knoop doorhakken….is minstens zo leuk….

Welkom op het *porsche forum :drink:
                                Succes met de zoektocht naar de geschikte *porsche :driver:

Hier wordt echt wel veel lekkers aangeboden. Maar of het allemaal ‘hart en passie’ betreft, daar heb ik nu al twijfels over, John.beton… ❓ (kritische analyse van mezelf tov het aangebodene en de tijd dat iemand de P bezat. Toch?)
                                  Thanx @ Mushroom, Peter_Targa_84, cabrio wim, john.beton en Jochen

Welkom op dit informele forum, je zal hier alle info vinden 😀

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 110)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.