Newbie wants a Porsche

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Newbie wants a Porsche

• Maker
    Discussie
  • Beste leden,

Nu ik mijn midlife crisis ben gepasseerd heb ik mijn zinnen op een Porsche 996-997 gezet.
    Dit zal mijn aller eerste Porsche worden.

Op kapaza kwam ik deze tegen:

link 1

link 2

De eerste heb ik totaal geen informatie over. De verkoper heeft nog niet gereageerd.
    Er staat als model carrera 2 opgegeven maar in de beschrijving staat vierwielaandrijving…..
    De tweede is een professioneel omgebouwde 996 naar neus 997, met originele Porsche stukken.

Hoe meer ik lees op dit forum, hoe meer schrik ik krijg er eentje te kopen, als niet kenner dan. Ook heb ik geen Porsche kenners in de vriendenkring.
    In garagisten heb ik weinig vertrouwen. Zij weten meestal perfect hoe ze kleine mankementjes moeten verdoezelen, garantie of niet.

Mijn budget ligt rond de vraagprijs van de 2 welke ik hier aanduid.
    Een 997 lijkt te hoog gegrepen, gezien de prijzen. Ook zitten we hier natuurlijk met verschil in BIV.
    Wat kost een verzekering zo gemiddeld voor deze wagens? Ervan uitgaande dat ik dus tegen de 50 loop en bonus malus -2 sta 😀

Ik zou nog veel kunnen vragen en schrijven maar ga eerst jullie reacties eens afwachten.

Anyways, alvast bedankt!

• Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.