Home › Forum › Porsche Talk › Newsroom
- Dit onderwerp bevat 135 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 2 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
5 februari 2016 om 08:06
De Mission E is de mooiste
De volledig elektrisch aangedreven Porsche Mission E is bij het ‘Festival Automobil International’ in Parijs uitgeroepen tot mooiste Concept Car van het jaar.
De Porsche Mission E nam het in de competitie op tegen concept cars van andere gerenommeerde fabrikanten. Hij deelt de eervolle titel ’The Most Beautiful Concept Car of the Year’ met de Mazda RX-Vision. De jury, bestaande uit topmensen uit de wereld van de auto-industrie, architectuur, media en mode heeft de Mission E de eerste prijs toegekend omdat “Porsche met dit model blijk geeft van pure creativiteit en daarbij oog heeft voor nieuwe trends.”
De Porsche Mission E in het kort
De Porsche Mission E heeft vier deuren en biedt plaats aan vier inzittenden. Zijn elektrische aandrijflijn is goed voor een vermogen van meer dan 440 kW/600 pk. De Mission E sprint in minder dan 3,5 s van 0-100 km/h. Het innovatieve laadsysteem zorgt ervoor dat de accu’s in 15 minuten tot 80% zijn op te laden. Mede dankzij vierwielbesturing heeft de Mission E een zeer dynamisch weggedrag. De bestuurder bedient de Mission E met gebaren, sommige zelfs via hologrammen en met behulp van eye-tracking. De bedieningsdisplays bewegen automatisch met de positie van de bestuurder mee.
-
MakerDiscussie
-
Porsche has shown its faith in synthetic fuels by making a huge new investment in a company building a plant that will produce fuels that enable ‘nearly’ CO2-neutral operation of combustion engines.It takes to around $100m Porsche’s investment in synthetic fuels, and gives it a stake of 12.5% in HIF Global, which expects to start producing the fuels at the new plant in Punta Arenas, Chile, this year.The synthetic fuel – called eFuel by Porsche – is created by splitting water into oxygen and green hydrogen, then combining CO2 with the green hydrogen to produce synthetic methanol, which is then converted into eFuel, which can be used in regular combustion engines. The project is not just about cars, though, as eFuel can also be used in aviation and shipping. And as part of the creation of eFuel, e-methanol is produced, which can replace raw materials of fossil origin in the chemical industry. HIF is exploring possibilities for producting sustainable fuels in Australia and the USA, using solar power rather than the wind energy that drives the Chile scheme.
lees meer: Porsche invests extra $75m in synthetic fuels [Car UK]
[b]Net als BMW, Mercedes, Ford en andere constructeurs maakt Porsche deel uit van het Ionity-snellaadnetwerk, maar toch gaat het merk ook zijn eigen supersnelle laadstations bouwen, verspreid over Europa. Waarom?[/b]
Porsche-baas Oliver Blume kondigde op de Power Day van Volkswagen Group aan dat hij een apart netwerk van HighPower-snelladers laat ontwikkelen, dat exclusief toegankelijk is voor Porsche-klanten. De supersnelle laadstations zouden worden ingeplant op drukke en/of strategische plaatsen.
Deze stap is niet onlogisch. De laadervaring met een EV laat vandaag vaak te wensen over en strookt niet met de verwachtingen van de Porsche-klant. Op drukke plaatsen (bijvoorbeeld langs de snelweg naar het zuiden tijdens de vakantieperiode) moet je soms je beurt afwachten en bovendien is het maximumvermogen niet altijd beschikbaar. De Porsche-snelladers zouden 350 kW en meer kunnen leveren en enkel gebruikt kunnen worden door eigen klanten.
Bovendien zou het eigen netwerk van snelladers een belangrijke functie mogelijk maken: Plug&Charge. Vandaag durft het wel eens mislopen met de identificatie van de laadpas en de elektronische ontgrendeling van het laadstation. Met Plug&Charge voltstaat het om de laadkabel in te pluggen in de auto en de laadsessie te bevestigen via een toets op het aanraakscherm in het dashboard of via de app.
Tot slot zouden de HighPower-stations van Porsche ook comfortabeler zijn. Om te beginnen worden ze overkapt. Ook worden er snack- en drankautomaten voorzien. Wanneer het eerste Porsche-laadstation opent, is niet duidelijk. Tussen aankondiging en realisatie zal minstens een jaar verstrijken volgens insiders.
Max Verstappen wordt waarschijnlijk het uithangbord van Porsche. Er wordt al gesproken over een oranje Porsche speciaaltje met de naam VMax.Afgelopen week werd bekend dat Max Verstappen een nieuwe superdeal heeft getekend met Red Bull Racing. Verstappen gaat naar verluidt een kaal salaris verdienen van ongeveer 40 miljoen Euro per jaar. En dat tot en met 2028. Daarmee begeeft onze held Max zich officieel in het echelon van Michael Schumacher en Sir Lewis Hamilton.
Verstappen is uiteraard blij met de deal, maar Red Bull Racing is dat zeer zeker ook. Helmut Marko spreekt zelfs van de ‘deal van de eeuw’[color=#000000]. Het is ook wel begrijpelijk. Hoe gek het ook klinkt: Max verdient al die miljoenen voor Red Bull waarschijnlijk dubbel en dwars terug. Op dezelfde manier zegt men ook wel eens dat Lebron James de meest onderbetaalde werknemer ter wereld is. Ja hij verdient 40 miljoen per jaar of iets dergelijks, maar de club waarvoor hij speelt, houdt er wellicht zelfs een veelvoud van dat aan over.
Zeker als je ervan uitgaat dat Max zelf op niveau blijft opereren en de sport in populariteit blijft groeien, is Red Bull dus wellicht de winnaar van deze overeenkomst. Je ziet nu al met sponsors als Oracle en Bybit dat Red Bull Racing enorm veel geld binnenharkt. De uitgavenkant valt ondertussen door het budgetcap steeds voordeliger uit. Enfin, voor onze held Max is het lekker dat hij de zekerheid tot 2028 geramd te zitten. Hij zou immers ook nog steeds de nieuwe Vettel kunnen blijken te zijn. Daar gaan we niet vanuit, maar ‘je weet ooit nie’, zeggen ze dan in Broabant.
Enfin, ook blij met de deal is naar verluidt Porsche. Want zoals kwaliteitspublicatie Bild bericht, is het zo goed als een done deal dat Porsche zich aan Red Bull lieert voor 2026 en verder. Als alles volgens plan verloopt, is Max dan dus nog steeds van de partij. Dan is het ook een inkoppertje dat Verstappen uithangbord van Porsche wordt en er wat Max Verstappen edition Porsche’s komen. Kennelijk is er zelfs al een idee hoe dat eruit moet komen te zien. In geheel Duitse creatieve stijl, wordt het iets met de kleur oranje en de naam VMax. Kenners weten dat die laatste term in Duitsland gebruikt wordt als het gaat om de ‘maximumsnelheid’.
Het lijkt allemaal een [/color][s]Max[/s]
Tijdelijke productiestop voor Porsche Macan en Panamera
Door de oorlog in Oekraïne ziet Porsche zich genoodzaakt om zijn fabriek in Leipzig tijdelijk stil te leggen. Dat betekent dat de productie van de Macan en de Panamera vertraging oploopt. De productiestop duurt naar verwachting tot het einde van volgende week.
Net als bij moederbedrijf Volkswagen komen de problemen bij Porsche door een gebrek aan kabelbomen, die het uit West-Oekraïne haalt. Een woordvoerder laat tegenover Automotive News weten dat het stilleggen van de productie naar verwachting nog tot het einde van volgende week duurt. De fabriek in Stuttgart-Zuffenhausen, waar het merk de 911 en de Taycan in elkaar schroeft, kan deze week in ieder geval nog wel blijven draaien.
Voor Porsche komt het wel bijzonder nadelig uit dat uitgerekend de productie van de Macan stil ligt. De instap-SUV van Porsche rolde vorig jaar namelijk wereldwijd 88.362 keer de showroom uit, waarmee het het best verkochte model is van het merk. De Panamera-familie is met een totaal van 30.220 leveringen iets minder belangrijk en eindigt in de ranglijst nog achter de Cayenne (83.071 exemplaren), Taycan (41.296 exemplaren) en de 911 (38.464 exemplaren).
Dit is hoogstwaarschijnlijk nog maar het topje van de ijsberg voor de Duitse auto-industrie. Branchevereniging VDA waarschuwt voor verdere verstoringen in de productie als gevolg van hoge materiaalprijzen en een tekort aan onderdelen door de oorlog in Oekraïne. Onder meer BMW moest zijn productielijnen in München en Dingolfing al stilleggen.
Porsche investeert 500 miljoen in elektrische Cayman
Ook Porsche zet de elektrificatie stevig in met steeds meer nieuwe modellen die aan de stekker gaan. Zo ook de volgende generatie van de 718 Cayman, waarvoor het Duitse merk maar liefst 500 miljoen euro in zijn fabriek in Zuffenhausen investeert.
De legendarische Porsche-site in Zuffenhausen wordt het zenuwcentrum van de elektrische transitie van het Duitse sportwagenmerk. De Taycan, de eerste 100% elektrische Porsche, wordt daar al geproduceerd en op termijn zullen er nog meer elektrische modellen van de band lopen. Momenteel assembleert men er eveneens de huidige generatie van de 718 en de 911 met verbrandingsmotoren, maar eens die uitgefaseerd zijn, zal deze site nog enkel modellen met een elektrische aandrijving produceren.
Voor de opstart van de productie van de Taycan werd enkele jaren geleden al 700 miljoen euro geïnvesteerd in Zuffenhausen en nu komt daar nog eens 500 miljoen euro bij voor de assemblage van de volledig elektrische versies van de volgende generatie van de 718 Boxster en Cayman. Die zijn gebaseerd op het Premium Platform Electric platform (PPE) dat samen met Audi werd ontwikkeld en ook voor de elektrische Macan SUV aangewend zal worden.Deze elektrische 718 zou er al in 2024 aankomen en sterk geïnspireerd zijn op de Mission R concept car. Voor deze nieuwe sportwagen spreekt Porsche over een gewicht van 1.650 kg, een vermogen tot 500 pk en een autonomie tot 400 km. Er zouden versies met zowel achterwiel- als vierwielaandrijving ontwikkeld worden en de batterij wordt wellicht geleverd door Valmet.
De lancering van de elektrische 718 kadert in het plan van Porsche om tegen 2030 80% van zijn gamma te elektrificeren om zo zijn CO2-neutraliteit te garanderen en meteen te anticiperen op de ban op wagens met verbrandingsmotoren die de Europese Unie in 2035 wil opleggen.
PORSCHE 911 ‘SAFARI’ NADERT PRODUCTIEVORM
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/porsche-911-safari-nadert-productievorm/
Porsche gaat vanaf 2026 in zee met Red Bull
Porsche gaat vanaf 2026 in zee met Red Bull Racing. Dat meldt La Gazzetta dello Sport in haar papieren editie. Wanneer Red Bull in 2025 de banden met Honda definitief doorsnijdt, zal de Duitse motorfabrikant haar intrede maken in de sport en samen met de Oostenrijkse renstal strijden om wereldtitels in de Formule 1.
Bron: https://www.f1maximaal.nl/formule-1/gazzetta-porsche-gaat-vanaf-2026-in-zee-met-red-bull
Porsche geeft PCM-infotainment een opfrisser
Spotify-integratie, nieuw design en draadloos Android Auto
lees meer: KLIK
En met welke krachtbron zal de F1 McLaren vanaf 2022 de strijd aan gaan met Ferrari en Mercedes ?
Gaan ze de Mercedes voorlopig behouden of werkt Audi Porsche-VW reeds achter de schermen aan een F1 powerunit voor volgend jaar?
Enfin ; hierbij nog een link
https://nl.motorsport.com/f1/news/overname-mclaren-audi-ontkend-vw-group-een-merk-f1/6784632/
Porsche viert 50 jaar Weissach Development Centre
[video]https://vimeo.com/642637789/208d7cbfb9?embedded=false&source=video_title&owner=8342045[/video]
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.