Newsroom

Home Forum Porsche Talk Newsroom

  • Maker
    Discussie
  • De Mission E is de mooiste

    De volledig elektrisch aangedreven Porsche Mission E is bij het ‘Festival Automobil International’ in Parijs uitgeroepen tot mooiste Concept Car van het jaar.

    De Porsche Mission E nam het in de competitie op tegen concept cars van andere gerenommeerde fabrikanten. Hij deelt de eervolle titel ’The Most Beautiful Concept Car of the Year’ met de Mazda RX-Vision. De jury, bestaande uit topmensen uit de wereld van de auto-industrie, architectuur, media en mode heeft de Mission E de eerste prijs toegekend omdat “Porsche met dit model blijk geeft van pure creativiteit en daarbij oog heeft voor nieuwe trends.”

    De Porsche Mission E in het kort

    De Porsche Mission E heeft vier deuren en biedt plaats aan vier inzittenden. Zijn elektrische aandrijflijn is goed voor een vermogen van meer dan 440 kW/600 pk. De Mission E sprint in minder dan 3,5 s van 0-100 km/h. Het innovatieve laadsysteem zorgt ervoor dat de accu’s in 15 minuten tot 80% zijn op te laden. Mede dankzij vierwielbesturing heeft de Mission E een zeer dynamisch weggedrag. De bestuurder bedient de Mission E met gebaren, sommige zelfs via hologrammen en met behulp van eye-tracking. De bedieningsdisplays bewegen automatisch met de positie van de bestuurder mee.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 135)
    •  

      Porsche has shown its faith in synthetic fuels by making a huge new investment in a company building a plant that will produce fuels that enable ‘nearly’ CO2-neutral operation of combustion engines.It takes to around $100m Porsche’s investment in synthetic fuels, and gives it a stake of 12.5% in HIF Global, which expects to start producing the fuels at the new plant in Punta Arenas, Chile, this year.The synthetic fuel – called eFuel by Porsche – is created by splitting water into oxygen and green hydrogen, then combining CO2 with the green hydrogen to produce synthetic methanol, which is then converted into eFuel, which can be used in regular combustion engines. The project is not just about cars, though, as eFuel can also be used in aviation and shipping. And as part of the creation of eFuel, e-methanol is produced, which can replace raw materials of fossil origin in the chemical industry. HIF is exploring possibilities for producting sustainable fuels in Australia and the USA, using solar power rather than the wind energy that drives the Chile scheme.

      lees meer: Porsche invests extra $75m in synthetic fuels [Car UK]

        [b]Net als BMW, Mercedes, Ford en andere constructeurs maakt Porsche deel uit van het Ionity-snellaadnetwerk, maar toch gaat het merk ook zijn eigen supersnelle laadstations bouwen, verspreid over Europa. Waarom?[/b]

        Porsche-baas Oliver Blume kondigde op de Power Day van Volkswagen Group aan dat hij een apart netwerk van HighPower-snelladers laat ontwikkelen, dat exclusief toegankelijk is voor Porsche-klanten. De supersnelle laadstations zouden worden ingeplant op drukke en/of strategische plaatsen.

        Deze stap is niet onlogisch. De laadervaring met een EV laat vandaag vaak te wensen over en strookt niet met de verwachtingen van de Porsche-klant. Op drukke plaatsen (bijvoorbeeld langs de snelweg naar het zuiden tijdens de vakantieperiode) moet je soms je beurt afwachten en bovendien is het maximumvermogen niet altijd beschikbaar. De Porsche-snelladers zouden 350 kW en meer kunnen leveren en enkel gebruikt kunnen worden door eigen klanten.

        Bovendien zou het eigen netwerk van snelladers een belangrijke functie mogelijk maken: Plug&Charge. Vandaag durft het wel eens mislopen met de identificatie van de laadpas en de elektronische ontgrendeling van het laadstation. Met Plug&Charge voltstaat het om de laadkabel in te pluggen in de auto en de laadsessie te bevestigen via een toets op het aanraakscherm in het dashboard of via de app. 

        Tot slot zouden de HighPower-stations van Porsche ook comfortabeler zijn. Om te beginnen worden ze overkapt. Ook worden er snack- en drankautomaten voorzien. Wanneer het eerste Porsche-laadstation opent, is niet duidelijk. Tussen aankondiging en realisatie zal minstens een jaar verstrijken volgens insiders.

             Max Verstappen wordt waarschijnlijk het uithangbord van Porsche. Er wordt al gesproken over een oranje Porsche speciaaltje met de naam VMax.Afgelopen week werd bekend dat Max Verstappen een nieuwe superdeal heeft getekend met Red Bull Racing. Verstappen gaat naar verluidt een kaal salaris verdienen van ongeveer 40 miljoen Euro per jaar. En dat tot en met 2028. Daarmee begeeft onze held Max zich officieel in het echelon van Michael Schumacher en Sir Lewis Hamilton.

            Verstappen is uiteraard blij met de deal, maar Red Bull Racing is dat zeer zeker ook. Helmut Marko spreekt zelfs van de ‘deal van de eeuw’[color=#000000]. Het is ook wel begrijpelijk. Hoe gek het ook klinkt: Max verdient al die miljoenen voor Red Bull waarschijnlijk dubbel en dwars terug. Op dezelfde manier zegt men ook wel eens dat Lebron James de meest onderbetaalde werknemer ter wereld is. Ja hij verdient 40 miljoen per jaar of iets dergelijks, maar de club waarvoor hij speelt, houdt er wellicht zelfs een veelvoud van dat aan over.

            Zeker als je ervan uitgaat dat Max zelf op niveau blijft opereren en de sport in populariteit blijft groeien, is Red Bull dus wellicht de winnaar van deze overeenkomst. Je ziet nu al met sponsors als Oracle en Bybit dat Red Bull Racing enorm veel geld binnenharkt. De uitgavenkant valt ondertussen door het budgetcap steeds voordeliger uit. Enfin, voor onze held Max is het lekker dat hij de zekerheid tot 2028 geramd te zitten. Hij zou immers ook nog steeds de nieuwe Vettel kunnen blijken te zijn. Daar gaan we niet vanuit, maar ‘je weet ooit nie’, zeggen ze dan in Broabant.

            Enfin, ook blij met de deal is naar verluidt Porsche. Want zoals kwaliteitspublicatie Bild bericht, is het zo goed als een done deal dat Porsche zich aan Red Bull lieert voor 2026 en verder. Als alles volgens plan verloopt, is Max dan dus nog steeds van de partij. Dan is het ook een inkoppertje dat Verstappen uithangbord van Porsche wordt en er wat Max Verstappen edition Porsche’s komen. Kennelijk is er zelfs al een idee hoe dat eruit moet komen te zien. In geheel Duitse creatieve stijl, wordt het iets met de kleur oranje en de naam VMax. Kenners weten dat die laatste term in Duitsland gebruikt wordt als het gaat om de ‘maximumsnelheid’.

            Het lijkt allemaal een [/color][s]Max[/s]