Newsroom

Home Forum Porsche Talk Newsroom

  • Maker
    Discussie
  • De Mission E is de mooiste

    De volledig elektrisch aangedreven Porsche Mission E is bij het ‘Festival Automobil International’ in Parijs uitgeroepen tot mooiste Concept Car van het jaar.

    De Porsche Mission E nam het in de competitie op tegen concept cars van andere gerenommeerde fabrikanten. Hij deelt de eervolle titel ’The Most Beautiful Concept Car of the Year’ met de Mazda RX-Vision. De jury, bestaande uit topmensen uit de wereld van de auto-industrie, architectuur, media en mode heeft de Mission E de eerste prijs toegekend omdat “Porsche met dit model blijk geeft van pure creativiteit en daarbij oog heeft voor nieuwe trends.”

    De Porsche Mission E in het kort

    De Porsche Mission E heeft vier deuren en biedt plaats aan vier inzittenden. Zijn elektrische aandrijflijn is goed voor een vermogen van meer dan 440 kW/600 pk. De Mission E sprint in minder dan 3,5 s van 0-100 km/h. Het innovatieve laadsysteem zorgt ervoor dat de accu’s in 15 minuten tot 80% zijn op te laden. Mede dankzij vierwielbesturing heeft de Mission E een zeer dynamisch weggedrag. De bestuurder bedient de Mission E met gebaren, sommige zelfs via hologrammen en met behulp van eye-tracking. De bedieningsdisplays bewegen automatisch met de positie van de bestuurder mee.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 135)
      • Mooi zo’n Cayman in  sportief rood met minstens 400 pk,   ten vroegste vanaf 2023 gepresenteerd en in produktie ergens in 2024 

        https://www.youtube.com/watch?v=o8Txwc55FMY

         

          Thomas Laudenbach takes over as head of Porsche Motorsport

          Thomas Laudenbach (53) will assume the role of managing Porsche Motorsport on October 1, 2021. The accomplished German engineer takes over from Fritz Enzinger (65), who has led the racing department of the sports car manufacturer to countless successes since 2011. [url=https://newsroom.porsche.com/en/2021/motorsports/porsche-motorsport-change-at-the-helm-thomas-laudenbach-25732.html#]Thomas Laudenbach takes over as head of Porsche Motorsport15/09/2021Thomas Laudenbach (53) will assume the role of managing Porsche Motorsport on October 1, 2021. The accomplished German engineer takes over from Fritz Enzinger (65), who has led the racing department of the sports car manufacturer to countless successes since 2011. “We cannot thank Fritz Enzinger enough for his enormously successful work over the past ten years. He shaped an era at Porsche Motorsport that led us to incredible triumphs and title wins,” comments Michael Steiner, Member of the Executive Board for Research and Development at Porsche AG. “Motorsport has played a very special role in Porsche’s corporate strategy. We’ve always used the racing platform as a test laboratory for the latest technologies. Thomas Laudenbach has everything it takes to successfully continue on this path. We look forward to the future of motorsport, in which we want to take an active role in shaping. The Mission R concept presented at the IAA Mobility showcases an exciting preview of what’s to come.”

          read more: https://newsroom.porsche.com/en/2021/motorsports/porsche-motorsport-change-at-the-helm-thomas-laudenbach-25732.html

           

            Eerst afgetroefd door SUV, nu door EV
            Porsche boert goed. Met een omzetstijging van 13% ten opzichte van 2020 over de eerste negen maanden van het jaar is de Duitse sportwagenbouwer goed op dreef, ondanks de coronacrisis en het tekort aan elektronische chips. De elektrische Porsche Taycan is nu het derde best verkochte model van het merk, voor de legendarische 911. Maar de SUV’s blijven wel aan de macht: een Macan of een Cayenne vindt nog steeds meer dan twee keer zoveel kopers dan de Taycan.

            lees meer: https://www.autogids.be/autonieuws/markt/porsche-verkoopt-meer-taycans-dan-911s.html

              Porsche: our synthetic fuel could be used in F1

               ‘I would be happy if I could drive my 911 in maybe 10, 20 years from now based on eFuel. That would be really good in two ways. First, if you are talking about cars that already exist, the CO2 footprint for building this car is already behind us, and to use the car with renewable fuel would be the smartest way to save the world, instead of building new and new and new.

              Zo is dat, als je een bestaande auto kan rijden met hernieuwbare in plaats van fossiele brandstof, is er geen enkele reden om een nieuwe EV te bouwen met 2 ton aan schaarse grondstoffen

                The gamble on e-fuels gets real with Porsche’s manufacturing facility now under construction in Patagonia

                 it has worked with German tech giant Siemens in the development of the project, and forecasts exponential growth in capacity over the next five years, ending up with as much as 550 million litres in annual production by 2026. 

                 

                ^^ Er is nog wat werk aan eer de productie kan aanvatten

                  Mission R hint blijkbaar naar de imminente E-Cayman

                  Wel een lekker compact karretje

                      Mission R voorstelling E-racer concept

                        Porsche opens new Asian R&D centre and first manufacturing plant outside Europe

                        The new R&D centre will be located in Shanghai, and specialise in the development of Chinese-market models

                        The second new facility will be a small manufacturing plant in Malaysia, which will assemble Malaysian-market models partly to feed Porsche’s strong local fan-base while also avoiding the astonishingly high taxes imposed on imported vehicles, which for most Porsche models sit at an astonishing 105 percent of the car’s purchase price. 

                          Porsche Aftersales is expanding its digital customer services

                          Zuffenhausen has created a solution for its customers that is unique in the industry. From booking appointments and choosing a service advisor to additional services and vehicle handover planning, all services will be handled centrally via the My Porsche digital customer ecosystem.

                          The application also offers customers a video vehicle check function. Here, the service advisor records the vehicle condition and documents all the necessary work by video. With just one click, the customer can view the recording with the corresponding offer in My Porsche and then issue their approval.“Our goal is to provide the best possible brand and customer experience – including for workshop visits,” says Daniel Schukraft, Vice President Aftersales and Customer Care at Porsche AG. “Both customers and dealers benefit equally from the new seamlessly integrated aftersales services. They communicate with each other in a single ecosystem. All information is available in real time, and communication is possible quickly and easily via a central portal and the associated app.”In order to realise this offering, the My Porsche aftersales services have also been integrated into the dealer systems. The digital service appointment function was recently introduced region-wide at dealers in Germany, China and North America. The video vehicle check is already offered in many European markets, including Spain, Portugal, Italy and Great Britain. The services will be launched in many more countries during the course of the year, with the focus on North America, Europe and Asia.“My Porsche” offers customers one central access point to all Porsche’s digital services, as well as various functions on Porsche vehicles. A few weeks ago, the number of Porsche ID holders exceeded one million.

                            24H LeMans 2021
                             

                                Ter voorbereiding van de online verkoop van auto’s.

                                 

                                  Porsche verkoopt even veel Taycans als 911’s

                                  Het is een understatement om te zeggen dat Porsche in topvorm verkeert. Sinds begin dit jaar heeft het merk wereldwijd al meer dan 150.000 auto’s ingeschreven. Dat is 31 procent groei in vergelijking met vorig jaar, een record. Het merk kent het meeste succes in de VS. De leveringen zijn er sterk toegenomen tot meer dan 44.000 exemplaren, tegenover iets minder dan 30.000 een jaar geleden.

                                  Veel van die 150.000 auto’s zijn niet verrassend SUV’s. De Cayenne wordt het meest gesmaakt, maar wordt heel nauw op de hielen gezeten door de Macan. Na die twee volgt de 911 op een bijna gelijke stand met de Taycan. Jawel, de klant is even verzot op de elektrische sportwagen van Porsche als op de legendarische 911.

                                  De Taycan spreekt enorm aan, want halverwege 2021 zijn er al even veel exemplaren van verkocht als in heel 2020. Elektrisch rijden is in zwang bij Porsche, vooral dan in Europa, zo vertelt Detlev von Platen, belast met verkoop en marketing: “De elektrificatie neemt in alle streken toe. In Europa is vandaag zowat 40 procent van alle nieuw ingeschreven voertuigen uitgerust met een elektromotor – puur elektrisch of plug-inhybride.” En het ziet er niet naar uit dat dit succes gaat afnemen, want de orderboekjes zijn al vol.
                                   

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 135)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.