Newsroom

Home Forum Porsche Talk Newsroom

  • Maker
    Discussie
  • De Mission E is de mooiste

    De volledig elektrisch aangedreven Porsche Mission E is bij het ‘Festival Automobil International’ in Parijs uitgeroepen tot mooiste Concept Car van het jaar.

    De Porsche Mission E nam het in de competitie op tegen concept cars van andere gerenommeerde fabrikanten. Hij deelt de eervolle titel ’The Most Beautiful Concept Car of the Year’ met de Mazda RX-Vision. De jury, bestaande uit topmensen uit de wereld van de auto-industrie, architectuur, media en mode heeft de Mission E de eerste prijs toegekend omdat “Porsche met dit model blijk geeft van pure creativiteit en daarbij oog heeft voor nieuwe trends.”

    De Porsche Mission E in het kort

    De Porsche Mission E heeft vier deuren en biedt plaats aan vier inzittenden. Zijn elektrische aandrijflijn is goed voor een vermogen van meer dan 440 kW/600 pk. De Mission E sprint in minder dan 3,5 s van 0-100 km/h. Het innovatieve laadsysteem zorgt ervoor dat de accu’s in 15 minuten tot 80% zijn op te laden. Mede dankzij vierwielbesturing heeft de Mission E een zeer dynamisch weggedrag. De bestuurder bedient de Mission E met gebaren, sommige zelfs via hologrammen en met behulp van eye-tracking. De bedieningsdisplays bewegen automatisch met de positie van de bestuurder mee.

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 135)
    • ‘RIMAC EN PORSCHE GAAN BUGATTI SAMEN OVERNEMEN’

      Gisteren werd aangekondigd dat Rimac 55% en Porsche 45% aandeelhouder van Bugatti-Rimac worden. 

       

         

        En binnenkort waarschijnlijk ook de chips 

          Porsche gaat vanaf 2024 zelf autobatterijen produceren

            16u zo goed als aan een stuk wot.  Dat wil ik sommige andere merken wel eens zien doen.

               

                Tijdens een interview met de Duitse krant “Frankfurter Allgemeine Zeitung” wond Herbert Diess, hoofd van de raad van bestuur van de VW Group, er geen doekjes om: Porsche op de beurs vindt de topman geen goed idee, in tegenstelling tot wat een grote pief – van Porsche zelf – denkt.

                Er is al sprake geweest van een mogelijke IPO van Porsche, een Initial Public Offering of een beursintroductie in mensentaal. Toch zei Herbert Diess tegen de Frankfurter Allgemeine Zeitung dat een beursgang van Porsche “geen prioriteit is” en “een juweel als Porsche wil je niet opgeven.” De waarde van Porsche wordt momenteel geschat op 84 miljard dollar (71,66 miljard euro).
                Porsche’s CFO Lutz Meschke maakt er van zijn kant geen geheim van dat hij wel voorstander is van een IPO, die volgens hem gunstig kan uitdraaien voor het bedrijf. Laat de interne strubbelingen maar beginnen…
                Bron: gocar.be
                 

                  Levering via DHL, PostNL, … ? 😀 😀 😀

                    Porsche verkoopt auto’s online

                    Na een succesvolle testfase in Duitsland in oktober 2019, heeft Porsche zijn online verkoopkanaal in acht andere Europese landen uitgerold…

                    In Spanje, Portugal, Zwitserland, Italië, Frankrijk, Polen, Slovenië en Estland kunnen klanten voortaan via het officiële digitale Porsche-verkoopkanaal zowel nieuwe als gebruikte modellen kopen, met inbegrip van speciale versies. Dat zal binnenkort ook in het Verenigd Koninkrijk kunnen, en nog voor de zomer van 2021 in België.

                    De eerste analyses hebben al enkele ‘trends’ aan het licht gebracht. In Italië bijvoorbeeld, waar occasies tot nu toe maar liefst 90% van de verkopen via het nieuwe platform vertegenwoordigen, heeft 40% van de online kopers nooit eerder een Porsche aangeschaft. Ook opvallend is dat de 911 daar de lijst aanvoert.

                    Het platform wordt verder ontwikkeld en aangepast aan het ‘gedrag’ van de gebruikers.

                    Auteur: Joris Bosseloo | 16/12/2020

                      Porsche viert feest, want het heeft onlangs de één miljoenste Cayenne van de band doen rollen.
                      Nochtans kreeg deze SUV aardig wat kritiek tijdens zijn lancering…

                      In 2002 liet Porsche de Cayenne op de wereld los. “Geen echte Porsche”, zeiden veel porschisten toen, al was het maar omdat het een familie-SUV betrof.

                      Ondanks de vele kritieken, die ook betrekking hadden op het ontwerp en achteraf op de keuze voor diesel (waar het merk inmiddels weer van is afgestapt), deed en doet de Cayenne het bijzonder goed in de verkoopstabellen. Het werd zelfs het best verkopende model uit het gamma, althans tot de kleinere Macan met die eer ging lopen. Samen met die Macan was hij vorig jaar goed voor maar liefst 70% van de koek. Anno 2020 is de Taycan trouwens de nieuwe koning wat dat betreft.
                      De één miljoenste Cayenne is sinds kort een feit en zoals je op de foto hierboven kan zien, is het een rood exemplaar geworden.

                      Auteur: Joris Bosseloo | 14/12/2020

                        BENTLEY WORDT ONDERGEBRACHT BIJ AUDI

                        Volgens Reuters gaat er wat veranderen aan de bedrijfsstructuur van de Volkswagen Group. Als onderdeel van een herstructurering wordt Bentley mogelijk ondergebracht bij Audi.

                        Dat lijkt een typisch gevalletje ‘vestzak-broekzak’, maar Volkswagen houdt er een duidelijke structuur op na. Belangrijk daarbij zijn de verschillende ‘Brand Groups’. Volkswagen, Seat en Skoda vallen bijvoorbeeld onder het kopje ‘Volume’, terwijl Audi, Lamborghini en Ducati met ‘Premium’ een eigen hoekje van de zaak bezetten. Porsche, Bentley en Bugatti vallen onder ‘Sport & Luxury’.

                        Hoewel de keuzes die daarin zijn gemaakt op het eerste gezicht betwist kunnen worden, hebben de Duitsers heus goed nagedacht over deze structuur. Dat lijkt men nu weer te gaan doen. Reuters meldt op basis van een bericht van Automobilwoche dat Bentley wordt ondergebracht bij Audi. Dat zou kunnen betekenen dat het merk van ‘Sport & Luxury’ verhuist naar ‘Premium’, al wordt dat niet met zoveel woorden gezegd. Wel zou duidelijk zijn dat in de toekomst niet Porsche, maar Audi het laatste woord heeft bij de Britse tak van het bedrijf.

                        Hoewel niet officieel bevestigd, zou deze stap passen bij andere geruchten rondom de Volkswagen Group. In de metamorfose van traditionele autobouwer naar een bedrijf dat onder meer veel EV’s produceert, moeten bepaalde dingen nadrukkelijk anders. Zo zouden de Duitsers kijken naar een andere uitwerking van het merk Lamborghini, terwijl met name voor Bugatti de optie van afstoten zou worden overwogen.

                        Het zou bovendien niet voor het eerst zijn dat Audi een grotere rol krijgt binnen de Volkswagen Group. Eerder werd het merk bijvoorbeeld ook al genoemd als eindverantwoordelijke voor software-ontwikkeling en R&D.

                          Porsche enige merk dat ondanks corona meer auto’s verkocht
                          Geschreven door Joris Bosseloo (De tijd) | 15/10/2020

                          De coronacrisis heeft de Belgische autoverkoop in elkaar doen stuiken. Er is maar één merk dat in ons land net méér auto’s heeft verkocht dan vorig jaar: Porsche.

                          De inschrijvingscijfers van Febiac spreken boekdelen: er werden maar liefst 24% minder nieuwe auto’s ingeschreven dan van januari tot september 2019 en dat heeft natuurlijk met de lockdown als gevolg van de covid-19-pandemie te maken. Toch is er een automerk dat het net beter heeft gedaan dan vorig jaar, en dan nog dankzij het succes van één, op de koop toe elektrisch model.

                          De Taycan is het allereerste elektrische productiemodel van de fabrikant uit Stuttgart. Je kan hem sinds vorig jaar bestellen tegen een tarief van minstens 100.000 euro. Tegen het eind van dit jaar verwacht Porsche er in België zo’n 800 te leveren. Ter vergelijking: op het moment van de telling werden er in BelgIë dit jaar 2.268 wagens geleverd, 5% meer dan over dezelfde tijdspanne in 2019. Bij merken als Opel en Renault hebben ze dan weer geen enkele reden om te vieren. Deze merken zagen hun verkoop met respectievelijk 43 en 37% terugvallen in 2020.

                                Porsche laat weten dat het op 18 mei met een nieuwe versie van de 911-992 komt. In eerste instantie doen de Duitsers nog geheimzinnig over wat er komen gaat, maar een teaser verklapt welke variant van de sportauto zich dan laat zien: de Targa.

                                In een korte video om de wereldpremière aan te kondigen, verschijnt de nieuwste 911 Targa meermaals in beeld. De auto is te zien in korte, schimmige beelden, zoals tijdens een onweersbui en in cartoonschetsen. De unieke dakconstructie van de Targa (‘plaat’ in het Italiaans) wordt hierbij niet subtiel verstopt, maar komt duidelijk naar voren. Daarmee laat Porsche zonder het daadwerkelijk te zeggen toch zien om welke nieuwe 911 het aanstaande maandag gaat.

                                In de video legt Frank-Steffen Walliser, Vice President Model Lines 911 & 718, uit dat de nieuwe 911 Targa eigenlijk tijdens de Autoshow van Peking zou worden gepresenteerd. De coronacrisis gooide echter roet in het eten. Ook het publieksdebuut op de Tennis Grand Prix gaat niet door, want ook door dat evenement is een streep gezet. Hierdoor vindt de wereldpremière nu online plaats. Walliser zal het doek van de auto trekken. Dit doet hij samen met onder anderen Porsche-merkambassadeur Maria Sharapova.

                                De vorige 911 Targa was er alleen als 4, 4S en 4 GTS, dus is het aannemelijk dat de nieuwe Targa in vierwielaangedreven vorm wordt gepresenteerd. Als we qua vermogen even naar de reguliere 911 kijken, is het aannemelijk dat in de Targa 4 een 3,0-liter zescilinderboxer voor 385 pk zorgt. De 911 Targa 4S krijgt, mits deze dezelfde lijn wordt gevolgd, dan 450 pk tot zijn beschikking. Ook zit er waarschijnlijk weer een nog krachtiger Targa 4 GTS in het vat.

                                  Porsche onthult architektuur voor z’n nieuwe dealerships

                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 135)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.