Newsroom

Home Forum Porsche Talk Newsroom

  • Dit onderwerp bevat 135 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar geleden door deepee.
  • Maker
    Discussie

  • deepee
    Deelnemer

      De Mission E is de mooiste

      De volledig elektrisch aangedreven Porsche Mission E is bij het ‘Festival Automobil International’ in Parijs uitgeroepen tot mooiste Concept Car van het jaar.

      De Porsche Mission E nam het in de competitie op tegen concept cars van andere gerenommeerde fabrikanten. Hij deelt de eervolle titel ’The Most Beautiful Concept Car of the Year’ met de Mazda RX-Vision. De jury, bestaande uit topmensen uit de wereld van de auto-industrie, architectuur, media en mode heeft de Mission E de eerste prijs toegekend omdat “Porsche met dit model blijk geeft van pure creativiteit en daarbij oog heeft voor nieuwe trends.”

      De Porsche Mission E in het kort

      De Porsche Mission E heeft vier deuren en biedt plaats aan vier inzittenden. Zijn elektrische aandrijflijn is goed voor een vermogen van meer dan 440 kW/600 pk. De Mission E sprint in minder dan 3,5 s van 0-100 km/h. Het innovatieve laadsysteem zorgt ervoor dat de accu’s in 15 minuten tot 80% zijn op te laden. Mede dankzij vierwielbesturing heeft de Mission E een zeer dynamisch weggedrag. De bestuurder bedient de Mission E met gebaren, sommige zelfs via hologrammen en met behulp van eye-tracking. De bedieningsdisplays bewegen automatisch met de positie van de bestuurder mee.

    15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 135)
      • Niet slecht maar wel weer belachelijk groot.

        Op Porsche.de kun je de rendering in 360° bekijken.

          Mooie P maar blauwe wielen waar hebben ze dat idee gepikt :happy: :happy:

          20180224_120640.jpg

            Fantastisch. Daar zit muziek in voor een leuke daily driver !

              Mission E Cross Turismo Concept 600 pk en 0 – 100 km/u onder de 3,5 sec

              De Mission E Cross Turismo Concept ziet er uit als een platgeslagen Cayenne of een verhoogde Panamera. Met 4,95 meter is het in ieder geval geen kleine jongen. Volgens Porsche zou hij met een speciale 800 volt fast charger in amper 4 minuten 100 km ver moeten kunnen. Over de totale range wordt nog niets gezegd, het blijft uiteraard een “concept”. Verwacht wordt dat de sedanversie van deze Misson E veel designelementen gaat overnemen van de Cross Turismo, maar om die “conceptcar” in het echt te zien is het nog even wachten.

              28699013_574687089537447_8891349129732337727_o.jpg

                Future Of The Porsche 718 Boxster And Cayman Isn’t Looking Too Good

                Porsche became the famed automaker it is today all thanks to the 911. It later began offering a distilled version of its performance car, the Cayman and Boxster, in order to take a larger share of the performance market. But now, Porsche is reportedly considering dropping the axe on both models. The Boxster was originally released in 1996 and was followed by the Cayman in 2005, but as compact sports car sales continue to dwindle, 718 Cayman and Boxster engineers in Weissach may soon lose their power to convince the bean counters to keep going. Before you pick up pitchforks and go after wealthy sports car-averse SUV buyers, keep in mind that Porsche’s crossroads decision can’t only be chalked up to poor sales.

                The other factor behind the squeeze on the 718s comes from the regulatory side. With governments around the world requiring the next generation of cars to emit far fewer pollutants than they do now, Porsche faces the challenge of making the 718’s successor both fuel efficient and fun, and pulling both off is not exactly cheap. Fortunately, Porsche does have other options to consider before it decides to kill the 718 twins off entirely. It could keep the current cars alive and continue to keep dealerships stocked with 718s by supplying minor or major revamps based on the current hardware, or it could go the expensive route and build an entirely new electric sports car based on a shorter version of the Mission E Platform.

                  Porsche stopt met diesels

                  Als gevolg van Dieselgate en zijn vele schandalen, waarvan sommige werkelijk alle verbeelding tarten, krijgt de dieselmotor bij Porsche uiteindelijk het finale nekschot. Nadat de constructeur lang heeft geaarzeld om de nieuwe Cayenne nog met een zelfontbrander aan te bieden, is nu beslist dat die er niet komt. Ook de Panamera is voortaan niet meer te bestellen met een zelfontbrander, zelfs al was dat bij zijn lancering wel nog het geval. Porsche lijkt vastberaden om de dieselmotor volledig te schrappen en wil zich enkel nog bezighouden met benzinemotoren, plug-in hybrides en zuiver elektrische auto’s. De enige uitzondering op dit moment is de Macan, die nog met een 3.0 V6 TDI verkrijgbaar is, maar voor hoelang nog, is onduidelijk.

                    Een wereldprimeur voor Porsche. Het roest niet en produceert nauwelijks remstof: Porsche Surface Coated Brake (PSCB) debuteert op de nieuwe Cayenne en is standaard op de Turbo.

                    tripleA.jpg

                      Porsche verdubbelde verkoop in 6 jaar

                      Porsche laat andermaal een nieuw recordjaar optekenen met 246.375 auto’s die gedurende 2017 werden geleverd. De Macan, die in 2014 werd gelanceerd, is inmiddels het best verkopende model binnen het gamma.

                      Vorig jaar werden er 97.000 exemplaren van verkocht. Het tweede best verkopende model is het andere SUV-model: de Cayenne, waarvan 64.000 stuks de deur uitgingen in 2017. De volgende in de rij is de imagodrager van het merk, de 911, waarvan 32.000 modellen werden verkocht, ruim 4.000 exemplaren meer dan van de Panamera. De overige sportievelingen van het merk zijn minder gegeerd want van de 718 werden 25.000 stuks verkocht.

                      In vergelijking met vorig jaar, is de verkoop met 4% gestegen. Deze stijging is nog vrij redelijk in vergelijking met de sprong van 187.208 verkochte auto’s in 2015 naar 225.121 in 2016. In 2008 verkocht Porsche “slechts” 98.652 voertuigen … en in 2017 was de Macan – in zijn eentje – bijna in staat om dat volume te draaien!

                        Porsche stoomt meer dan 330 GT3 Cup’s klaar voor 2018

                        Historisch gezien is de Porsche 911 GT3 Cup een populaire keuze als het aankomt op de aankoop van een racewagen. De bolide is doorgaans breed inzetbaar in verschillende kampioenschappen over de hele wereld en blijft na enkele jaren gebruik doorgaans ook nog relatief waardevol. Porsche schroefde de productie van de 991 Mk2 op voor komend seizoen en plant om tegen de lente van volgend jaar niet minder dan 339 exemplaren van de 485 pk sterke bolide klaar te stomen.

                        Deze exemplaren van de Porsche 911 GT3 Cup moeten in 2018 onder andere hun weg vinden naar de meer dan 20 mono-merken-series van Porsche, zoals bijvoorbeeld de Porsche GT3 Cup Challenge Benelux. “Nooit voordien werden er zoveel racewagens van één enkel type gebouwd voor een seizoen. Daarom blijft de Porsche 911 GT3 Cup de best verkopende racewagen ter wereld”, aldus Porsche.

                        Afgelopen seizoen zagen we de laatste generatie van de Porsche 911 type 991 reeds aan het werk in België; onder meer Belgium Racing kreeg in primeur een exemplaar voor deelname aan de 24 Hours of Zolder.

                          Auro 3D is een systeem met luidsprekers in de hoogte. Die 2 modellen zullen dus de Cayenne en de Maccan zijn zeker? Die hebben een voldoende hoog plafond…

                            Porsche gebruikt Molse geluidstechnologie in zijn modellen

                            De wereldpers uit de automobielsector was vanmorgen uitgenodigd bij de Galaxy Studio’s in Mol voor hun nieuwste ontwikkeling, een 3D geluidssysteem in auto’s. Het systeem bestaat al in bioscoopzalen, maar de Duitse autofabrikant Porsche gaat het nu voor het eerst ook installeren in 2 van zijn modellen. De autofabrikant koos voor de Molse technologie, omdat die een uniek geluid produceert.

                            http://www.rtv.be/artikels/porsche-gebruikt-molse-geluidstechnologie-zijn-modellen-a46924

                              Mordern OEM anti-theft protection now also available for Porsche classic vehicles

                              GPS-assisted monitoring is on its way: Porsche is currently developing a comprehensive anti-theft protection system for all classic models, allowing owners of Porsche classics to take advantage of the anti-theft protection that is already available for new vehicles.

                              The key feature of the new “Porsche Classic Vehicle Tracking System” is an autonomous sensor package that is integrated at concealed points on the vehicle. This device communicates with a security network that covers the whole of Europe. The tailored versions of the new system are suitable for all Porsche classic vehicles from the 356 to the Carrera GT, and are set to become available from spring 2018 onwards at Porsche Classic Partners and Porsche Centres across Europe.

                              “In future, the new Porsche Classic Vehicle Tracking System will allow us to offer our customers anti-theft functionality that will trigger an alarm if someone tries to steal the vehicle. In an ideal scenario, this intervention will stop the vehicle from disappearing right from the outset”, explains Alexander Fabig, Head of Porsche Classic. If the battery is disconnected on a vehicle that is being monitored, or if the vehicle is stolen, the associated free app sends an alarm alert to the international security centre and to the customer. If the owner confirms unauthorised access when prompted, the relevant authorities are informed. The security centre uses the integrated GPS sensor to identify the current location or driving route of the classic vehicle and provides immediate support to local responders in the search for the vehicle. There is also the option to use a wireless command to prevent the engine from being restarted. The security centre for the country in which the Porsche Classic Vehicle Tracking System was purchased maintains contact with the customer throughout the investigation. This arrangement is designed to prevent any language-related communication difficulties during a stay abroad.

                              The new Porsche Classic app also offers other additional functions, depending on the country version: For example, the location of the classic vehicle can be conveniently pinpointed by smartphone at any time and stored route information can also be accessed. If the customer lends the classic vehicle to a stranger – perhaps for a test drive – the “geofence” functionality can be used to define boundaries that the vehicle is not allowed to cross. If these boundaries are crossed, the app also raises the alarm. A similar function is available for controlling the speed of the vehicle. The “Workshop” mode is designed for service appointments and deactivates the alarm when the battery is removed within a specified time period. The “Transport” mode can be used if the vehicle needs to be transported on its own trailer to ensure that the system does not send an alarm alert.

                              A range of installation options for each model are being defined. Installation of the tracking system and completion of the related service agreement are arranged exclusively by the Porsche Classic Partner or the relevant Porsche Centre. A range of installation options for each model are being defined during the product development process. Using an optional voltage converter, the Porsche Classic Vehicle Tracking System can also be used in the Porsche 356 models featuring a six-volt vehicle electrical system.

                              bron: https;//newsroom.porsche.com

                                Porsche wil € 200 miljoen van Audi voor dieselgate

                                Audi en Porsche horen tot dezelfde familie. Maar het is daar in de Volkswagen-clan niet altijd een even gezellige boel. En zeker niet nu de nare gevolgen van het dieselgate-schandaal komen bovendrijven. Tenslotte zijn die bedrijven wel samen, maar vormen ze niettemin allemaal individueel nog aparte zakelijke entiteiten. En omdat Porsche ruim € 200 miljoen moet ophoesten voor klantencompensatie, te wijten aan dieselmotoren die het op papier van Audi kocht, vraagt Porsche dat geld nu op.

                                In een reactie met persagenschap Reuters zegt Porsche dat het gaat om een interne discussie. En bij Audi verwijst men voor vragen door naar Porsche. Of de ene divisie de andere schadelloos zal stellen, is dus nog onduidelijk.

                                  +++ BREAKING NEWS +++

                                  6:47.3 is the new time of the Porsche 991 GT2 RS on the Nürburgring Nordschleife!!

                                    Ook Lotterer bij Porsche

                                    Voor André Lotterer is het seizoen 2017 dat van de verandering. Na winst in het Wereldkampioenschap Uithouding (WEC) in 2012 en drie successen in de 24 Uur van Le Mans met Audi (2011, 2012 en 2014), zal deze wereldburger die opgegroeid is in België voortaan een Porsche 919 Hybrid besturen op het hoogste niveau.

                                    “Ik zou Audi willen bedanken om me te laten gaan”, zegt de man afkomstig uit Nijvel. “Ik had een langdurig contract met hen, maar zoals iedereen weet, staan ze volgend seizoen niet meer aan de start in het Wereldkampioenschap Uithouding. Mijn doel is om in dezelfde discipline actief te blijven en opnieuw de 24 Uur van Le Mans te winnen. Met Porsche weet ik dat ik op de juiste plek ben terechtgekomen.”

                                    Voor elke Uithoudingsrijder vormt het merk uit Stuttgart een mythe. “Porsche is door zijn Geschiedenis en zijn achttien zeges in de 24 Uur van Le Mans voor de Uithouding wat Ferrari is voor de Formule 1”, schat de 35-jarige Duitser in. “Het is een ultrasportief merk dat legendarisch geworden is! Toen ik jong was, tekende ik de hele tijd Porsche. Ergens is het dus een kinderdroom die uitkomt om officieel rijder te zijn van Porsche Motorsport. Ik kom in het gezelschap terecht van regerende Wereldkampioenen met hoge sportieve ambities. Op menselijk vlak hoop ik ook een nieuwe familie te vinden.”

                                    Is het door zijn kinderherinneringen? Door zijn onuitdoofbare passie voor de autosport? Of het prestige van het merk? André Lotterer is in ieder geval al jaar en dag een uitgesproken fan van Porsche. “Ik heb trouwens vier exemplaren in mijn bezit”, glimlacht hij. “Er zijn de twee 911 2.7 RS, maar ook een 964 3.8 en een Carrera GT.” Niets staat een nieuw succesverhaal dus nog in de weg!

                                    Even herinneren, het Wereldkampioenschap Uithouding start in Silverstone van 14 tot 16 april, voor het bezoek aan België van 4 tot 6 mei. Bij liefhebbers van de Uithouding staat die afspraak met rood aangekruist in de agenda, gedeeltelijk omdat het de ultieme generale repetitie vormt op de 24 Uur van Le Mans, die plaatsvindt tijdens het weekend van 17 en 18 juni. Tijdens elk van die wedstrijden zullen de Belgische supporters vooral een van de Porsche 919 Hybrid in het oog houden!

                                  15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 135)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.