Newsroom

Home Forum Porsche Talk Newsroom

  • Maker
    Discussie
  • De Mission E is de mooiste

    De volledig elektrisch aangedreven Porsche Mission E is bij het ‘Festival Automobil International’ in Parijs uitgeroepen tot mooiste Concept Car van het jaar.

    De Porsche Mission E nam het in de competitie op tegen concept cars van andere gerenommeerde fabrikanten. Hij deelt de eervolle titel ’The Most Beautiful Concept Car of the Year’ met de Mazda RX-Vision. De jury, bestaande uit topmensen uit de wereld van de auto-industrie, architectuur, media en mode heeft de Mission E de eerste prijs toegekend omdat “Porsche met dit model blijk geeft van pure creativiteit en daarbij oog heeft voor nieuwe trends.”

    De Porsche Mission E in het kort

    De Porsche Mission E heeft vier deuren en biedt plaats aan vier inzittenden. Zijn elektrische aandrijflijn is goed voor een vermogen van meer dan 440 kW/600 pk. De Mission E sprint in minder dan 3,5 s van 0-100 km/h. Het innovatieve laadsysteem zorgt ervoor dat de accu’s in 15 minuten tot 80% zijn op te laden. Mede dankzij vierwielbesturing heeft de Mission E een zeer dynamisch weggedrag. De bestuurder bedient de Mission E met gebaren, sommige zelfs via hologrammen en met behulp van eye-tracking. De bedieningsdisplays bewegen automatisch met de positie van de bestuurder mee.

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 135)
    • Meervoudig GT-kampioen Laurens Vanthoor verlaat het Audi WRT Team en maakt de overstap naar Porsche.

      Vanthoor zal een programma in het Amerikaanse WeatherTech SportsCar Championship of het Amerikaanse uithoudingskampioenschap, afwerken, met mogelijk nog bijkomende races of een tweede programma in Europa. Vanthoor won voor Audi alles wat er te winnen viel, van de 24-uursraces van Zolder en Dubai over de Nürburgring tot Spa, kroonde zich meermaals tot Europees kampioen GT en won recent nog het WK GT3. Heel waarschijnlijk zal de 24-jarige Vanthoor dus hetzelfde programma in de VS afwerken als Marc Goossens, waarbij die laatste uiteraard wel in LMP2 uitkomt met een Riley in de kleuren van Visit Florida.

      “Het is werkelijkheid geworden, ik word een Porsche fabrieksrijder”, zegt Vanthoor. “Na vijf succesvolle jaren met Audi, voelde ik de nood om te groeien. Ik wil nog sneller worden, nog grotere races winnen en mooiere kampioenschappen rijden. Ik ben erg trots dat ik deel zal uitmaken van een team en een merk met zo’n historiek in de autosport. Ik rij met de Porsche startnummer #912 in het Amerikaanse WeatherTech SportsCar Championship in de GT LM-klasse en dat samen met de Fransman Kevin Estre. Ik had ook al langer op mijn verlanglijst staan om in de VS te gaan racen.”

        Porsche Supercup ook volgende drie jaar in voorprogramma F1

        porscheSuperCup_Spa.jpg

        De overeenkomst tussen Porsche en F1 om in het voorprogramma van verscheidene Grote Prijzen de Porsche Supercup te laten rijden werd voor drie jaren verlengd. Ook in 2017, 2018 en 2019 zal de spectaculairste monomerken cup de formule 1 toeschouwers onderhouden op zondagmorgen in afwachting van de Grote Prijs F1. Volgend jaar voor het 25ste seizoen staan er 10 manches geprogrammeerd, negen in Europa en één daarbuiten.

          Porsche-V6 voor de Audi R8

          In de automobiele wandelgangen wordt al geruime tijd geopperd dat Audi een V6 in zijn R8 wil lepelen, een hardnekkig gerucht dat nu bewaarheid lijkt te worden… met dank aan Porsche.

          Het ballonnetje werd opgelaten door een autojournalist en niet door Ingolstadt zelf, waar de informatie voorlopig bevestigd noch ontkend wordt.
          Zeker is wel dat de Volkswagen-groep de 2,9 liter-V6 uit de nieuwe Porsche Panamera zo breed mogelijk wil exploiteren, waardoor het verre van ondenkbaar is dat het blok weldra zijn opwachting maakt in de Audi R8. In de Panamera 4S levert de V6-biturbo 440 pk en 550 Nm, al wordt er in het geval van de R8 gesproken van een cavalerie van minimum 500 paarden. Het blok zou op termijn ook de huidige 4,2 liter-V8 moeten aflossen in een aantal RS-modellen van Audi, zoals de RS4, RS5 en de RS Q5.

            Bei einem Brand auf dem Porsche-Gelände in Weissach ist ein Schaden von bisher nicht bekannter Höhe entstanden. Die Ermittlungen zur Brandursache gestalten sich schwierig.
            27. August 2016 – 13:07 Uhr

            brandWeissach.jpg

            lees HIER het volledige artikel

              Porsche opent een pop-up store in het voormalige Vroom&Dreesman-pand in “s Hertogenbosch

              Een nieuwe huurder is nog niet gevonden maar de etalages van de voormalige V&D in Eindhoven hebben in ieder geval weer een tijdelijke bestemming. Negen winkeliers uit de Vrijstraat en Rechtestraat hebben de etalages in bruikleen gekregen.

              De tijdelijke vestiging van de Porsche dealer voor Zuid Nederland blijft tot en met december geopend, meldt marketingmanager Robert van Barneveld van de dealer. “We zetten Porsche op deze manier in de regio Den Bosch op de kaart. Een Porsche-showroom heeft voor veel mensen een hoge drempel. Deze pop-up store neemt die drempel weg,” verwacht Van Barneveld.

              Porsche Groep Zuid is niet de enige autodealer die zich in de voormalige pand van het failliete Vroom & Dreesman laat zien. Ook Volkswagen- en Audi-dealer Van den Udenhout heeft op de begane grond van het enorme pand een aantal auto’s neergezet.
              Marketingmanager Robert van Barneveld verwacht niet dat de ene na de andere Porsche de showroom uitscheurt, “hoewel dat natuurlijk wel leuk zou zijn”. Momenteel heeft de showroom de nieuwe 991 Carrera 4S en een Macan GTS in de etalage staan.

              VnD.jpg

                Het F1-circuit van Silverstone (Groot-Brittannië) staat te koop.
                De Jaguar Land Rover groep is de favoriet om het circuit te kopen, maar volgens de Britse pers ligt Porsche dwars bij de aankoop.

                Jaguar Land Rover zit natuurlijk diep in de Britse cultuur geworteld. De aankoop van Silverstone – de wieg van de Britse autosport – lijkt dan ook mooi in het plaatje te passen. Alleen is er een andere constructeur die blijkbaar de JLR-groep niet zomaar vrije baan wil verschaffen: Porsche. De Duitse constructeur beschikt over een eigen rijschool binnen het circuit. Het idee om het circuit te moeten delen met een andere constructeur, staat Porsche blijkbaar helemaal niet aan, zo stelt de Britse krant The Telegraph. Vooral omdat Porsche blijkbaar over een ijzersterk contract beschikt en de verkoop kan blokkeren.

                Volgens de krant blokkeert Porsche het bod dat JLR uitbracht op Silverstone, goed voor 33 miljoen pond (38 miljoen euro). Porsche heeft het vooral moeilijk met het gebruik van het circuit. In zijn overeenkomst over het gebruik van Silverstone, heeft Porsche een clausule staan die het een andere constructeur onmogelijk maakt om het circuit meer dan 45 dagen per jaar te gebruiken. Voor Tata, de Indische eigenaar van Jaguar en Land Rover, is dergelijke clausule onmogelijk. JLR heeft ambitieuze plannen met Silverstone en wil er naast een hotel en een ‘heritage center’ ook eigen bureaus en vooral de piste gebruiken om zijn eigen modellen te ontwikkelen.

                Een andere kandidaat-koper heeft inmiddels moeten afhaken. Het gaat om Lawrence Tomlinson, zakenman en eigenaar van Team LMT en van Ginetta. In de afwikkeling van die zaak kreeg huidig circuitdirecteur Patrick Allen zijn ontslag. De BRDC (British Racing Drivers Club), eigenaar van het circuit, vond dat hij een rommeltje maakte van de verkoop en dat hij te dicht stond bij Tomlinson om nog onpartijdig te zijn in de zaak.

                  Porsche 991 Carrera S Endurance Racing Edition

                  De marketing machine van Zuffenhausen lanceert een Le Mans Special 911 om haar succesvolle racing geschiedenis nog eens extra in de verf te zetten. Een limited edition waarvan de productie beperkt is tot 235 stuks.

                  [url=http://www.evo.co.uk/porsche/911-carrera/17895/porsche-911-carrera-s-endurance-racing-edition-special-911-to-celebrate]
                  lees meer …[/url]

                    Porsche verkoopt in België meer auto’s dan Jaguar, Subaru, Maserati en Lancia samen!

                    Dat succes is te danken aan de uitbreiding van het gamma. Verkocht Porsche tot voor kort evenveel tweedeurs- als vierdeursmodellen, dan zorgde de komst van de Macan voor een nieuwe verdeling. Ongeveer 65% van de Porsches die vandaag worden verkocht, zijn “gezinswagens” (Macan, Cayenne en Panamera). Bij de sportmodellen neemt het succes van de 911 niet af: die blijft nog steeds de meest verkochte tweedeurs, voor de Boxster en Cayman.

                      Tot 2 kon ik nog tellen
                      Maar dat waren “twee” 991 R’s :driver:

                        Ik dacht even dat je 718 stuks bedoelde, maar dan had je geschreven “718 718 Caymans” 😀

                          Vorige week rolden er al 718 Caymans van de band 😀

                            Porsche verplaatst de productie van de 718 Cayman naar Zuffenhausen

                            Zuffenhausen is niet alleen de plaats waar het hoofdkantoor van Porsche is gevestigd, het is ook de plek waar de eerste Porsches in serieproductie werden geproduceerd. De productie van de 718 Cayman is dan ook een nieuwe mijlpaal in 75-jarige historie van Zuffenhausen, in het bijzonder nu de Cayman tot op heden in de Volkswagen-fabriek in Osnabrück van de band rolde.

                            Op dit moment worden in Zuffenhausen per dag ruim 220 sportauto’s van Porsche geproduceerd. Dat aantal gaat vanaf augustus naar 240 als de productie van de 718 Cayman start.

                            In 2015 verkocht Porsche wereldwijd 22.663 exemplaren van de Boxster en Cayman-modellen. In 2014 waren dat er 23.597. De afname in 2015 komt doordat de Boxster en Cayman aan het einde van hun levenscyclus kwamen. Naar verwachting zorgen de nieuwe 718 Boxster en Cayman modellen voor een sterke verkoopimpuls.

                              Porsche Digital GmbH opgericht, moet ‘ecosysteem’ ontwikkelen

                              De beheersraad van Porsche heeft een nieuwe onderneming opgericht. Die heet Porsche Digital GmbH en zal z’n hoofdkantoor krijgen in het Duitse Ludwigsburg met meteen ook bijhuizen in Berlijn, Silicon Valley in de VS en China.

                              Het doel van de onderneming is het uitwerken van een digitaal ecosysteem. Dat begint bij de eenvoudige connectiviteitsfuncties van je smartphone (volgens sommige automerken nu al het belangrijkste aankoopcriterium voor een auto), tot het uitwerken van strategieën voor autodelen, slimme mobiliteit en natuurlijk ook zelfrijdende auto’s. Porsche Digital zal proberen z’n tentakels op dat vlak zo ver mogelijk uit te steken. Het wil zelfs zo ver gaan geld te geven aan interessante startups in de omgeving van de mobiliteit.

                              Ene Thilo Koslowski wordt er de baas. Die man is afkomstig van Gartner, een onderzoeks- en marketingbureau dat zich specialiseert in technologische ontwikkeling. Hij wordt (door Porsche) aanzien als een expert in automobiel, internet en technologie.

                              bron: auto55.be

                                nieuwe financiele structuur: volkswagen wordt volledig eigenaar van Porsche AG

                                maar de families Piëch en Porsche behouden met een groot aandeel in Porsche Automobil Holding SE een heel groot zeggenschap

                                Volkswagen-Porsche-financial-structure-after-the-transaction.jpg

                                lees meer …

                                  3 miljoenste museumbezoeker

                                  lees meer …

                                15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 135)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.