Niet meer starten 964 ,HELP

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Niet meer starten 964 ,HELP

  • Dit onderwerp bevat 15 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door Wim.
  • Maker
    Discussie

  • Anoniem

      Deze middag start ik mijn 964 na 2 maanden stil staan .Ik was heel blij want onmiddellijk slaat hij aan .Daarna ga ik tanken rij 20 km en bij thuiskomst leg ik hem stil .Na 5 minuten wil ik hem opnieuw starten maar hij doet NIETS meer .Ik zie dat ik nog stroom heb maar dat is alles .Wat kan het zijn ?
      1) toch de batterij ?
      2)moet ik denken aan de dme relais ?
      3)……..???????

      Graag jullie hulp .

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • Wim

        Hoeft niet altijd, ik kon mijn 3.2 rustig 6 weken wegzetten zonder lader.
        En dan nog geen problemen met starten. 8)

          toch voor even 😈
          tenzij je hem niet te lang laat stilstaan of een druppellaadding aansluit 🙂

          Anoniem

            Vandaag Wim zijn advies opgevolgd .Een kort toertje gemaakt met de lichten aan ,mistlichten aan ,ruitenontdooier 🙄 aan ,radio en gps aan .Bij thuiskomst gemeten en 14 volt .De motor stil gelegd en nog eens gemeten bijna 12,5 volt .
            Ik denk en hoop dat ik nu het start probleem mag vergeten .

            funny

              13,7 volt, dan alle verbruikers 1 voor 1 opzetten en kijken of de voltage blijft rond de 13,6 volt = OK

              Wim

                Dynamo kun je laten reviseren, dat is geen probleem.

                Anoniem

                  Bedankt iedereen .
                  Wim ik ga je advies opvolgen .
                  Indien het de dynamo is,kan die gereviseerd worden ?

                  Groeten Bart .

                  Wim

                    Zit inderdaad net op het randje, 0.5 tekort.

                    Ik zou eerst een een ritje doen met verlichting op e.d, en daarna de accu nog eens meten.
                    Komt die dan weer op ruim 12,5 volt uit, zou ik mij direct nog geen zorgen maken.
                    Haalt die de waarde niet meer, zou ik de dynamo na laten zien.

                      Rekening houdend daarmee en met alle voorgaanden: dat het NIET aan de batterij zal liggen. Laat maar horen.

                      😕 😈 😕

                      Anoniem

                        Deze namiddag nieuwe batterij geplaatst .Ik heb opnieuw gekozen voor een Bosh Silver (139 euro ).
                        Alternator 13.75 volt .Volgens filmpje te weinig .
                        Wat vinden jullie ervan ?

                        Funny

                        Wim

                          funny schrijft:

                          .Ik zie dat er nu een Bosh in zit .
                          Iemand een idee of ik opnieuw voor Bosh moet gaan of zijn er andere betere merken ?

                          En als je zeker weet dat het de accu is , dan terug een Bosch Silver nemen, zijn geen betere. 💡

                            de werking van je alternator controleren duurt 1,5 min als je een multimeter hebt.
                            ik zou dit eerst doen voordat je een batterij koopt. zo weet je 100% zeker of de batterij dan wel je alternator de boosdoener is.

                            hoe je deze precies moet checken, vind je in deze tutorial; da’s gemakkerlijker dan het hier allemaal in woorden neer te schrijven

                            [video]http://www.youtube.com/watch?v=Bzz7P3qNHcE[/video]

                            Anoniem

                              Oorzaak gevonden .De Accu .
                              Ik heb de wagen aan de oplader gehangen .Deze namiddag proberen starten en ja hij startte direct 🙂 😀 😀 😀 😀 😀
                              Ga een nieuwe batterij plaatsen .Ik zie dat er nu een Bosh in zit .
                              Iemand een idee of ik opnieuw voor Bosh moet gaan of zijn er andere betere merken ?

                              @deepee
                              en anderen is het raadzaam om nog verder te kijken voor de alternator of denken jullie met het plaatsen van een nieuwe accu dat het opgelost is ?

                                zo te lezen is je batterij toch de boosdoener, ze gaan helaas geen levenlang mee.
                                vier maal na elkaar starten is voor een batterij die bijna dood is (hoe oud is ze?) misschien toch net teveel.
                                je batterij aan een druppellader hangen is normaal, als je een degelijk toestel hebt, hetzelfde als een chargeur.
                                dus gewoon afwachten tot morgen en als hij morgen toch start, zou ik alsnog de batterij vervangen en/of de alternator (laten) nakijken.

                                Anoniem

                                  Egra ,bedankt voor je reactie .
                                  Volgens mij als ik startte branden alle lichtjes en bleven ze branden .
                                  Mijn vriendin heeft naar de startmotor gekeken toen ik startte en volgens haar heeft hij een een halve toer gemaakt .
                                  Wat mij zo raar lijkt (de laatste dagen waren wel heel vochtig )toen ik startte na 2 maand stil staan dat hij onmiddellijk aan sloeg .Hij draaide heel mooi rond ,toen ik thuis aan het parkeren was steil bergop is hij wel 3 maal stil gevallen ,maar dat is mijn schuld hield hem niet genoeg op toeren .Maar telkens startte hij. Na 5 minuten binnen geweest te zijn deed hij niets meer .Wel lag de gps aan en ook de coyote had ik aan gesloten op de sigaren aansteker .Zou dit een reden kunnen zijn ?
                                  Momenteel ligt de P aan de druppellader ,morgenmiddag ga ik nog eens proberen starten .Zou ik hem aan een chargeur mogen leggen of doe ik meer kwaad dan goed ?
                                  Indien hij niet start morgen dan ga ik een nieuwe dme relais aanschaffen .
                                  En ja daarna weet ik het niet meer ,dan zal ik hem moeten laten afslepen naar een P-dealer .Heb zelf weinig technische kennis .
                                  😈 🙄 🙁 🙁

                                    Wat bedoel je met niets meer, branden de lichten nog en branden de lampjes van het daschbord nog?
                                    Als dit nog het geval is, gaan ze uit terwijl je start?
                                    Indien dit het geval is kan het de batterij zijn of een van de kabels of klemmen van de batterij, meestal de massa.
                                    Blijft alles normaal branden is er kans dat het met de startkring te maken heeft.
                                    Draaid de motor rond maar slaat hij niet aan dan kan het oa de dme relais zijn.
                                    Er zijn dus nog heel wat mogelijkheden

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.