Nieuw, 1989 964C2

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nieuw, 1989 964C2

  • Maker
    Discussie
  • Hello beste mede Porsche-fanaten

    Na lang meelezen op dit forum, even dit topic om me officieel voor te stellen.
    David, 38j, eigenaar van een 1989 911 Carrera 2 (964) in steingrau (stone grey). Ik woon in de Brusselse oostrand.

    porsche.JPG

    De 964 is mijn hobbywagen, heb ernaast ook nog een 1972 Opel GT. Ik ben geen lid van een Porsche club, maar rijd wel bij gelegenheid rondritten mee. Porsches blijven sowieso hartbeklijvende auto’s en het geroffel van de luchtgekoelde zescylinder is verslavend en hypnotiserend 😉

    Groeten, en een prettig eindejaar aan iedereen!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 43)
    • Wim heeft gereageerd op de vraag in het oorspronkelijke topic van Danny2…. kan je niks verkeerd van zeggen en hij heeft nu eenmaal een massa aan informatie en ervaring die hij gelukkig met ons wil delen :applaus: …. dit topic is inmiddels zo ver afgegleden van de oorspronkelijke bedoeling…. sorry Softwave, maar de Opelmania deed ons ver afdwalen van Porsche…. :respect2:

      Back on topic!

        Aangezien Wim hier altijd en alom tegenwoordig is, heeft hij hierop ook al zijn mening verkondigd, in een ander draadje weliswaar.

        Wij beginnen ons overbodig te voelen 😳 👿

          Alles kan passen als men het doet passen !

          1979 = impact model

          964 heeft specifieke past impact bumpers.

          Het blijft mogelijk om van een impact serie een 964 look te maken.
          Ik persoonlijk zou dat echter NOOIT overwegen.

          :salut: 😈

            Een zijvraagje ivm de 964…
            Passen de bumpers van een 964 turbo ook op een 911 (930) sc targa turbo van 1979 ?
            Dank voor de info
            Danny

              skoon autookes ! lots of luck ermee

              Wim

                Jean die bij Timo gewerkt heeft was er toen eentje aan het bouwen met de zelfde specificaties als de TE2800. (was een blauwe)
                Maar toen deze klaar was…………weet ik niet meer wat de reden was, maar heeft deze als ik het goed heb nooit op kenteken gekregen, en toen maar verkocht.

                Zijn hier trouwens goed bezig met vervuiling in een ander zijn draadje 😳 misschien kunnen de Mods het afsplitsen en een gerelateerd Oopel draadje van maken. 💡

                Ik ben er niet met begonnen hoor. 😆

                Wim

                  :up: bedankt voor stukje wat in de link stond, dit kende ik niet.

                  Ik zou het niet weten of dat die Manta is/was, weet nummerbord niet meer uit mijn hoofd, maar had hem indertijd wel nieuw gekocht.
                  En in die Periode had ik ook nog als kennis een Hulsterse Chinees (Chang) die een 400 had, ook nieuw gekocht.

                  Nu nog een kennis van mij bezig om een Opel Monze 3.0 GSE te restaureren, maar ik denk dat dit nooit afkomt, want tegen die tijd dat hij er weer eens iets aan doet, kan hij eigenlijk al terug van voor af aan beginnen. 😆 😆

                    Klopt, een stuk zeep in een badkuip…. niet op de weg te houden….
                    79 exemplaren gemaakt, en daarvan zijn er een aantal voorzien speciaal voor de autosport…. met 280pk als resultaat! Helemaal niet mee te rijden schijnt…. jammer genoeg nooit de kans gehad en vermoedelijk zal deze kans ook nooit meer komen…. de enkele exemplaren die nog bestaan, komen zelden op de markt….

                    Al dan niet sneller dan de 911 van 73? Ooit heeft de Belgische Rijkswacht 911jes gekocht, maar dat had evengoed anders kunnen lopen… :think:

                    https://te2800.com/nieuws/

                    Soit, zal een droomwagen blijven!

                    btw, Wim, die maat van je, was dat deze wagen:

                    mantaATE2800.jpg

                    Wim

                      [quote=”bollocks” post=261304]
                      Was ooit Opel freak, droom nog steeds van een MANTA B 400 of een Manta A “TE2800[/quote]

                      Maat van mij heeft er een had zo’n TE2800 mat die bult op de motorkap in de rood/zwart combinatie.
                      Maar sneller als een Porsche was deze zeker niet, want had 8 seconden nodig met zijn 145 pk om tot de 100 te geraken, en daar was Porsche met minder gewicht en cilinderinhoud toch sneller, meermaals getest. 💡

                      Daarbij was een Porsche staart listig, maar de Manta (Opel stond al bekend als dweil op de weg) nog veel erger in, ondanks dat ze de spoorbreedte veranderd hadden, ding was niet op de weg te houden, dan kun je beter een 400 nemen, fabrieks uit veel beter als de TE waar ze veel PK’s in wilde stoppen net als Amerikanen en niet met te rijden was.

                      En om als een TE2800 te hebben als verzamelaar lijkt mij leuk, maar ga er eerst maar eens eentje vinden, ik geloof dat er nog geen 100 van gebouwd zijn voor hij de fles op ging.
                      Was zo’n pionier als bij ons de Hensdijk op basis van de 944.

                        Bijna juist….. :happy:

                          Bedoel je deze? :mrgreen:

                          De_groene_Opel_Manta_te_koop_in_Duitsland_Foto_Sky_Automoblie.jpg

                            @Softwave,

                            Wees er maar zeker van dat ze er mooi op staan…. als je niet beter wist lijkt het alsof ze er voor gemaakt zijn destijds!
                            Zijn ooit voor het eerst gebruikt op de Kadett B 1.2S (1970) , later optioneel op de andere Kadett modellen.
                            In 72 werden ze geïntroduceerd op de Manta A 1.9S en vanaf dan stonden ze standaard op de optielijst.
                            Voor de Kadett C werden het zelfs de standaard velgen voor de “S” reeksen.

                            De meest gezochte velg voor Opel’s van die generatie (ook bij Porsche een gegeerde naam): de Fuchs 13″, enkel leverbaar voor de GT/E versies, maar wel passend op alle modellen….

                            Was ooit Opel freak, droom nog steeds van een MANTA B 400 of een Manta A “TE2800”, al is dit officieel geen Opel maar een Belgische wagen van Transeurope Engeneering, met een 2.8 Commodore motor, destijds sneller dan de 911 van ’73….

                            Soit, de GT blijft een fantastische wagen, ooit de kleine Corvette genoemd….. Die moet je soigneren!
                            Veel plezier er mee!

                              hey mannen ik heb niet gezegd dat ik mij stoor aan de CUP spiegels enkel dat ze niet origineel zijn.
                              De CUP spiegels zijn veeeeeeeel mooier dan de flaporen

                              Het voordeel van een 964 is dat je de CUP erop kan zetten zonder dat het opvalt terwijl op een 3.2 ziet men direct dat ze niet correct zijn

                                [quote=”bollocks” post=261218]Zijn dat de originele Opel 4-spaaks 13″ velgen?[/quote]
                                Yup, staan normaal op een Manta, maar ik vind ze best mooi staan op een GT ook …

                                [quote=”Litho” post=261214]als tip….op fb is een groep ” Porsche 964 owners club “[/quote]
                                “Porsche 964 Owners Club (Benelux)”? Heb gisteren een request gestuurd om de group te vervoegen

                                [quote=”Mikey” post=261201]Ps uw spiegels zijn niet de correcte[/quote]
                                :sarcastisch:

                                  Welkom op het forum :up:

                                  Mooie wagens heb je daar :lekker:

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 43)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.