Nieuw …

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nieuw …

• Maker
    Discussie
  • Hallo,
    Ik ben Pascal uit Brugge.
    Zoals jullie allemaal liefhebber van een P :first:
    Ikzelf rijd nu met een Audi A5 2.0 tfsi.
    Nu zit ik met dilemma …. Verkoop ik de Audi en koop ik een panamera of houd ik de wagen en koop ik mij een 996 of 997. Sommige “kenners” raden mij de 996 af, ik ga eerlijk zeggen ik weet het (nog)niet.
    De panamera 3.6 zegt me wel iets met zo een sport Crono pack 😉
    Zoveel vragen waarmee ik jullie wil bestoken ….

6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
    • Welkom hier. Veel is al gezegd. Als het aan mij lag zou ik zeggen: Audi houden voor de praktische zaken en 996/997 bijkopen voor het rijplezier; De vermeende koelings- en IMS-problemen komen bij beide voor en worden vooral voorkomen door vaak te rijden en de wagen goed te onderhouden. Ikzelf heb op de 997 de koelingsmodificatie laten doen. Is een kleine ingreep en kost minder dan 1000€ (bij Resto in Nijmegen)

Welkom hier en zoals Deepee aangeeft rijden met die dingen alvorens je beslist. Dat een 996 minder betrouwbaar is is volgens mij uit de context gerukt. Velen hebben er een en het zijn prachtige machines. Ik heb nog geen weet van forumers wiens 996 ontploft is. Alles valt of staat met de onderhoud.

welkom op het forum Pascal

als je vaak met 3 of 4 op stap gaat zou ik voor de panamera kiezen want achteraan in de 996/997 is de zithouding/beenruimte achteraan niet optimaal voor langere afstanden, als dat niet het geval is of wanneer je de Audi zou houden zou ik zeker kiezen voor de 996/997
          succes met de zoektocht :drink:

welkom pascal,
            een man met smaak dus. er zijn kenners die probleemloos +200 dkm bollen met hun 996 en andere die preventief of curatief het koelsysteem laten upgraden.
            het beste advies wat ik je kan geven: ga met elk van de auto’s rijden en test welk vervoermiddel je het meest in vervoering brengt.

Welkom op het forum.

Welkom en bedankt voor je voorstelling.

6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.