nieuw aanwinst 924S

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 nieuw aanwinst 924S

• Maker
    Discussie
  • heb van de week een 924S bij gekocht, is van bwj 88,waarvan een groot onderhoud van gedaan is, zowel distrubutie riem is vervangen ,met de nodige rolementen, ,waterpomp vervangen ,heeft een inox uitlaat ,en een metalen verbreding zoals een 944,
    P3012186.jpg

P3012183.jpg

P3012187.jpg

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Wat dan ook, het is goed gedaan en hij zal wel rijden.

nee,geen zit geen abs op,deze auto is zeker een 924 S

De 924S is een 944 in een slank 924 lijf. 924S modeljaar 1988 heeft volledig dezelfde motor en ophanging als een 944 uit 1988. Door (het lichter gewicht en) lagere luchtweerstand was ie dus sneller.

Deze ziet er inderdaad zeer 944 uit. Zit er ook nog ABS op, dan zou ik me toch afvragen of het niet gewoon een 944 zou zijn.

Ziet er in ieder geval klaar uit voor veel rijgenot.

Update:

de 924 werd idd nog tot en met 1988 geproduceerd.

Vanaf 1986 tot en met 1988 verkreeg de 924 het motorblok van de 944 en werd dan de 924S.

:thumb:

Ik wist niet dat de 924 nog werd geproduceerd in ’88 ?

Ik dacht dat deze dan al vervangen was door de 944? Zal dat eens moeten opzoeken dus! :think:

Maar daarom geen minder mooie wagen he 😉
              Rood vind ik altijd mooi passen op een 924/944!

Welkom en proficiat.

weer een mooitje erbij voor het forum whoehoe, proficiat

Ja goede keuze om voor de S te kiezen.
                    Mooie p .

Ziet er echt uit als een 944, zelfs de voorruit lijkt hoog te liggen zoals bij een 944 type 2.
                      Proficiat en veel plezier ermee!

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.