Nieuw en op zoek naar geluid

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Nieuw en op zoek naar geluid

• Maker
    Discussie

• Ric

Hallo,

Mijn naam is Ric, woonachtig in de Randstad (Nederland) en ik ben sinds een aantal maanden in het bezit van een 996 C2, artic silver, uit 1998 met 316.000 km. Ik ben lang op zoek geweest naar een klassiek model maar praktisch toch gekozen voor een waterkoeler omdat ik er zo veel mogelijk mee wil kunnen rijden, ook in de kou en de regen. En rijden doet ie !

Hoe de P er uitziet vind ik niet heel belangrijk, maar over het geluid twijfel ik. Een sportuitlaat zou niet misstaan dus ik ben op zoek. Ik las over de uitlaten van Quicksilver. Deze zou een mooi geluid opleveren, gemakkelijk te monteren zijn en door het lichtere gewicht bijdragen aan een betere handelbaarheid (minder lichte neus bij hogere snelheden).

Iemand hier ervaring mee.
      Alvast bedankt

Gr.
      Ric

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
      • Jammer dat je na 1 1/2 maand hier je nog steeds niet netjes voorgesteld hebt en blijkbaar enkel je vraag hier je boeit.

De huisregels vragen nochthans dat nieuwe leden zich eerst eens eventjes netjes voorstellen alvorens iets te posten.
        Zou zo net zijn als jij dit ook even wilt doen .

KLIKKERDEKLIK

Zolang tot dit gebeurd is ga ik even dit draadje sluiten .

Ric

Intussen wat verder met de zoektocht.

Niets ten nadele van Carnewal, igv de RSR mod wordt iets open gemaakt wat niet zo ontworpen is en dan weer dichtgelast. Vraag van een leek is dan: hoe sterk is dat? Gaat dat niet op een gegeven moment scheuren op de lasnaad? Kan altijd natuurlijk maar zijn er ervaringen dat dit te snel/te vroeg gebeurd?

Deze weekend ook bij Carnewal (Gert) langsgeweest met mijn 996 carrera 2 cabriolet. Supergoed ontvangen en op iets minder dan 2 uur was de klus geklaard. Heb ook een RSR aanpassing laten uitvoeren (voor 400 €) en na iets meer dan 100 km rijden is het geluid gewoonweg fantastisch geworden.

Het is een echte aanrader en voor dit budget kan je volgens mij niets beters vinden. Voordeel is dat de uitlaat volledig origineel blijft. Ideaal voor de autokeuring.

Bart

RSR… Is ok voor mij. Klinken echt wel goed nu :music:

@ Pascal 4S: RSR – aanpassing of ook de 200 cell cat inserts ?

Afgelopen weekend ook langsgeweest bij Carnewal om mijn uitlaat te laten aanpassen.
                  Zeer goed ontvangen daar in privésalon met koffie, koekjes en massa’s Porsche boekjes :mrgreen:
                  De weg terug naar huis met open raam gereden om van het geluid te genieten :driver:

Tik op Youtube eens “Carnewal” in. Dan kan je ze allemaal horen. 😉

zag net dat ze gedaan was voor 700euro….tja Mush, wil die van u wel es horen hoor 😀

Hier ook 8)
                        En goedkoper dan wat die uiteindelijke auction op eBay gegaan is :applaus:

[quote=”Ghost” post=108261][quote=”mark986″ post=108249]klappenauspuff op ebay
                          valt mee die prijs[/quote]

Zo is mijn uitlaat van de GT3 ook.
                          Maar dan zonder de kleppen, dus altijd :music:
                          Ook wel eens bijpas genaamd :happy:[/quote]

Hier ook van dat ! :applaus:

[quote=”mark986″ post=108249]klappenauspuff op ebay
                            valt mee die prijs[/quote]

Zo is mijn uitlaat van de GT3 ook.
                            Maar dan zonder de kleppen, dus altijd :music:
                            Ook wel eens bijpas genaamd :happy:

Carnewal is maar een paar Euro duurder… *GEPLAATST* !!

(nvdr: toen ik dit schreef stond de veiling op 451 Euro)

klappenauspuff op ebay
                                valt mee die prijs

[quote=”Funny” post=108219]Mush dat MOET ik horen .[/quote]

Als hij terug is van de garage voor zijn koppelingsprobleem gaat hij terug naar Gert om de cats te laten vernieuwen (met de oude ga ik niet meer door de keuring geraken), volgens Gert wordt hij dan nog iets agressiever van klank! :music:

Nieuwe topic: “This is the sound of P” (spreek uit pie) :happy:

Zou leuk zijn als ieder zijn (sport)uitlaat laat horen. 😉

(wel handleiding doorgeven voor de niet-computermannekes onder ons)

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.