Nieuw en op zoek naar geluid

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Nieuw en op zoek naar geluid

• Maker
    Discussie

• Ric

Hallo,

Mijn naam is Ric, woonachtig in de Randstad (Nederland) en ik ben sinds een aantal maanden in het bezit van een 996 C2, artic silver, uit 1998 met 316.000 km. Ik ben lang op zoek geweest naar een klassiek model maar praktisch toch gekozen voor een waterkoeler omdat ik er zo veel mogelijk mee wil kunnen rijden, ook in de kou en de regen. En rijden doet ie !

Hoe de P er uitziet vind ik niet heel belangrijk, maar over het geluid twijfel ik. Een sportuitlaat zou niet misstaan dus ik ben op zoek. Ik las over de uitlaten van Quicksilver. Deze zou een mooi geluid opleveren, gemakkelijk te monteren zijn en door het lichtere gewicht bijdragen aan een betere handelbaarheid (minder lichte neus bij hogere snelheden).

Iemand hier ervaring mee.
      Alvast bedankt

Gr.
      Ric

11 reacties aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
      • Mush dat MOET ik horen .

[quote=”Mushroom” post=107864][quote=”RODONDO” post=107861]
          Met mijn low profile banden nooit problemen op de keuring ! 8)[/quote]
          Een kort rokje doet altijd wonderen natuurlijk 😈 :relaxman:[/quote]

Ik probeer het mij niet voor te stellen…

zie mij al lopen met een kort rokske…. 😯 zal nogal rap een rooi kaart krijgen…

[quote=”RODONDO” post=107861]
              Met mijn low profile banden nooit problemen op de keuring ! 8)[/quote]
              Een kort rokje doet altijd wonderen natuurlijk 😈 :relaxman:

[quote=”Mushroom” post=107853]Low profile aanhouden op de keuring is altijd goed 😉
                Tenzij we over banden praten natuurlijk :sarcastisch[/quote]

Met mijn low profile banden nooit problemen op de keuring ! 8)

Ik heb verleden week een nieuwe uitlaat laten steken bij Carnewal.
                  Mijn originele uitlaat was al wat opgepept en had al een mooie klank, maar die van Gert klinkt bij ralenti nog ietsje zwaarder en begint echt te braken als je doortrekt :music:

Bijkomend voordeel: ze ziet eruit als een standaarduitlaat en de eindtips worden gewoon overgezet. I just love my standaard ovalen uitlaattips 😳
                  + je gaat niet “funky” bekeken worden op de keuring tegenover als er zo’n glimmend gechromeerd monster opzit…
                  Low profile aanhouden op de keuring is altijd goed 😉
                  Tenzij we over banden praten natuurlijk :sarcastisch

Ric

@Rodondo: haha, je zegt het. Waarschijnlijk is iedereeen aan het testen en horen we het binnenkort 😉

@john
                    .beton: bedankt maar had ik al eens gelezen. Gaat mij specifiek om de Quicksilver

De zoektocht naar nieuw geluid verloopt erg stil !

Wim

Welkom Ric, en de rijders van jouw type gaan je hier wel te woord staan. 😉

Hallo Hollandse collega. Welkom ! Dat van die lichtere neus is m.i uit het cowboy genre. Het standaard geluid daarentegen is in orde van de betere Nilfisk. Daarom heb ik mijn 996 binnengebracht bij Carnewal. Daar vind je zeker de gepaste oplossing.

11 reacties aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.