Nieuw en op zoek

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nieuw en op zoek

• Maker
    Discussie

• Tim

Hallo,

Mijn naam is Tim en ben enige tijd geleden aangemeld op dit forum.

Autoliefhebber in hard en nieren.

Momenteel bezit ik een 1973 saab 96, een 2002 saab 9-3 cabrio, een 2006 saab 9-5 estate en een 2008 Renault grand Espace.

Momenteel ben ik aan het uitkijken om ook een Porsche toe te voegen aan het wagenpark, meer bepaald een 993 (manueel) of een 964 (manueel)

Heb reeds veel voertuigen bekeken en weinig konden mij bekoren.

Het is duidelijk dat de carrosseriebedrijven hun werk hebben met de 993’s. Ik zag zelden een aanbod in eerste lak, en de meeste hebben net onder de 100 000 km of max 150 000 km, en net de laatste stempeltjes, factuurtjes ontbreken 😉

Velen kijken ook raar als ik geinteresseerd ben in de geschiedenis van de wagen….’ Meneer, hij heeft nog het originele stickertje onder het kofferdeksel’. (68 euro op ebay zag ik laatst :-))

Enfin, ik heb intussen mijn grenzen verlegd en ook de grote kilometerstanden krijgen mijn aandacht. (En blijkbaar zitten daar nu net veel zuivere exemplaren tussen)

Heb momenteel mijn ogen ltdn vallen op een 993 met 190 000 km, full history …

De wagen zou gebruikt worden voor max 5000 km/j.

Wat ik mij afvraag is of deze auto enigszins zijn waarde zal behouden eens voorbij de kaap van de 200 000km?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 49)
    • Tim

image_2015-04-19.jpg

image_2015-04-19-2.jpg

image_2015-04-19-3.jpg

image_2015-04-19-4.jpg

image_2015-04-19-5.jpg

Vandaag de wagen eens goed gepoetst, zowel interieur en exterieur in prachtige staat

poroficiat
          prachtige mooie 993
          veel plezier er mee

Tim

de 111-puntencheck van Porsche net ontvangen.

slechts 1 opmerking, en dat is een zwakke accu.

tevreden dus.

nu nog aftellen naar volgend weekend om eindelijk te beschikken over de 993.

Intussen al wat zaken besteld (koplampglazen, kofferdempers, lakstiftje,….)

Veel plezier met de aanwinst!

Tim

dank voor alle berichten,

interieur was volgens de verkoper een optie, omdat standaard leder werd geleverd. code FS.

congrats met de aankoop en suc6 gewenst met de 993.
                  Ikzelf heb er een gekocht een paar jaar terug met nu 250dkm en deze rijdt nog steeds fantastisch.

Mvg
                  Costa

Lijkt mij een zeer zeldzame interieur keuze !
                    Qua combo past het wel

Tim

image.jpg5_zpsigvqfqmg.jpg

image.jpg6_zpsef2naoeu.jpg

image.jpg3_zpst1fjipml.jpg

Mooi

Ben nu wel benieuwd naar foto’s van het interieur 🙂

Zeer mooi en blijkbaar niet bespaard op onderhoud!

Schoon schoon schoon!!!

Proficiat! Knap machien seg! Veel plezier ermee!

jawatte. Congrats met de beauty.

Tim

In belgie gevonden.

Sinds 2003 in belgie.

Volledig onderhoudsboekje vanaf nieuw en alle facturatie sinds 2003. Ook excell gegevens van alle tankbeurten, literprijzen en kilometerstanden sinds 2003. Onderhoud bij ATS in nijvel.

193000 km, manueel, stoffen cashmere interieur, metaalkleur, automatische sper, abd, achterruitenwisser, 17 duims en sound pakket.

Dat zijn volgens mij de voornaamste opties. Is geen superuitgerust exemplaar, maar een zeer uitgebreide geschiedennis.

Buiten regulier onderhoud (van de franstalige verkoper en blijkend uit de facturen):

2014 : embrayage, géométrie, disques avant, liquide frein, courroie, hélice, recharge clim

2013 : cache soupapes inférieurs, colliers d’échappement, tôle de protection thermique, crémaillère, amortisseurs avant

2012 : pare-brise

2011 : triangles avant

2010 : mécanisme aileron arrière

2009 : disques de frein avant et arrière, interrupteur lève-vitre, répétiteur latéral

2008 : pommeau de vitesse, kit 3ème feu stop, sound packet échappement

2006 : embrayage, bielette de direction, silencieux

wat een lekker ding zeg !!!
                                    in belgie gevonden, km stand, manueel of TT, historiek bekend, … ???

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 49)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.