Nieuw en op zoek

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nieuw en op zoek

• Maker
    Discussie

• Tim

Hallo,

Mijn naam is Tim en ben enige tijd geleden aangemeld op dit forum.

Autoliefhebber in hard en nieren.

Momenteel bezit ik een 1973 saab 96, een 2002 saab 9-3 cabrio, een 2006 saab 9-5 estate en een 2008 Renault grand Espace.

Momenteel ben ik aan het uitkijken om ook een Porsche toe te voegen aan het wagenpark, meer bepaald een 993 (manueel) of een 964 (manueel)

Heb reeds veel voertuigen bekeken en weinig konden mij bekoren.

Het is duidelijk dat de carrosseriebedrijven hun werk hebben met de 993’s. Ik zag zelden een aanbod in eerste lak, en de meeste hebben net onder de 100 000 km of max 150 000 km, en net de laatste stempeltjes, factuurtjes ontbreken 😉

Velen kijken ook raar als ik geinteresseerd ben in de geschiedenis van de wagen….’ Meneer, hij heeft nog het originele stickertje onder het kofferdeksel’. (68 euro op ebay zag ik laatst :-))

Enfin, ik heb intussen mijn grenzen verlegd en ook de grote kilometerstanden krijgen mijn aandacht. (En blijkbaar zitten daar nu net veel zuivere exemplaren tussen)

Heb momenteel mijn ogen ltdn vallen op een 993 met 190 000 km, full history …

De wagen zou gebruikt worden voor max 5000 km/j.

Wat ik mij afvraag is of deze auto enigszins zijn waarde zal behouden eens voorbij de kaap van de 200 000km?

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 49)
    • Tim

image_2015-03-29.jpg

Tuurlijk fotoke genomen

En is inderdaad een ontlading…

Lakwek en carrosserie in quasi mint staat ( een gekend roestplekje aan de achterruit) interieur kan dieptereiniging gebruiken. Maar geen schade of zo.

je hebt zo’n mooi ding gekocht en door alle emotie dan vergeten om er een foto van te nemen ? proficiat met je aanwinst !!!

Tim

Vandaag een 993 c2 manueel, aventura groen aangekocht…

Moet wel nog slagen voor de porsche akk (111 )

Spannende tijden

Tim

[quote=”bully” post=200675]Je zou deze even een persoonlijk-bericht kunnen sturen. klikhierop Ps Wim ik heb geen idee hoe hier op het forum te komen. Mis een -laatste posts- waar je op kan klikken.[/quote]

Tx voor de tip, PB verstuurd.

vandaag contact met een franse verkoper van een schitterende targa manueel met 150 000 km. Hij bezat deze reeds 10 jaar. Helaas reeds ontelbare geïnteresseerden voor mij en vermoedelijk gaat hij naar het Brugse….

Ook deze week een 2s met 217 000 km op de teller voor slechts 47 000 euro. Ik was net te laat, deze zilverkleurige staat nu op mobile.de voor 67 000 euro bij een andere verkoper.

‘t zijn zware tijden!

Je zou deze even een persoonlijk-bericht kunnen sturen. klikhierop Ps Wim ik heb geen idee hoe hier op het forum te komen. Mis een -laatste posts- waar je op kan klikken.

Tim

de drijfveer is niet zozeer de herverkoopwaarde van de auto. (maar speelt wel mee)

genieten van elke kilometer des te meer!

Welkom op het forum. Ik denk niet dat je je over waardevastheid van een 993 moet zorgen maken.

Welkom hier, en ja de waardevastheid van een 933 (964) lijkt mij geen probleem. Maar zoals Rocco zegt, koop een wagen waarmee je graag rijdt en waarin je dus ook bereid bent te investeren naar onderhoud en behoud. Dat je er achteraf bij herverkoop nog iets van terugkrijgt is wat mij betreft mooi meegenomen, maar mag niet de drijfveer zijn van de aanschaf van zo’n wagen.

PS: leuke collectie Saabs heb je!

welkom

ook heerlijk eigenwijs zo’n saab 96

Tim

Onderhoud van een auto vind ik belangrijk, en daar bespaar ik niet op…..

@cabrio
                            wim. Ik had je onderschrift nog niet aangeklikt! Interessant om weten.
                            image.jpg

Waardebehoud is vrij zeker voor een 993 dat is technisch top op luchtgekoeld gebied, als jij tenminste zelf ook de moeite doet van correct onderhoud en facturen verzamelen. Maar een Porsche moet je kopen om mee te rijden daar mag je niet met je portemonnee in gedachte zitten want dan gaat dat onderhoud er weer onder lijden 😉

En 993 is ook top in prijzen van onderdelen zodus moet je blijven investeren om hem tiptop te houden …

Wim

@Tim, je schrijft zelf dat de meeste niet meer in eerste lak zitten en lage km stand hebben wat inderdaad bedenkelijk is.
                                Dus vandaar mijn antwoord dat de auto’s een bepaalde leeftijd hebben.
                                En maak je geen zorgen over oldtimers, daar weet ik genoeg van en heb er zelf ook.

Welkom! Laat je niet teveel angst inboezemen door die km-stand, die luchtgekoelde motoren zijn zeer stevig gebouwd. Ik stel me daarentegen meer vragen bij de auto’s van 20-25 jaar die toevallig allemaal rond de 150.000 km op de teller hebben staan. Allemaal 6.000 km per jaar gemaakt, ik geloof het direct 😉

Welkom op het Porsche forum.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 49)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.