Home › Forum › Stel jezelf even voor ! › nieuw hier!
- Dit onderwerp bevat 21 reacties, 21 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 10 maanden geleden door Denis.
-
MakerDiscussie
-
21 januari 2015 om 22:55
Hallo, ik ben al van kleinsaf aan een grote Porsche fan.
Nu ben ik aan het kijken om voor het eerst in mijn leven een Porsche te kopen, ‘t zal een Cayman S worden, modeljaar 2008 (of jonger) ofwel facelift 1ste generatie (vanaf 2009). Daarom ben ik hier terecht gekomen om veel bij te leren. -
MakerDiscussie
-
Welkom!
Inderdaad zeer leuk forum en je kan hier zeker de nodige tips en tricks van wat ervaren Porschisten krijgen..
Heb ik alvast zelf mogen ondervinden 😉Succes met de zoektocht!
[quote=”Jorge” post=194668]Welkom hier!
Je weet alvast wat je wil :up:[/quote]Tja, toch niet echt precies 🙁
Ben hier gekomen met gedacht een 987S-mk2 te kopen.
Kort voor ik hier terecht kwam een prachtige 987S-mk1 “Porsche design edition” gevonden, ware het niet van een potentieel IMS probleem, ik had hem bijna zeker gekocht.Dus mijn zinnen dan 100% zeker (dacht ik) gezet op 987S-mk2 want DFI motor (geen IMS) plus ook beter navigatiesysteem.
Spijtig genoeg 1 dag na testrit met prima exemplaar een andere kandidaat er mee gaan lopen.Dan verder aan het kijken, maar:
-981 vind ik heel wat mooier dan de 987 (vooral de achterkant maakt het verschil) maar de voorbumper blijft me storen, uitleg op https://porscheforum.be/index.php/forum/62-porsche-mening/124350-voorbumper-boxster-981-op-cayman-981
-Ik overweeg evt een 997-4(S) mk2 te kopen, mk2 en geen mk1, zelfde redenen als bij de 987.
-Cayman vind ik speelser (middenmotor, 150 kg minder dan een 997-4(S), etc) en ligt ook meer in de lijn van mijn Audi TTS als opvolger, meer dan een 997.
-Ik ben nog altijd heel zot van een BMW E92-M3, hoge BIV, jaarlijkse taks maar vooral verbruik van 16l (dat ik +/- 6 keren per maand zal ondervinden aan de pomp) blijft me tegenhouden plus ik heb al met een E92 gereden maar tegelijk vind ik dit zowat de mooiste coupé ooit gemaakt en die atm 8cyl van de M3 ….
-Alternatief voor de E92-M3 is een Alpina B3-S-biturbo, wel veeeeel minder sportwagen dan de M3, afweging 6cyl-bi-turbo tov atm 8 cyl! Aan de andere kant, ik doe vooral autostrade dus die Alpina is dan perfecte cruiser door ‘t hoge koppel (540 Nm vs 400 Nm van de M3).
-In feite ga ik nooit mijn huidige Audi TTS beu worden, zelfs kort overwogen om TT-RS te kopen maar zou “dom” zijn, zelfde wagen, enkel iets mooier geluid door uitlaat en mooiere 5cyl klank. Wel financieel de beste keuze, rekening gehouden dat ik na 2 jaar terug verander want ik rijd meestal niet langer dan 2j met dezelfde wagen.
-Qua veiligheid vind ik wagens vanaf 350-400 pk gezien de omstandigheden in België (veel regen, slechte wegen, etc) beter 4×4, vandaar bij een 997 liefst een 4 of 4S en ipv M3 evt Audi RS5 maar een A5 coupé heeft me nooit echt aangesproken itt de E92.Ik dacht dat het een simpele keuze zou worden, quod non.
Welkom!
De kleine krokodilletjes staan in de aanbieding zo te zien…
Succes met de zoektocht naar een mooie S :driver:Welkom op het *porsche forum :drink: Succes bij het zoeken naar de kleine krokodil :up:
Wellkom en veel plezier met de zoektocht.
Post af en toe eens een fototje van wat je bezocht – en niet gekocht hebt.
En uiteindelijk van wat je wel beviel… 😮Welkom en veel plezier met je zoektoch, maak zeker de juist keuze en ga zeker niet te snel!
komt allemeel wel dik in orde 😀Welkom hier en veel succes in je zoektocht naar een mooie Cayman!
Welkom!
Ik ben hier ook net aangekomen, op zoek naar een Cayman. Doel was om er tegen volgende winter eentje gevonden te hebben, maar dat gaat hier allemaal rapper dan gedacht. Niet veel meer dan een week later hadden we er ene gekocht, ik hoop em vrijdag te kunnen ophalen!Het is hier een aangenaam en levendig forum, je zal het naar je zin hebben!
Welkom en goede keuze!
Heb je al eens een niet-S gereden? Mijn 2,7 (981) laat anders volstrekt niets te wensen over. Steve Sutcliffe laat er ook geen twijfel over bestaan:
Autocar 2013 Cayman filmpjeHmm,zou mijn eigen introduktie kunnen zijn… : 😀
Welkom in de club van de zoekenden.
Je zal hier,net zoals ik,veel kunnen opsteken.Er zijn hier nogal wat toffe gasten aanwezig die je met plezier met raad en daad bijstaan,heb ik afgelopen zondag nog mogen ondervinden 😀Welgekomen en succes met de zoektocht en deepee, ik denk niet dat we ons zorgen moeten maken. hmn-pwr is ne rappe… hij heeft al in een ander, bijzonder interessant, draadje zijn andere bindrage geleverd.
Dat komt goed!?
En wat PDS schrijft is volgens mij niet volledig waar, dit geldt niet voor je eerste *porsche !!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.