Nieuw hier en graag info.

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nieuw hier en graag info.

• Maker
    Discussie
  • hallo , ben nieuw hier dus ik stel me even voor.
    Ik ben Glen 22 jaar , hobby hier voor was aan mini4takt moto werken en nu wil ik graag een restauratie project beginnen van een porsche 911 samen met mijn pa. Die ook de meeste kennis heeft van de carrosserie en op motorvlak.
    Nu ik heb al veel geleerd van hier te lezen op forum maar kan altijd bijleren 😉
    Ik kwam op het internet hier een website tegen die relatief goedkope porsches verkoopt.
    http://www.vankesselsportscars.com/ nu mijn vraag is . Zit er daar iets goeds bij? En heeft er hier ook iemand ervaring van porsche classics bij wommelgem?
    Deze verkoopt er namelijk ook een paar rond de 10k zoals deze hier bv http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/porsche-911-sc-3-0-ltr-111164035.html?user=2393395

Alvast bedankt voor jullie advies.
    Mijn bedoeling is een porsche met wat werk maar lieft geen jaren plan 😉
    groeten

12 reacties aan het bekijken - 31 tot 42 (van in totaal 42)
  • Anoniem

Welkom hier ,geduld is een mooie deugd vraag het maar aan Mushroom 😉

Ik heb dat in het verleden nog gehoord ,prijzen zakken wegens verhuis .Zolang hij maar niet in een gereformeerde kerk gaat zitten is het Ok . 😉

Ik denk dat Vankessel niet verkeerd is als je weet wat je wil en je weet waar je nog aan toe bent .

idd die zijn mooi 🙂 maar ik had toch graag een 3.2 ofz gehad :p maar een 3.0 sc is zker ook goed.
        Ik had gelezen dat dit sterke motoren waren?

XXX

Zijn Prijzen zijn een beetje gezakt daar in Wommelgem omdat hij gaat verhuizen.
          Deze lijkt me wel mooi: http://nl.kapaza.be/antwerpen/porsche-911-sc-bord-77-61462828.htm
          En deze zijn motor is al in orde: http://nl.kapaza.be/antwerpen/porsche-911-sc-targa-bordeaux-83-57561091.htm

Zijn beide verleidelijke prijzen. Als je iets ziet vraag of je er mee langs jouw garage mag gaan om een inspectie te doen naar mogelijke kosten. Spring desnoods even binnen bij Stefco Motorsport in Mortsel (Deurnestraat) die heeft heel wat ervaring met oudere wagens en ook herstellingen (heeft de mijne gedaan). ZO voorkom je in ieder geval een hele boel onverwachte kosten.

ah ok jij bedoelt die porsch n classics in wommelgem.. ja daar ga in dit weekend eens kijken. Maar ik heb wel al bang gekregen met de commentaar daarover te lezen 😀 Ik denk niet dat je hier in belgie echt oldtimers met garantie gaat vinden.
            groeten

XXX

Hey, welkom hier :relaxman:
              Mijn P komt via een kleine omweg van Wijnegem. Ken die man vrij goed en dacht dat dit een goed adres ging zijn. Naderhand en een 10K€ verder was mijn P al een heel stuk beter.
              Carrosserie hersteld (balkje links & rechts), motorlek hersteld, olieleidingen vervangen (platgedrukt) en uitlaat vernieuwd (was rot).
              Nu de uitlaat is een combi van SSI en Dansk en kompleet RVS. Wil het lukken dat ik deze uitlaat bij Van Kessel gekocht heb, toffe kerel Mario. Ik heb toen gelijk zijn collectie bekeken en er stond een mooie 911 van ’82 bij voor om en bij de 15K€. Je moet wat geduld hebben en een tijdje rondkijken hé. Als je gelukt hebt misschien in Wijnegem bij Porsche & Classics. Hij laat ze wel technisch nakijken in Zoersel en dat lijkt niet echt de beste oplossing. Succes en post een foto bij aankoop hé.

Wim

Kijk eens in de draadje van projecten.

https://porscheforum.be/forum/30-porsche-restauratie-fotos

aah zoo ja ik ben nu wel meer voor een kelly dan ik wil wel de nieuwere looks eigelijk.. maar moet gwn een oldtimer zijn .. ik was dit weekend al gaan kijken naar een paar p’s van iemand die ik ken. maar idd allemaal roest onder de batterij enzo.. nog een paar zwakke punten? waar het vaak roest.

Een Kelly is eentje die omgebouwd is naar een recenter model 💡
                    Was “big” begin jaren ’90, maar ondertussen is origineel “in” en is een Kelly minder waard dan een origineel.

Lek aan de motor en wat werk aan de carrosserie hebben ze allemaal. De vraag is wat er precies lekt en wat je onder de carrosserie zal vinden.
                    Bekijk Sigrid haar topic eens, gaat over een heel goed uitziende 964 die -eens uitgekleed- niet zo mooi was als ‘ie liet vermoeden (auto’s zijn en blijven vrouwelijk hé :sarcastisch :mrgreen: ).

wat is een kelly 😀 heb je dat artikel ook gelezen van op 2dehands? lek aan de motor en nog wat werk aan de carroserie
                      grtn

Wim

[quote=”lucky911″ post=89124]Alvast bedankt voor jullie advies.
                        Mijn bedoeling is een porsche met wat werk maar lieft geen jaren plan 😉
                        [/quote]

Alles eerst een beetje beken en je in een nieuw topic geplaatst.

En even over de Porsches nu, als je een Porsche koopt, neem dan zeker geen Kelly, deze zijn n.l een stuk minder waard als je ze wilt verkopen.
                        Maar het doel van het project kan ook zijn dat je een Kelly koopt, en die terug origineel bouwt, dan is je geld een goede investering.
                        Als jullie budget (zoals ik lees) rond de 10K ligt, verwacht dan niet teveel, en lees je eerst goed in waar de plaatsen/plekken zijn waar je op moet letten bij aankoop.
                        Dat je in ieder geval een Porsche koopt die het geld waard is, en geen project gaat worden waar je op leeg loopt. 💡

Wim

Hallo Glen en welkom op het forum.
                          Leuk dat je de interesse voor Porsche samen met je vader deelt, is hier ook zo, dus beter kan niet. 😉
                          Als je iets zoekt zijn de adressen niet verkeerd, alleen is het uit Nederland wat moeilijker om een auto ingeschreven te krijgen.
                          Maar van Kessel heeft ook regelmatig Belgische Porsches staan, dus met een beetrje geluk kun je daar ook het project vinden wat je zoekt.

Succes met de ziektocht, en veel plezier hier op het forum.
                          En als je iets gevonden hebt wel foto’s plaatsen van de werken hè

Welkom, de antwoorden zullen wel volgen

12 reacties aan het bekijken - 31 tot 42 (van in totaal 42)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.