Nieuw hier en op zoek naar een Cayman

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nieuw hier en op zoek naar een Cayman

  • Maker
    Discussie
  • Hoi Porsche liefhebbers,

    Sinds een tijdje ben ik lid hier en probeer zoveel mogelijk info te verzamelen ivm de aankoop van een cayman.
    Nu vond ik het toch wel eens tijd om me voor te stellen en meteen ook even gebruik te maken om enkele vragen te stellen.

    Mijn naam is Jeroen, 27 jaar en ben woonachtig te Antwerpen.
    In tegenstelling tot wat ik hier op het forum meestal lees ben ik geen P liefhebber in hart en nieren, maar eerder ‘petrol head’ in het algemeen. Met een grote voorliefde voor coupé’s. Zo begon ik ooit met een Opel Tigra (oud model) die spijtig genoeg na vele jaren rij plezier uiteindelijk de geest heeft gegeven. Wegens de oprichting van eigen zaak en allerlei andere zaken waren er spijtig genoeg niet de financiële middelen voor handen om mijn passie te voeden zoals ik het zou willen.

    Nu dit alles achter de rug is leek het me toch stilaan tijd om mijn huidige bolide weer in te ruilen voor iets dat me meer rijplezier/comfort bied. Zo besloot ik in de 25 tot 30k prijsklasse te zoeken en uiteraard een coupé… Mss belangrijke om weten; nieuwe wagens hebben me nooit kunnen bekoren. Naar mijn mening kan je veel beter een goede tweedehands zoeken, de schroothoop is immers al groot genoeg. En als je een nieuwe koopt en de garage buiten rijdt heb je al een enorm (onnodig) verlies… Ieder zijn voorkeur zeker?

    Soit, ik had al enkele keren met een S4 gereden en het rijgedrag stond me wel aan. Dus hoopte op hetzelfde rijgedrag met de coupe look.
    Zo ging aanvankelijk mijn voorkeur uit naar de Audi A5 coupe. Mooie wagen en zeer ruim aanbod aan goeie tweedehands wagens.
    Helaas viel het rijgedrag hiervan wat tegen. Na de zoektocht een beetje opgegeven te hebben viel mijn oog op een Cayman.

    Zoals reeds gezegd ben ik geen P enthousiast en moet ik dus ook bekennen dat buiten de 911 modellen iets anders tot op heden spijtig genoeg voor mij onbekend was. Na wat opzoekwerk blijkt de Cayman ook meestal wel in die 20-30 prijsklasse te zitten. Vooral de bouwjaren/km standen waarnaar ik opzoek ben. Rond 2006-2009 en tussen de 40 a 120k km’s.

    Ondertussen heb ik al zodanig veel opgezocht over deze wagen dat ik al helemaal verliefd geworden ben.
    Spijtig genoeg heb ik nog wel geen testritje kunnen gaan doen. Was van plan eens langs te gaan bij Raes racing, al weet ik niet of dit een goed idee is. Zijn er hier misschien leden die ervaringen met deze garage hebben?

    De grootste reden tot twijfel is toch echter een beetje de kostdaad werkelijk wel mogelijk is. Het lijkt me allemaal een beetje te mooi om waar te zijn als het ware.Zeker als ik de bedragen zie van biv, verkeersbelasting etc. Die lijken die me absoluut niet zo overdreven veel als je zou denken…Zelfs VAA lijkt me best wel ok? Of mis ik hierbij iets? Weet niet of het belangrijk is, maar de wagen zou wel gebruikt worden voor dagelijks vervoer.

    Hopelijk kan ik hier een antwoord vinden op mijn vragen en komt er op het einde van mijn zoektocht een mooie wagen uit.

    Btw; ik weet niet of het mogelijk is, maar voor bezoekers zoals ik die vooral specfieke info zoeken zou een zoekfunctie op het form wel handig zijn.
    Of heb ik gewoon niet goed gezocht ?

    Groeten,

    Jeroen

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 49)
    • weer een cayman erbij in een mooie kleur die makkelijk te onderhouden is.

        En nog een gelukkige Cayman driver! Proficiat . Mooie wagen!

        S2

          Proficiat!!! Veel succes ermee!

            kogel is door de kerk… gaan rijden met die van autopoint.
            Heel leuk die sportuitlaat, maar voelde me beter bij de andere.

            Is dus toch een vrij standaard model geworden, maar met weinig km’s.
            Hopelijk treuzelt de bank en de verzekering niet te lang!

            Bij deze nogmaals iedereen bedankt voor al het advies!

              lijkt me ook een correcte prijs

                Denk wel dat het volleder was, begin eraan te twijfelen nu… zal er volgende keer op letten.
                Wel cruise control.

                  ziet er mooi uit maar kon niet zien of ie volleder had? als je sticksel op je dashboard hebt en links en recht van je navigatie is het volleder. Anders niet.
                  Ook wel geen xenon of cruise?

                    Ben daarnet een testritje gaan doen met deze http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/270429444?asrc=pl|as.
                    Had hem daar gelijk willen meenemen, maar beslist om morgen toch nog even naar die van autopoint kijken.
                    Al is het alleen maar om die uitlaat eens te horen ronken..dan beslis ik 😉

                      Ik heb een Boxster s 295pk gehad, fenomenaal maar vermogen amper bruikbaar op de openbare weg….
                      Pse kan je eventueel via carnewal oplossen maar de off switch is er dan wel niet (tja of je die ooit op off gaat zetten die pse)

                      Een 2.7 met 6bak zonder sport chrono is uitzonderlijk, was een optie maar 99% nam de sportchrono

                      ken

                        Welkom hier en succes met je zoektocht naar je ideale cayman!

                          @eddybeer absoluut zal ik doen!

                          @de rest; bedankt voor de input! Wat ik er vooral van meeneem; zeker eentje met PSE zoeken (al heb ik de indruk dat dit de minst voorkomende optie is?).
                          Verder heb ik tot nu toe PCM, volleder, xenon en cruisecontrol op mijn lijstje staan (sensors genieten ook wel een voorkeur vanwege garagbox) . Al besef ik ook al dat het de prijs wel omhoog drijft en het zoeken ook een pak moeilijker maakt. Het sport chrono pakket weet ik niet goed of dit echt de moeite is?

                          Denk wel dat ik bij mij keuze ga blijven om niet voor de S of 2.9 te gaan (lijkt me inderdaad niet echt zo’n grote meerwaarde).

                          Vroeg me nog wel af, aangezien er bijna evenveel voor- als tegenhangers van de PASM zijn, is dit ook niet heel afhankelijk van de velgen/banden die eronder staan?

                            trouwens, de 2.7 kan je ook met 6 bak hebben zonder het chrono pakket.

                            Heb zelf dergelijke configuratie.

                            S is naar mijn mening overkill in België, zeker als je dan nog rekening houdt met de hogere BIV en jaartaks tov de gewone 2.7.

                              @OP : Ik heb een 2007 boxster S gehad. Dingen die me hiervan bijgebleven zijn:

                              – Wat had en ik zou ik nooit willen missen, kort en goed, de PSE, voor mij geen porsche sportwagen zonder sportuitlaat

                              – Wat had ik niet en was een enorm gemis. De PASM. Ik had de standaar vering en die vond ik maar niks, maakte de auto rammelachtig, te hard, en dus was er ook altijd wel iets aan het kraken en aan piepen. Plus de auto staat er ook te hoog mee op zijn poten. Visueel heeft me dat ALTIJD geirriteerd, ‘t was precies een 4×4

                              Achteraf bekeken zou ik ook nooit nog een S nemen. Extra pk’s waren voor mij nutteloos. De “gewone” boxster waar ik toen mee testgereden heb klonk en reed even lekker als de S versie die ik had. Weggegooid geld dus.

                              Ohja, de manuele sportzetels vond ik ook maar niks. Kon nooit meer dan een half uur aan een stuk in de wagen rijden en dan lag alles in een kramp.

                              YMMV

                                Verschil met de 2.7 en 2.9 is dat de laatste de dpi motor heeft, soepeler en iets krachtiger onderin. Verbruik is ook lager.
                                Verschil met de S is dat je een andere wagen hebt. De S heeft pak meer koppel waarbij de 2.7 meer hoogtoerig moet gereden worden om het vermogen aan te spreken. S heeft een 6bak en de 2.7 een 5bak.
                                Bij de 2.7 met sport chrono plus heb je ook een 6bak, dit komt het verbruik dan weer ten goede.

                                Ik zou kijken naar eentje met volleer en sportchrono vanwege de 6bak. Pasm is geen must, op normaal te zacht, sport beenhard. Mooie middenweg de standaard ophanging. Voor de rest is de cayman standaard eigenlijk super.

                                Op het Spaans forum is net een cayman verkocht 2.9 met pdk, PCM, pse, xenon sportscholen en cruise, een 84550km 1st eig Porsche onderhouden voor vrpr 27.500€ (ik had het ook te laat gezien)

                                  Kintaco, hou je me op de hoogte van je bevindingen?
                                  Heb nu een Boxster van 2001, maar vind de Cayman een prachtige wagen!

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 49)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.