Nieuw hier en op zoek naar een Cayman

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nieuw hier en op zoek naar een Cayman

• Maker
    Discussie
  • Hoi Porsche liefhebbers,

Sinds een tijdje ben ik lid hier en probeer zoveel mogelijk info te verzamelen ivm de aankoop van een cayman.
    Nu vond ik het toch wel eens tijd om me voor te stellen en meteen ook even gebruik te maken om enkele vragen te stellen.

Mijn naam is Jeroen, 27 jaar en ben woonachtig te Antwerpen.
    In tegenstelling tot wat ik hier op het forum meestal lees ben ik geen P liefhebber in hart en nieren, maar eerder ‘petrol head’ in het algemeen. Met een grote voorliefde voor coupé’s. Zo begon ik ooit met een Opel Tigra (oud model) die spijtig genoeg na vele jaren rij plezier uiteindelijk de geest heeft gegeven. Wegens de oprichting van eigen zaak en allerlei andere zaken waren er spijtig genoeg niet de financiële middelen voor handen om mijn passie te voeden zoals ik het zou willen.

Nu dit alles achter de rug is leek het me toch stilaan tijd om mijn huidige bolide weer in te ruilen voor iets dat me meer rijplezier/comfort bied. Zo besloot ik in de 25 tot 30k prijsklasse te zoeken en uiteraard een coupé… Mss belangrijke om weten; nieuwe wagens hebben me nooit kunnen bekoren. Naar mijn mening kan je veel beter een goede tweedehands zoeken, de schroothoop is immers al groot genoeg. En als je een nieuwe koopt en de garage buiten rijdt heb je al een enorm (onnodig) verlies… Ieder zijn voorkeur zeker?

Soit, ik had al enkele keren met een S4 gereden en het rijgedrag stond me wel aan. Dus hoopte op hetzelfde rijgedrag met de coupe look.
    Zo ging aanvankelijk mijn voorkeur uit naar de Audi A5 coupe. Mooie wagen en zeer ruim aanbod aan goeie tweedehands wagens.
    Helaas viel het rijgedrag hiervan wat tegen. Na de zoektocht een beetje opgegeven te hebben viel mijn oog op een Cayman.

Zoals reeds gezegd ben ik geen P enthousiast en moet ik dus ook bekennen dat buiten de 911 modellen iets anders tot op heden spijtig genoeg voor mij onbekend was. Na wat opzoekwerk blijkt de Cayman ook meestal wel in die 20-30 prijsklasse te zitten. Vooral de bouwjaren/km standen waarnaar ik opzoek ben. Rond 2006-2009 en tussen de 40 a 120k km’s.

Ondertussen heb ik al zodanig veel opgezocht over deze wagen dat ik al helemaal verliefd geworden ben.
    Spijtig genoeg heb ik nog wel geen testritje kunnen gaan doen. Was van plan eens langs te gaan bij Raes racing, al weet ik niet of dit een goed idee is. Zijn er hier misschien leden die ervaringen met deze garage hebben?

De grootste reden tot twijfel is toch echter een beetje de kostdaad werkelijk wel mogelijk is. Het lijkt me allemaal een beetje te mooi om waar te zijn als het ware.Zeker als ik de bedragen zie van biv, verkeersbelasting etc. Die lijken die me absoluut niet zo overdreven veel als je zou denken…Zelfs VAA lijkt me best wel ok? Of mis ik hierbij iets? Weet niet of het belangrijk is, maar de wagen zou wel gebruikt worden voor dagelijks vervoer.

Hopelijk kan ik hier een antwoord vinden op mijn vragen en komt er op het einde van mijn zoektocht een mooie wagen uit.

Btw; ik weet niet of het mogelijk is, maar voor bezoekers zoals ik die vooral specfieke info zoeken zou een zoekfunctie op het form wel handig zijn.
    Of heb ik gewoon niet goed gezocht ?

Groeten,

Jeroen

4 reacties aan het bekijken - 46 tot 49 (van in totaal 49)
    • [quote=”DST” post=200880]http://www.autoskurt.be/carid.php?id=512

Ik ben deze eens gaan bekijken voor een vriend

[/quote]

De beschrijving is niet helemaal correct, er staat cruise control vermeld, maar de hendel ontbreekt op de foto’s.
      Ik wijs er even op omdat dit één van de opties was die ik er absoluut op wou hebben, zeker als het voor dagelijks gebruik is.

Welkom!
        Ik heb zelf ook recent een Cayman gekocht, 2008 met slechts 18000km op de teller. Was van plan om rustig te zoeken tot de juiste voorbij kwam, maar na amper 2 weken kon ik deze niet laten staan, de juiste kleur, de opties die ik absoluut wou, en daarnaast nog wel een paar andere leuke opties, maar vooral de lage kilometerstand en het feit dat hij bij een officiële dealer stond en dus heel wat betrouwbaarder was dan een Duits exemplaar waarvoor je nog eens 1000km moet rijden om te gaan kijken.
        Enfin, ik ken het gevoel van rondkijken wat je in die prijsklasse kunt kopen, verbaasd te zijn dat een Cayman daarin past, helemaal verliefd worden en dan de juiste gaan zoeken.

De BIV (ong 1300€) en de verkeersbelasting (ong 670€) zijn inderdaad niet exuberant veel, verzekering komt bij ons ook niet veel duurder uit dan onze mini. Dat alles er rond wat meer gaat kosten (verbruik, onderhoud, banden, …), dat weet je natuurlijk op voorhand, ertegenover staat wel dat je met een Porsche rijdt!

Voor zover je nog niet verkocht bent, moet je zeker eens gaan rijden met een exemplaar. Maakt eigenlijk niet uit waar je dat doet, testrijden houdt toch geen aankoopverplichting in. Eens in gereden zal je helemaal verkocht zijn, moet je alleen nog de juiste zien te vinden!

Veel plezier ermee!

http://www.autoskurt.be/carid.php?id=512

Ik ben deze eens gaan bekijken voor een vriend

Best in orde
          Goede kleur
          SPORTUITLAAT

En ik dacht een jaar garantie

Wim

Welkom Jeroen op het forum, en mooie voorstelling.
            Hier zitten Cayman rijders die je wel verder kunnen helpen met je vragen.

4 reacties aan het bekijken - 46 tot 49 (van in totaal 49)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.