Nieuw hier en opzoek!

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 914 Nieuw hier en opzoek!

• Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal,

Ik heb mij aangemeld op dit forum door mijn zoektocht naar een porsche 914.
    Even een kleine voorstelling van mezelf.
    Ik ben Dries, 23jaar en wonende te Begijnendijk.
    Cnc Frezer van beroep.
    3Jaar geleden Heb ik een vw kever van 1967 gekocht, 3 jaar mee gereden en deze winter begonnen aan een full resto. Dit zal nogwel een tijdje duren omdat ik er ook niet dagelijks aan kan werken.( en omdat ik nogal een pietje precies ben 😀 )
    Door het goede weer begint het toch te kriebelen om wat te toeren…
    En liefst nog een beetje sportief en cabrio. :driver:
    Vermits de techniek van Engeles klassiekers mij niet zo kan bekoren is de keuze al een pak beperkter!
    Zo ben ik op de porsche 914 gekomen, motorisch ook bijna gelijkaardig aan de kevermotor. Targa voor het mooie weer en de middenmotor , lekker sportief.

Nu lijkt mij dat toch iedereen voorkeur heeft voor de 2.0 ipv de 1.7L .
    Kan iemand mij hier een verklaring voor geven ? of is dit lauter voor de 20 pk extra ?
    Er is mij ook verteld dat je een 914 best op carbu’s zet ipv de injectie , ivb met verbruik en prestatie (LDR Booischot)

Vermits ik ook nog met de restauratie zit van mij kever dacht ik aan een budget van rond de 8000€.
    Kan ik hiermee een deftige 914 vinden want op het net heb ik al prijzen gezien tot bijna 20000€ voor een 914/4.
    Het is niet de bedoeling dat ik elk weekend moet liggen sleutelen om er daarna 100km mee te kunnen rijden.
    Voor te sleutelen heb ik men kever staan.. 😆

Als iemand hier op het forum iets tekoop heeft of tekoop weet mag die het mij altijd laten weten!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • Hebben jullie ervaring met stolze classic cars in Nederland?
      Hij heeft een mooie 2.0 staan met chroom bumpers voor een mooie prijs.

XXX

Veel succes met de zoektocht, hopelijk gaan de dromen snel in vervulling. :relaxman:

Van harte welkom hier op het forum

Welkom hier ,we zitten allen in de zelfde vijver te vissen .
            Succes in je zoektocht .
            Funny.

Welkom! Succes met de zoektocht.
              Ik ben zelf eigenaar van een 4cil en een 6cil 914.
              Als ik iets tegen kom laat ik het weten!

[quote=”PatrickB” post=98877]Mush, knock yourself out. :mrgreen:

:mrgreen: +1 :respekt:

en welkom hier :drink:
                succes met de zoektocht.

Wees welgekomen Adams!

PB

Mush, knock yourself out. :mrgreen:

[IMG]http://i1251.photobucket.com/albums/hh554/megappletvtwee/344006070_262c032bfc.jpg[/IMG]

[IMG]http://i1251.photobucket.com/albums/hh554/megappletvtwee/23686_dode_kever.jpg[/IMG]

De kever blijft zowieso!
                      Liever geen wagen bij dan die te verkopen dan.
                      Heeft er iemand antwoorden op mijn vragen kwa motor injectie en bumpers?

welkom, zoektocht zal niet makkelijk zijn denk ik

[quote=”PatrickB” post=98863]

(ben zelf ex-Ratlook én kever eigenaar) :mrgreen:[/quote]

Pics or it didn’t happen!
                          Hadden we hier al een thread met onze ex’en in eigenlijk?

Welkom trouwens Adams!

welkom op de forum

PB

Die 67’er op ratlookvw.be verkopen en u ne P. kopen zou ik zeggen. :drink:

(ben zelf ex-Ratlook én kever eigenaar) :mrgreen:

Of een Triumph Spitfire 😉

(ben ex-spitfire bezitter…)

Enkele jaren terug kocht je een goede(?) 914 voor om en bij de 8.000 EUR. heb de indruk dat de prijzen sterk de hoogte zijn ingegaan. Ze worden stilaan zeldzamer.

zo’n alfa spider vind ik echt een lelijk ding.
                                  Toevallig ook iemand wat info over de motoren ?
                                  Als ik op het net zoek , vind ik veel 914’s met plastic bumpers met gigantische nummerplaatverlichting enzo.
                                  Liefst zou ik 1 vinden met de kleine smalle bumpers meestal in chroom en soms zwart met een ronde mistlamp achter een grille.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.