- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 6 maanden geleden door .
-
Discussie
-
31 mei 2012 om 16:24
Hallo allemaal,
Ik heb mij aangemeld op dit forum door mijn zoektocht naar een porsche 914.
Even een kleine voorstelling van mezelf.
Ik ben Dries, 23jaar en wonende te Begijnendijk.
Cnc Frezer van beroep.
3Jaar geleden Heb ik een vw kever van 1967 gekocht, 3 jaar mee gereden en deze winter begonnen aan een full resto. Dit zal nogwel een tijdje duren omdat ik er ook niet dagelijks aan kan werken.( en omdat ik nogal een pietje precies ben 😀 )
Door het goede weer begint het toch te kriebelen om wat te toeren…
En liefst nog een beetje sportief en cabrio. :driver:
Vermits de techniek van Engeles klassiekers mij niet zo kan bekoren is de keuze al een pak beperkter!
Zo ben ik op de porsche 914 gekomen, motorisch ook bijna gelijkaardig aan de kevermotor. Targa voor het mooie weer en de middenmotor , lekker sportief.Nu lijkt mij dat toch iedereen voorkeur heeft voor de 2.0 ipv de 1.7L .
Kan iemand mij hier een verklaring voor geven ? of is dit lauter voor de 20 pk extra ?
Er is mij ook verteld dat je een 914 best op carbu’s zet ipv de injectie , ivb met verbruik en prestatie (LDR Booischot)Vermits ik ook nog met de restauratie zit van mij kever dacht ik aan een budget van rond de 8000€.
Kan ik hiermee een deftige 914 vinden want op het net heb ik al prijzen gezien tot bijna 20000€ voor een 914/4.
Het is niet de bedoeling dat ik elk weekend moet liggen sleutelen om er daarna 100km mee te kunnen rijden.
Voor te sleutelen heb ik men kever staan.. 😆Als iemand hier op het forum iets tekoop heeft of tekoop weet mag die het mij altijd laten weten!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.