Nieuw hier en zoek Porsche 964

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nieuw hier en zoek Porsche 964

  • Maker
    Discussie
  • Beste allen,

    Sinds 10-tallen jaren ben ik een grote Porsche fanaat.. en nog maar net PF lid. (shame on me 😉 ) 15 jaar geleden kocht ik me een 911 Targa 1974. Toen ik enkele jaren later voor de aankoop van een huis en gezinsuitbreiding stond, moest mijn lieveling helaas de deur uit..
    Maar, ik heb gezworen terug een Porsche te kopen… En de tijd is nu rijp.. Concreet zoek ik een 964 targa of Cabrio.
    Nu lees ik er veel over en zie ik dat de “betaalbare” 964 vaak een import uit de USA is.
    Kan iemand me vertellen wat nu de échte reden voor de prijsverschillen zijn? Gaat het echt over de verzamelaars (de markt) die vindt dat een EU versie meer waard is dan een USA versie? Of zijn er intrensieke verschillen? Kwaliteit? Andere onderdelen? of andere oorzaken? Lijkt het een slimme zet een USA versie te kopen of niet?
    Ik verneem graag jullie mening…

    Alvast bedankt!

    Ohja, en indien iemand een mooie 964 Cabrio of Targa weet staan, (wit of zwart) tips altijd welkom! 🙂

    Met vriendelijke groeten,

    Denis

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 50)
    • Congrats.

        congrats.jpg

          image_2015-04-19.jpg

            Feli met je aankoop Dennis, we wachten ongeduldig op pics.

              Hi all,
              Slag geslagen! Vandaag naar de blauwe 1990 carrera 4 cabrio gaan kijken. Werkelijk droombak! Historiek volledig in orde, ex usa california, 110k km, 09/1990, tweede laklaag originele blauwe kleur, prima onderhouden, carfax en volledig onderhoudsboekje alsook volledig omgebouwd naar EU. Wagen ziet er echt prima uit. Zo goe dals droge motor, beetje zweet maar meer dan aanvaardbaar. Nog geen kunststoffen collector, dat is het enige nadeel.. Ooit komen die kosten er nog aan.. Dat is zeker. Maar verder prima bak. Heel mooi interieur, alles elektro werkt zoals het moet enz.. Soit, den deze happy!!! Vleugeltjes

                Contacteer Johan Dekens eens
                Johan zit al jaren in het vak,kent Porsche en heeft altijd wel knappe wagens staan.
                Zeer betrouwbaar & aangename kerel
                (regio Limburg)

                  Vervolg van de story… Bummer… pfff..

                  Gert Beets deed nazicht en kwam uit op toch wel een belangrijke schade aan de rechter dorpel. Blijkbaar een stevige barst onder de kunststoffen sierlijst.
                  Viel dat even tegen zeg.. Nog voor ik het verslag van Beets had gekregen had ik de verkoper al aan de telefoon met de melding dat hij de auto liever niet wilde verkopen gezien er toch wel een belangrijk probleem naar boven was gekomen. Eerst wist ik niet goed wat ervan denken maar finaal besluit ik dat het toch erg fair is van de verkoper om mij de aankoop af te raden. Hij vertelde me dat de wagen overgenomen was en dat hij ook geen weet had van die schade. Was me dat even een koude douche seg. Ik dacht finaal mijn P gevonden te hebben… Niet dus… Enfin er zijn natuurlijk ergere dingen in het leven 🙂

                  Nu de verkoper in kwestie was wel zo fair me te beloven een alternatief te zoeken dat aan mij verwachtingen zou voldoen.
                  En yep, midden deze week was het al zover, hij belde me op met een voorstel.
                  Eén van zijn klanten/contacten heeft een mooie 964 cabrio staan die eventueel verkocht kan worden… Ikke blij 🙂
                  Enfin, voorlopig weet ik dat het een blauwe carrera 4 cabrio is met alle documenten van 1990.
                  Morgen ga ik kijken bij de huidige eigenaar om te kijken of er een match kan zijn!
                  Vanacht wordt het dus een beetje lastig vrees ik… Spanning :-))

                  Morgen om 13u ga ik kijken…

                  Keep you all posted!!

                    Ziet er inderdaad bon uit. Succes.

                      die ziet er lekker uit. we duimen voor je mee !!!

                        image.jpg

                          Vervolg van het verhaal…
                          Onverwacht krijg ik de info dat er in mijn buurt een 964 cabrio c4 te koop komt. En nog aan een quasi gelijk budget als de andere die ik in Dusseldorf op het oog had.
                          Snel wezen is de boodschap tegenwoordig om mooie 964’s te vinden aan “redelijke” budgetten. Ikke dus deze ochtend gebeld naar de verkoper en direct gaan kijken. Mooie 964 cabrio c4, in het rood met zwart interieur. 144000km met volledige historiek, inclusief nieuwe koppeling zo’n 10k km geleden. Geen US import maar een Duitser die via NL naar BE is gekomen. Heeft ooit beetje schade gehad vooraan maar niks structureels en de motortjes van de electrische kap zijn helemaal op. Blijkbaar gekend probleem bij deze wagens? Maar wel kostelijk om te herstellen zo hoor ik. Nu ja, op zich geen zwaar probleem gezien de kap ook manueel open kan.. Ineens maar de koe bij de horens gevat en Gert Beets erop losgelaten. Ik wacht nu zijn verslag af maar als zijn bevindingen zijn zoals de verkoper me voorstelde denk ik mijn P gevonden te hebben!! Jippie!!

                            Met het advies van Gert Beets zit je zeker goed, heeft mijn wagen ook gekeurd en geschat en gedetailleerd verslag ontvangen. hou ons op de hoogte hé

                              Vervolg van het verhaal…
                              Gert Beets is een kijkje gaan nemen en heeft me echt een prima briefing gemaakt van zijn bevindingen. Het geeft wel vertrouwen dat zo iemand naar een potentiële auto gaat kijken en exact weet waar hij op moet letten en kijken om te zien of alles OK is.
                              Samengevat komt het erop neer dat de auto best OK is maar…

                              Het is een Amerikaanse 964 en ik wil m inschrijven voor dagelijks gebruik. Dit wil dus zeggen dat ik een homologatie moet laten uitvoeren en dat hij best 100% origineel is. En dat is niet het geval. Er staan prachtige 18″ velgen onder , een bilstein verlagingskit en een Veerburg van voor. Op zich niet onoverkomelijk maar ik ben nu in onderhandeling met de verkoper om ofwel de prijs te laten zakken ofwel hem terug origineel te zetten.
                              Daarnaast voelt de koppeling erg zwaar en dit wil zeggen dat ie stilaan aan vervanging toe is… Dus om de 964 in het verkeer te krijgen zonder miserie zal ik toch nog een 5000€ extra moeten investeren vrees ik..
                              Nu de motor heeft 250.000 km gedaan maar is wel reeds voorzien van nieuwe cilinderkoppen, vliegwiel en dichtingen. Hij draait echt mooi en zeker niet als een flat 6 die 250k op de teller heeft. Geen olieverlies, dat is ook al belangrijk… En bij het starten geen rook of andere narigheden… De lak is een tweede laag maar van de originele kleur zwart. Vooraan heeft hij lichte blikschade gehad, in de koffer is dit zichtbaar gezien de spuitwerken daar niet optimaal gedaan zijn. Maar gelukkig geen structurele schade. Dus de 964 cabrio komt dichterbij… Deze week krijg ik nog copies van alle documenten om me daar nog eens over te buigen en als we het dan eens worden over de prijs ….. Kwijl kwijl :-))))

                              Ik hou jullie verder op de hoogte!

                                Hi all,
                                Vandaag Gert Beets gecontacteerd met de vraag eens een kijkje te gaan nemen naar één van de bakken die ik zag staan.. Ben benieuwd naar het resultaat.
                                Volgende week kan hij gaan kijken.. Hopelijk niet te laat :-/.
                                Ik hou jullie op de hoogte!

                                Gr
                                D

                                  @ larsy: er is inderdaad wel wat prul aangehangen… Maar ik vind de kleuren combo eigenlijk wel leuk..
                                  Ik zie wel een “30 jahre” plaatje onder de spoiler, maar dat lijkt me erop geplakt hoor gezien die 30 jahre versie een “turbokont” hebben als ik me niet vergis..

                                  @ Lely: thanks, succes ook met je zoektocht… Als ik iets zou tegenkomen laat ik je zeker een berichtje..

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 50)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.