Home › Forum › Stel jezelf even voor ! › Nieuw hier en zoek Porsche 964
- Dit onderwerp bevat 50 reacties, 18 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 7 maanden geleden door Igor Duerloo.
-
MakerDiscussie
-
16 maart 2015 om 15:10
Beste allen,
Sinds 10-tallen jaren ben ik een grote Porsche fanaat.. en nog maar net PF lid. (shame on me 😉 ) 15 jaar geleden kocht ik me een 911 Targa 1974. Toen ik enkele jaren later voor de aankoop van een huis en gezinsuitbreiding stond, moest mijn lieveling helaas de deur uit..
Maar, ik heb gezworen terug een Porsche te kopen… En de tijd is nu rijp.. Concreet zoek ik een 964 targa of Cabrio.
Nu lees ik er veel over en zie ik dat de “betaalbare” 964 vaak een import uit de USA is.
Kan iemand me vertellen wat nu de échte reden voor de prijsverschillen zijn? Gaat het echt over de verzamelaars (de markt) die vindt dat een EU versie meer waard is dan een USA versie? Of zijn er intrensieke verschillen? Kwaliteit? Andere onderdelen? of andere oorzaken? Lijkt het een slimme zet een USA versie te kopen of niet?
Ik verneem graag jullie mening…Alvast bedankt!
Ohja, en indien iemand een mooie 964 Cabrio of Targa weet staan, (wit of zwart) tips altijd welkom! 🙂
Met vriendelijke groeten,
Denis
-
MakerDiscussie
-
Jawadde jij laat er ook geen gras over groeien.
Ik ben ook nieuw op dit forum en ben ook op zoek naar mijn dreamcar.
Bij is dit ook een 964 maar een carrera 2 coupe in een donkere carrosseriekleur . Mocht je iets interessants tegen komen voor mij mag je mij dit zeker in een prive bericht door sturen.Succes
Deze is weer totaal niks
Je moet eens kijke hoeveel prul daar ophangt!!!
Nog veel werk om deze toonbaar te maken 🙂Deze kleure combo vin ik toch ook maar gek !!
Ik denk toch niet dat je hem zo kon bestellen toen.!?Kies beter zo orgineel mogelijk .
welkom hier en succes met je zoektocht, – een topic om mee op te volgen…
🙂
“jacuzzi” haha…Btw, heb er ook eens over gesproken met mn broer, die woont in Houston,Texas.
Aangezien die “jacuzzi” ook een Texaan was wat details over klimaat ed gevraagd enz…Toen vertelde mijn broer dat in bepaalde regio’s in Texas (is 20x zo groot als België weliswaar) geregeld ook wel eens zeer zware regenbuien zijn. Met als gevolg ondergelopen garages enz… En vaak, zo schijnt, halen ze die auto’s er dan uit om ze wat op te lappen en dan… richting de andere kant van de wereld te versturen..
Wie weet was deze er ook wel zo eentje… Hoe langer ik erover denk ,hoe meer ik eigenlijk ook in die richting begin te denken…
Ik was erg verliefd maar begin stilaan met mijn voetjes op de grond te komen.. Op zoek naar nieuwe liefde :-)))Is al veel beter dan die jacuzzi hier voor.
-Nog een mooie bling in de lak ( op foto).
-Enkel de radio en zeker die speakers in de deur terug orgineel maken 🙂
-Velgen mooi ( die heb ik zelf ook haha)
-Mooie kleure combo (maar dat is persoonlijk)
Hi all,
Ben nog een mooie 964 tegengekomen… Althans op papier..
neem HIER eens een kijkje…
Laat maar horen wat jullie ervan denken?
Gr
Denis
een cabriodak bestaat uit meerdere lagen. het bovenste canvas heeft onderhoud nodig, maar een waterafstotend product is niet echt nodig (ook al is dit alom te verkrijgen in elke autoshop). het is/zijn de rubberachtige onderla(a)g(en) die het dak waterdicht moeten houden.
@Mart: idd de kap zag er zeker OK uit. Niet versleten of gescheurd maar echt netjes. Hij was echt nat vanbinnen van de regen. Er hingen druppels aan de kunststoffen latjes die je ziet zitten aan de binnenkant.
Maar moet zo’n kap niet waterdicht gemaakt worden af en toe? Zoals een regenjas? Het is uiteindelijk stof..Oh ja, nog niets, toen ik de koffer vooraan open deed was de bekleding rondom ook nat. Is het normaal dat het water binnensijpelt langs de zijkanten? Het was ook echt nat van de regen en niet vochtig of gewoon klammig hoor.. Ik meen me vaag te herinneren dat mijn911 1974 dat ook wel een beetje had…
@Larsy: ik begrijp wat je wil zeggen. De foto’s zien er niet bepaald sexy uit maar zijn showroom was wel OK als je het stof van de verbouwingen weg dacht ;-). Ik kan best aannemen dat mensen hun zaak verbouwen en natuurlijk niet zomaar enkele weken sluiten… Maar niet erg doordacht om die cabrio dan in de regen te zetten zeker als ik een afspraak heb om te komen kijken… Het is een beetje dubbel allemaal omdat we meer dan een uur te laat waren en die kerel dus eigenlijk gesloten was. Hij was wel vriendelijk maar vooral omdat ie commercieel wilde blijven denk ik. Van harte was het duidelijk niet. Maar nogmaals, het feit dat hij met dat jaar waarborg zwaait geeft me toch een vorm van vertrouwen… Zodra ik de details van die waarborg ken natuurlijk.
Soit, indien nog comments of gekverklaringen, laat maar komen! :-))
Die kap ziet er op de foto op het oog netjes uit. Daar verbaas ik me dus ook over dat ie nat is van binnen. Is dat doorslag/lekkage offuh vocht dat in de auto hangt tgv niet doortochten? Voor circa 2.000 Euro zit er weer een nieuwe op…
Ennuh, tsja, eerst draaien en rijden, dan weet je weer wat meer!
batterij plat? dat snap ik toch niet hoor, wetende dat hij wist dat je zover moest rijden en zelf niet de moeite gedaan om te checken dat hij wel zou starten, btw welke garagist heeft geen booster 🙂 hij had precies niet veel goesting om hem te verkopen of verbergt hij iets???
hij heeft er blijkbaar nog twee staan…
die garantie kun je best eens per mail aanvragen dan kan je het al is lezen of die al dan niet geldig is in België en vooral wat erin gedekt is
dat het dak aan de binnenkant nat is vind ik vreemd, heb zelf een cabrio en bij mij is dat toch niet maar mss zijn er andere forummers die hier meer over weten
hou ons zeker op de hoogte hé
veel succes nog met de zoektocht naar je droomwagenJammer van de regen,
De lak moet gewoon droog staan anders kan je gewoon niks zien aan de lak..ik kan mis zijn (maar ik denk het niet) ,
Maar als ik de foto’s zo zie ging ik toch niet meer kijken naar deze wagen.
En een andere wage zoeken , maar dat is mijn buikgevoel 🙂Ps: niet slecht bedoeld .
Hi all,
Vandaag 964 cabrio gaan kijken… Niet de witte (ex Tom Solleck) gezien last minute verandering in de familieplanning :-/ .
Iets “dichter” bij huis bij Porsche Zentrum Wuppertal gaan kijken naar een zwarte 964 cabrio.
Was al bij al wel een avontuur.. Vanuit mijn woonplaats 230km, dus 2u effe doorknallen… Maar dat was zonder de werkzaamheden in Duitsland gerekend… WAs finaal een rit van 3u.. pff. Dus een uur te laat op de afspraak bij de handelaar. Ik had m wel gebeld dat ik later was maar hij was er finaal niet zo blij mee gezien ik toekwam op z’n sluitingsuur..
Soit, de auto. Hij had m buiten geparkeerd en het was aant regenen.. Wij dus buiten gaan kijken… Op eerste zicht leek hij wel ok. Duidelijk 2de laklaag erop maar wel dezelfde kleur. Goed tot netjes gedaan wat mij betreft.. Geen bubbels enz maar aan de rand van de wielkasten voelde je wel duidelijk dat het voorbereidende werk matig tot goed gedaan was. Verder lagen er 18″ OZ velgen op. Volgens mij niet de beste keuze en ik stel me ook de vraag of ik ermee door de keuring geraak in BE? Achterlichten waren beetje gekrakkeleerd net als de volledige achterste reflectiebalk.. Op zich geen ramp denk ik maar estetisch niet top.
Naden zaten allemaal netjes rond de deuren en kofferkleppen, dus wellicht geen ongevallen… Of toch heel goed hersteld indien wel..De wielkasten binnenin waren ook allemaal netjes, geen roest te bespeuren.
Binnenin dan; ik deed de deur open en het eerste wat ik zag was een mooi interieur maar…. NAT! Het cabriodak was binnenin nat van de regen! Zegt die kerel, ja.. we zijn aant verbouwen en ik heb geen plaats om m binnen te zetten.. Idd, hij was aant verbouwen… maar zet die cabrio dan binnen en zet een coupé buiten ofzo.. Soit.. Even onder de matjes gekeken… Die waren droog.. Maar onder de matjes zaten kunststoffen plateau’s en daaronder nog eens bekleding.. Is dit altijd zo bij een 964? Iemand een idee? De pook vastgenomen, even proberen te schakelen…Leek vlot te gaan.. Pedalen gingen ook naar behoren… Verder was de bekleding ok en in verhouding tot het gebruik… 106.000 miles en 25 jaar… (+/-170.000km)
beige leder interieur, knap maar delicaat natuurlijk.. Tellers zagen er duidelijk en niet verkleurd of “used” uit… Zetels lichtjes doorgezakt maar niet versleten… Duidelijk 170.000km gebruikt..
Toen ik wilde starten zegde de verkoper dat de batterij plat was… Hij maakte niet echt aanstalte om een lader te halen.. Hij was eerder aan het hopen dat we snel naar binnen konden, uit de regen… en hij wellicht naar huis..
Maar bon.. Als je een mogelijks goeie Porsche voor je hebt leg je dat naast je neer..
Motorkap even opengedaan.. Zag er netjes en prober uit… Weinig tot geen oxidatie en goed onderhouden (op het zicht althans).
Dan maar naar binnen gegaan even de papieren erbij.Texaanse Porsche 964 volgens de documenten. Carfax was erbij en een ingevuld boekje tot 85.000 miles… Auto had nu 106.000 miles. Volgens carfax geen ongevallen gemeld en geen speciale ingrepen.. Soit, ik ga enkele scans vragen van die documenten om ze nog eens op mn gemak in te kijken..
Toen ik wat vragen stelde over onderhoud en eventueel vervangen onderdelen kon de verkoper me er niet teveel over vertellen.. Hij had niet veel meer info over de historiek als wat er in de boorddocumenten stond. Beetje typisch/”logisch?” voor imports denk ik..Nu wilde ik natuurlijk wel de motor zien en horen draaien..Ja dat kan mijnheer, maar dan moet je eens terugkomen..Want dus die platte batterij hé.. Pff allez, afspraak gemaakt om binnenkort terug te gaan voor proefrit..
Verder, en dat was wel uniek vond ik, zei die kerel dat hij me 1 jaar waarborg geeft op de auto..
Ik mag overal in Europa laten servicen, maakt eigenlijk niet uit waar.. Wat die waarborg juist inhoud moet ik nog in detail op papier krijgen maar het stemt me enigszins wel wat gerust… Of hebben jullie hier een andere mening over?
Hij zegde me dat ze een verzekering afsluiten en dat ze daarmee dat jaar waarborg kunnen geven..Finaal was het een relatief kort bezoek maar ik heb er een redelijk goed gevoel bij… Vooral omdat hij dat jaar waarborg geeft.. Uiteraard moet ik de mekaniek nog testen maar toch… Enfin, het is eerlijk gezegd ook wel omdat ik m eigenlijk ook wel wil :-))))
Ik post zodadelijk een foto die ik in de regen heb genomen… Het geeft jullie een idee van de auto..
Laat maar horen wat jullie gedachten hierbij zijn.. Objectieve en doordachte commentaren zijn altijd welkom als je stiekem verliefd aant worden bent… :-)))
Groeten en bedankt alvast!
Denis
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.