Nieuw hier en zoek Porsche 964

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nieuw hier en zoek Porsche 964

• Maker
    Discussie
  • Beste allen,

Sinds 10-tallen jaren ben ik een grote Porsche fanaat.. en nog maar net PF lid. (shame on me 😉 ) 15 jaar geleden kocht ik me een 911 Targa 1974. Toen ik enkele jaren later voor de aankoop van een huis en gezinsuitbreiding stond, moest mijn lieveling helaas de deur uit..
    Maar, ik heb gezworen terug een Porsche te kopen… En de tijd is nu rijp.. Concreet zoek ik een 964 targa of Cabrio.
    Nu lees ik er veel over en zie ik dat de “betaalbare” 964 vaak een import uit de USA is.
    Kan iemand me vertellen wat nu de échte reden voor de prijsverschillen zijn? Gaat het echt over de verzamelaars (de markt) die vindt dat een EU versie meer waard is dan een USA versie? Of zijn er intrensieke verschillen? Kwaliteit? Andere onderdelen? of andere oorzaken? Lijkt het een slimme zet een USA versie te kopen of niet?
    Ik verneem graag jullie mening…

Alvast bedankt!

Ohja, en indien iemand een mooie 964 Cabrio of Targa weet staan, (wit of zwart) tips altijd welkom! 🙂

Met vriendelijke groeten,

Denis

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 50)
    • We zitten hier vol ongeduld te wachten op het resultaat

Net de advertentie op mobile.de van de witte 964 cabrio even bekeken, ziet er inderdaad erg netjes uit, blijkbaar is alles ook goed gedocumenteerd.

Ik vraag me wel af hoeveel eigenaren de wagen nu zou gehad hebben, er wordt zowel van 1 als 2 eigenaren gesproken, niet dat dit nu superbelangrijk is.

Wanneer je zou gaan bezichtigen dit weekend, alvast veel succes gewenst.

gewoon “porsche vin decoder” in een zoekmachine intypen …

Ok, cool!

Waar haal je die info?
            kan je dit ergens op het www raadplegen ofzo of is dit iets voor garagisten?

Bedankt voor de info alvast!

voor de dealer/plaats van aflevering en dergelijke heb je de info van de optiesticker (OH boekje) nodig

964vin.jpg

Hi all,

Wat kunnen jullie afleiden uit dit chassisnr?

WPOCB2960LS470256

Het zou om een Amerikaanse 964 Cabrio gaan..
                Maar zijn er nu specifieke zaken uit af te leiden? Bijvoorbeeld plaats van levering ofzo?
                C03 zou op Californië wijzen liet ik me vertellen..

Groetjes

Denis

Dit weekend eens gaan kijken? Komaan vriend! Als de prijs OK is van deze wagen dan is hij al lang verkocht tegen het weekend!!!
                  Tenzij de wagen natuurlijk in optie is genomen. Indien de prijs OK is en de wagen ook OK dan zal deze er niet lang staan vrees ik.

Hi All,
                    Het is idd zo dat je moet zorgen een gezonde auto te hebben, de rest is subjectief hé..

Gisteren viel ik op een witte 964 cabrio die nog van Tom Selek (Magnum) zou geweest zijn.
                    Import uit de States dus maar ziet er wel netjes uit, op foto althans..
                    964cabrio carrera 4, wit met beige interieur. Een Duitse handelaar die m verkoopt voor 34.500€

Dit weekend probeer ik eens een kijkje te gaan nemen denk ik..

Ik hou jullie op de hoogte!

Gr

Denis

Welkom en succes met de zoektocht.

Succes met de zoektocht, ben ook al tijdje opzoek naar een 964 targa!!!

Beste, veel succes met uw zoektocht.
                          Nu Magnus Walker zijn eerste 964 gekocht heeft zit er veel kans in dat de prijzen nog een extra duwtje zullen krijgen…

Welkom op het Porsche forum.
                            Succes met het zoeken.

[quote=”Denis2811″ post=200508]
                              Maar ik vermoed dat de échte verzamelaars hier wellicht wél belang aan besteden.
                              [/quote]

Wie zijn de ‘echte’ verzamelaars ?

Gisteren nog met iemand gesproken welke regelmatig in China zit.
                              Blijkbaar zouden de grenzen (voor wagens) daar open gaan in 2016
                              Er zitten ginder meer dan 1 miljoen (super)rijken, welke nog moeten beginnen met hun “verzameling”.
                              Als die kerels ff serieus beginnen, hebben we het laatste hier nog niet gezien denk il

In Hong Kong zouden er zelfs al magazijnen vol staan met klassieke wagens klaar om ze over de grenzen te duwen….
                              Nu idd Europese verzamelaars zullen sneller een Europese versie opteren, maar die Chinezen gaan zich niet druk maken over een US vs Europese versie.

En ondertussen gaan de prijzen in de US (en de dollar) in de richting dat de Amerikanen hun wagens binnenkort gewoon komen terug halen 🙂

welkom en hou ons op de hoogte van je spannende zoektocht

Hi DST,

Bedankt voor je berichtje en voor de tips.
                                  Zoals je al zegt heeft iedereen zijn mening en idee over wat wel en niet goed/ok zou zijn.
                                  Smaken verschillen natuurlijk.
                                  Ik was eerlijk gezegd ook de mening toegedaan dat je vooral een goeie, gezonde auto moet hebben. Of die nu US of EUR is, maakt naar mijn mening ook niet zoveel uit.
                                  Maar ik vermoed dat de échte verzamelaars hier wellicht wél belang aan besteden.

In de eerste plaats wil ik een leuke auto vinden die correct is en waarvan je weet “welk vlees je in de kuip hebt”.
                                  Maar, bizar maar waar, telkens ik een US Porsche te koop zie heeft dat onbewust een negatieve ondertoon…
                                  En ik ben mezelf ervan aan het overtuigen dat dit totaal overbodig is.

Soit, meer tips en meningen zijn altijd welkom. Ik hou jullie op de hoogte van mijn zoektocht én resultaat 😉

Groeten,

Denis

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 50)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.