Nieuw hier en zoek Porsche 964

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nieuw hier en zoek Porsche 964

• Maker
    Discussie
  • Beste allen,

Sinds 10-tallen jaren ben ik een grote Porsche fanaat.. en nog maar net PF lid. (shame on me 😉 ) 15 jaar geleden kocht ik me een 911 Targa 1974. Toen ik enkele jaren later voor de aankoop van een huis en gezinsuitbreiding stond, moest mijn lieveling helaas de deur uit..
    Maar, ik heb gezworen terug een Porsche te kopen… En de tijd is nu rijp.. Concreet zoek ik een 964 targa of Cabrio.
    Nu lees ik er veel over en zie ik dat de “betaalbare” 964 vaak een import uit de USA is.
    Kan iemand me vertellen wat nu de échte reden voor de prijsverschillen zijn? Gaat het echt over de verzamelaars (de markt) die vindt dat een EU versie meer waard is dan een USA versie? Of zijn er intrensieke verschillen? Kwaliteit? Andere onderdelen? of andere oorzaken? Lijkt het een slimme zet een USA versie te kopen of niet?
    Ik verneem graag jullie mening…

Alvast bedankt!

Ohja, en indien iemand een mooie 964 Cabrio of Targa weet staan, (wit of zwart) tips altijd welkom! 🙂

Met vriendelijke groeten,

Denis

5 reacties aan het bekijken - 46 tot 50 (van in totaal 50)
  • Wim

Je hoeft ons niet elke keer te bedanken hoor, want anders blijf je straks bezig als de andere gaan antwoorden 😉

Wim

Je hoeft ons niet elke keer te bedanken hoor, want anders blijf je straks bezig als de andere gaan antwoorden 😉

Bedankt voor je berichtje Wim…

Welkom en succes in uw zoektocht naar een ‘betaalbare’ 964
            Ik denk dat dit voor een cabrio al redelijk moeilijk wordt, een betaalbare targa vinden is vandaag al helemaal een uitdaging.
            Soit, dit hangt natuurlijk van uw budget en verwachtingen af.

Amerikaans vs Europees?
            Tja, zoekfunctie ff proberen (als ie werkt – sorry) en je zal merken er zijn voor- en tegenstanders

Bij een Californische heb je gevoelig minder kans op roest / rot denk ik. Bij eentje uit Florida juist meer. Maar opletten ondertussen verkopen ze zowat elke Amerikaan als “Californische”.
            En meestal werkt de airco wanneer ie van een zuidelijke staat komt.
            Tip: origineel Californisch geleverde exemplaren hebben country code C03 !

Daarnaast zijn er vooral cosmetische verschillen zoals de lichtblokken vooraan en de achterbumper en geen zijpinkers in de spatborden.
            Soms nog aangevuld met een idioot uitstekend 3de remlicht. Smaken verschillen, maar al bij al makkelijk op te lossen.

Motorisch/technisch dacht ik dat er bij de 964 geen verschillen zitten.
            Goede vs slecht onderhouden wagens vindt je langs beide kanten van de plas. Gefoefel met historiek idem.

Belangrijkste om te onthouden is dat ze eigenlijk allemaal uit Duitsland komen, dus zeker geen reden om een goede te laten staan mocht ie uit de US komen.

Wim

Welkom op het forum Denis, en leuk dat je weer een Porsche zoekt.

5 reacties aan het bekijken - 46 tot 50 (van in totaal 50)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.