- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door .
-
Discussie
-
13 januari 2016 om 23:13
Hallo Porsche-liefhebbers,
op aanraden van een paar vrienden Porsche rijders kwam ik op dit forum en ik ben heel positief verrast over de activiteit en de inhoud! 🙂
Mijn naam is Patrick, en zoals je aan mijn ‘foto’ kan zien heb ik zelf nog geen Porsche.
Altijd fan geweest, altijd gedroomd, maar nooit gedacht dat het er van zou komen.Maar dant toch!, 1 januari is het ogenblik van goede voornemens, en het mijne was om mijn motor te verkopen en een Porsche aan te schaffen.
Ik wil dat niet onbezonnen doen, mijn tijd ervoor nemen, en eerst goed voor mijzelf bepalen wat ik precies wil.
En daar ben ik toch al op de goede weg denk ik.
Ik ben op zoek naar een 911/997 Carrera cabriolet van 2006 of jonger.
En daarna begint het moeilijker te worden.
Ik heb zelf geen rijervaring met een Porsche en probeer nu uit te zoeken of ik beter voor een handgeschakelde bak ga of automatisch, of ik achter een S, een 4 of een 4S moet gaan…Ik heb hierover reeds met een aantal mensen gepraat en sommigen zeggen dat de motor van de S-versie minder betrouwbaar is.
Wat veiligheid betreft zou je verwachten dat een vierwielaandrijving veiliger is, maar ik krijg als feedback dat de meeste ongevallen gebeuren met de 4-wiel aangedreven Porsche.
En wat veiligheid betreft krijg ik de info dat de 4S veiliger is dan zijn collega-Carrera’s omwille van een beter remsysteem.Dus heel wat uit te zoeken, en natuurlijk is alle feedback welkom.
En mocht er per toeval iemand een pracht-occasie weten staan..
Gr, Patrick
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.