Nieuw lid

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nieuw lid

  • Dit onderwerp bevat 20 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door Gert.
  • Maker
    Discussie
  • Hallo Porsche-liefhebbers,

    op aanraden van een paar vrienden Porsche rijders kwam ik op dit forum en ik ben heel positief verrast over de activiteit en de inhoud! 🙂
    Mijn naam is Patrick, en zoals je aan mijn ‘foto’ kan zien heb ik zelf nog geen Porsche.
    Altijd fan geweest, altijd gedroomd, maar nooit gedacht dat het er van zou komen.

    Maar dant toch!, 1 januari is het ogenblik van goede voornemens, en het mijne was om mijn motor te verkopen en een Porsche aan te schaffen.
    Ik wil dat niet onbezonnen doen, mijn tijd ervoor nemen, en eerst goed voor mijzelf bepalen wat ik precies wil.
    En daar ben ik toch al op de goede weg denk ik.
    Ik ben op zoek naar een 911/997 Carrera cabriolet van 2006 of jonger.
    En daarna begint het moeilijker te worden.
    Ik heb zelf geen rijervaring met een Porsche en probeer nu uit te zoeken of ik beter voor een handgeschakelde bak ga of automatisch, of ik achter een S, een 4 of een 4S moet gaan…

    Ik heb hierover reeds met een aantal mensen gepraat en sommigen zeggen dat de motor van de S-versie minder betrouwbaar is.
    Wat veiligheid betreft zou je verwachten dat een vierwielaandrijving veiliger is, maar ik krijg als feedback dat de meeste ongevallen gebeuren met de 4-wiel aangedreven Porsche.
    En wat veiligheid betreft krijg ik de info dat de 4S veiliger is dan zijn collega-Carrera’s omwille van een beter remsysteem.

    Dus heel wat uit te zoeken, en natuurlijk is alle feedback welkom.

    En mocht er per toeval iemand een pracht-occasie weten staan..

    Gr, Patrick

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
    • Hoe dikker de kont, hoe platter de portemonee…

      Ik zou een 4S/Targa 4/4S enkel al voor die kont nemen…. Die extra pk’s kan ik toch niet ten volle benutten…..

        Oh, en ja, ik vind de kont van de 4S ook wel de mooiste…mijn portemonnee is niet hetzelde idee toegedaan 😥

          Interessante commentaren en input so far.
          Bedankt!
          Dat helpt mij echt.

            Welkom ! veel succes met je zoektocht !

              Welkom, en hierbij de punten vanuit de onderzeese banaan:

              *veilig rijden in de winter is een kwestie van winterbanden. 4×4 helpt niets bij het remmen, dit zet misschien zelfs aan tot meer roekeloos rijgedrag, vandaar meer ongevallen. Niets tegen een 4/4S als die je pad zou kruisen, maar ik zou er zeker geen breekpunt van maken, tenzij je in Zwitserland of Oostenrijk woont

              *bak: handgeschakeld of PDK. De PDK is er pas vanaf 997 mk2 dacht ik. Tiptronic vind ik meer geschikt voor minder sportieve wagens want ik wordt er relax van

              *remmen: het is nu niet dat een niet-S slechte remmen zou hebben!

              *S of geen S? Mijn budget reikte niet verder dan een basis 981 Cayman want ik wou een zeer recente wagen (bedrijfswagen) die fiscaal redelijk was (mijn vrouw is accountant! 😉 ). Vroeger zou ik ook spontaan aan een “S” gedacht hebben, maar na een dik jaar moet ik zeggen dat de 2.7 in combinatie met de fantastische PDK voor mij ruimschoots volstaat. Een 997 3.6 zou dus zeker voldoening moeten schenken. Anderen willen alleen het allersnelste, dus to each his own!

              Succes!

                welkom Patrick, rustig rondkijken en goed uit je doppen kijken en dan toeslaan wanneer je de juiste gevonden hebt :happydance:
                de kont van de 4s is wel de mooiste :lekker:

                  Welkom en inderdaad zoals Deepee ook aangeeft, het veiligheidsaspect wordt niet bepaald door d’n auto, maar door z’n driver!!! :bounce: :bounce: :bounce:

                  Een keertje naar een cursus wagenbeheersing gaan met je nieuwe 911 voorkomt ‘ongelukken’ …

                    welkom PatrickDB :up:

                    #of ik beter voor een handgeschakelde bak ga of automatisch: waarvoor wil je de auto gaan gebruiken, welke is je rijstijl en zijn er meerdere bestuurders
                    #of ik achter een S, een 4 of een 4S moet gaan… looks of betere wegligging of beide
                    #ze zeggen dat de motor van de S-versie minder betrouwbaar is. veel hangt af van hoe je (en de vorige eigenaars) rijdt/reden met een koude motor. ook je koelradiatoren regelmatig proper maken en de luchtgaten voorzien van fijnmazige gaas. plus je kan je koelsysteem laten aanpassen waardoor kans op veelbesproken motorproblemen tot bijna nul verminderd. en tot slot moet een flat6-boxer regelmatig uitgelaten worden, veel en lang stilstaan vinden ze niet prettig !!
                    #dat de meeste ongevallen gebeuren met de 4-wiel aangedreven Porsche: statistisch gezien gebeuren op op/afritten de meeste ongevallen met 911s. en dat heeft veel te maken met het specifieke rijgedrag in bochten van een achterwiel aangedreven auto en veel gewicht achter de achterwielen. ontbreekt het aan lef bij de bestuurder en gaat die te plots van het gas af (voor de auto uitbreekt) dan gaat het meestal helemaal fout …
                    #de 4S een beter remsysteem. is hetzelfde als bij de S en bovendien geen issue als je geen trackdays wil rijden (denk van niet omdat je voor een cabrio kiest en een automaat niet bij voorbaat uitsluit). op onze belgische openbare wegen zijn de remmen van elke 997 ruim voldoende

                      Welkom op het forum en succes met de zoektocht.
                      4S :first: :first:

                        welkom PatrickDB :up:

                        * of ik beter voor een handgeschakelde bak ga of automatisch: waarvoor wil je de auto gaan gebruiken, welke is je rijstijl en zijn er meerdere bestuurders?
                        * of ik achter een S, een 4 of een 4S moet gaan… kort door de bocht: looks en purisme of veiliger rijden als doorsnee bestuurder?
                        * ze zeggen dat de motor van de S-versie minder betrouwbaar is. veel hangt af van hoe je (en de vorige eigenaars) rijdt/reden met een koude motor. ook je koelradiatoren regelmatig proper maken en de luchtgaten voorzien van fijnmazige gaas. plus je kan je koelsysteem laten aanpassen waardoor kans op veelbesproken motorproblemen tot bijna nul vermindert. en tot slot moet een flat6-boxer regelmatig uitgelaten worden; veel en lang stilstaan vinden ze niet prettig !!
                        *dat de meeste ongevallen gebeuren met de 4-wiel aangedreven Porsche. statistisch gebeuren op op/afritten de meeste ongevallen met 911s. en dat heeft veel te maken met het specifieke rijgedrag in bochten van een achterwiel aangedreven auto en veel gewicht achter de achterwielen. ontbreekt het aan lef bij de bestuurder en gaat die te plots van het gas af (voor de auto uitbreekt) dan gaat het meestal helemaal fout …
                        * de 4S een beter remsysteem. is hetzelfde als bij de S en bovendien geen issue als geen trackdays wil rijden (denk van niet omdat je voor een cabrio kiest en een automaat niet bij voorbaat uitsluit). op onze belgische openbare wegen zijn de remmen van elke 997 ruim voldoende

                          [quote=”PatrickDB” post=226666]…kwam ik op dit forum en ik ben heel positief verrast over de activiteit en de inhoud! 🙂 [/quote]

                          AMEN :respect2:

                          Hartelijk welkom !! oké mbt de meningen van anderen, maar zelf testrijden is de beste raadgever.

                            Welkom! Persoonlijk gaat mijn voorkeur toch ook naar de 4s.

                              Welkom!!!

                                Best nog enkele duizendjes achter de hand houden voor onvoorziene kosten en de geweldige BIV en verkeersbelasting, hé! De bedragen liggen op een ander niveau dan bij moto’s….
                                Persoonlijk zou ik voor 4S cabrio gaan of 4S Targa maar die laatste vind je niet zon snel….

                                  Budget is al vastgelegd….nu erover waken dat ik er niet van afwijk!!

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.