Nieuw lid David

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nieuw lid David

  • Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal

    Bij deze stel ik mij even voor.

    Ik ben net trotse eigenaar geworden van een zwarte 968 CS. Heb voorheen al 2x een 911 SC gehad en een 997. Deze laatste had ik tot vorige zomer in gebruik als dagdagelijkse wagen, maar werd “op aanraden” van Di Rupo ingeruild voor een CO2 vriendelijkere wagen.

    Het begon al vlug terug te kriebelen waardoor ik opzoek ben gegaan naar een “hobby wagen”. In mijn jonge dagen (ben nu 41 jaar) stond ik nogal zot van de 968 (vooral dan de CS versie welke toch mooi wat lager ‘ligt’), het was dus nu de moment op er een aan te schaffen.

    Ik ben blijkbaar nogal kieskeurig want na maanden zoeken in België (& Nederlands), had ik mijn goesting nog niet gevonden waardoor ik bij onze zuiderburen ben gaan kijken. En lap, onmiddellijk prijs. En nogwel een CS met de optie M220.

    DSCF5545.JPG

    DSCF5539.JPG

    DSCF5541.JPG
    Rest nog het probleem om hem gekeurd te krijgen aangezien er wel heel wat modificaties / upgrades werden aangebracht. Soit, vooral wat geduld en geluk hebben zekers. Ik voeg alvast wat foto’s toe.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
    • ik heb in 2010 mijn 997 vanuit UK ingevoerd, ook geen coc natuurlijk
      heb toen 3 maand dagelijks de wagen gebruikt met UK plaat
      op een nacht is goed doorgetrokken aan de lichten, niet gezien dat er ne volvo met zwaailicht achter mij stond, dus een beetje verder opzij gezet; de mannen konden er niet mee lachen
      echter heb je volgens de wet “de nodige tijd” om de wagen op belgische plaat te zetten
      ik had het douane formulier, email met afspraak bij d’ieteren, engelse keuring etc bij
      na 10 minuten mocht ik doorrijden, zelfs geen boete
      let wel: nadat de wagen een belgische plaat kreeg, wel tax moeten betalen vanaf datum op het douane document

      nu heb ik douane document, groene kaart belgische keuring, betalingsbewijs aanvraag coc
      als ze in Brussel 3-4 maanden tijd nodig hebben om een documentje te fabriceren; is dit volgens mij wat ze bedoelen met de “nodige tijd” :sleep: niet?

      geloof mij, ik had het graag anders gezien

        Ik zou zeggen bezint eer ge begint, zeer goed advies voor iedereen doe eerst goed navraag voor dat ge een auto gaat invoeren. Zeker als je weet dat die niet origineel is en dit bij de juiste instanties. Ikzelf betaal liever iets meer voor een origineel belgisch voertuig als mij te wagen aan buitenlandse invoer. Versta mij niet verkeerd niks tegen invoer maar dan moet je eventueel het ongemak bij nemen. Verder wens ik David veel succes met zijn Porsche en komt het hopelijk vlug in orde.

          zolang zijn Franse papieren in orde zijn is er toch niets mis?

            :respekt: beste, als de politie u zou stoppen, mag hij uw wagen in beslag nemen. wij mogen in belgie niet met een buitenlandse wagen rijden omdat wij geen verkeersbelasting betalen. heb het zelf megemaakt.
            wat mogen we wel :bounce:

              HALELUJA , ben terug mobiel !

              KBC verzekering heeft de wagen verzekerd op de Franse nummerplaat

              Ik ben benieuwd of de boetes nu wel goed gaan aankomen :driver:

                De bekende bureaucratie blijf nog steeds zegevieren.
                Ik zou er (kots) misselijk van worden.
                Sukses verder.

                  Betalingsuitnodiging ontvangen.
                  Dan maar even met de dienst gebeld waar men mij bevestigde dat het na verwerking betaling 3 à 4 maanden duurt alvorens mijn dossier behandeld zal worden. :censored:

                    EUROPA = vrij verkeer van goederen, zo hebben ze het in Brussel niet begrepen hoor.

                    Wegens enkele ‘kleine’ modificaties, kon men mij bij D’Ieteren geen gelijkvormigheidsattest uitschrijven, maar moest de wagen gekeurd worden als “alleenstaand geval”.
                    Aangezien deze keuring in Geel gebeurd en ik met de Franse platen niet mag rondrijden, dacht ik de wagen even bij PCG te laten nachecken zodat ze met hun Z-platen even naar de keuring konden.

                    Gezien de wagen 900km geleden in Frankrijk foutloos door de controle was gekomen een formaliteit dacht ik.

                    1ste probleem: geen certificaat voor de stoelen [na wat rond bellen en enkele weken geduld heeft de Sparco invoerder mij toch kunnen verder helpen met 2 (!!) attesten; 1x voor de stoelen + 1x voor de stoelrails] :applaus:
                    2de probleem: rolbeugel (hier had ik wel een certificaat van de leveranciers – niet van Brussel, hopelijk is dit voldoende)
                    3de probleem: witte remblokken => nieuwe zwarte steken
                    4de probleem: banden verduurd (lagen er op sinds 2001)
                    5de probleem: stuur, hoewel op de vraag ‘Is het stuur origineel, meneer?’ had ik beter bevestigend geantwoord µ
                    6de probleem: de recente vernieuwde regelbare ophanging (Bilstein – binnen kort op KAPAZA te koop waarschijnlijk) kreeg men niet hoog genoeg gezet; om door de keuring te raken moest er een nieuwe (best origineel Porsche set op); geen probleem naar analogie van de reeds geupgrade remmen, dan maar geopteerd voor de M030 ophanging (de M220 was bij aankoop aangekruisd, dus nu is het pakketje compleet).
                    Resultaat: wagen ligt 4 cm hoger 😥 ; factuur ten bedrage van een afgeleefde 986 (geen typefout 8) ) en enkele weken wachten op een (moeilijk) leverbaar onderdeel, maar eindelijk na bijna 2 maanden dan toch klaar voor de keuring.

                    Twee uur later- inclusief bookes op eten en na wat discussie omtrent de ophanging (een geluk dat er een mekanieker van PCG bij was of de ze hadden de ophanging nog als tuning geklasseerd) – dan toch een groene kaart.
                    Wagen is technisch in orde mijnheer :first: , nu nog de papieren.

                    Volgens de man van de keuring is het proces nu nog als volgt.
                    a/ zij sturen alles door naar ‘Brussel’
                    b/ daar sturen ze mij een uitnodiging tot betaling (na een keuring van 125 euro-
                    c/ wanneer ze mijn betaling verwerkt hebben sturen ze het dossier terug naar de keuring
                    d/ deze kan dan pas het gelijkvormigheidsattest leveren
                    e/ dan moet ik nog eens terug naar de keuring (opnieuw met Z-platen!) voor een tweedehandskeuring
                    “Allez”, zeg ik, “hij is nu toch gekeurd?” Antwoord: “Ja, maar dan controleren we ook op brandblusser en verbanddoos” :what: :censored: (PS: mag er op dit forum gevloekt worden)
                    Ikke dan “Soit, hoe lang gaat dit ongeveer duren: is dit 2 weken of 5 weken of zo”. Antwoord: “Reken maar op 3 tot 6 maanden, het is een dossier met veel tuning hé mijnheer” (hard vloeken dus) :bounce: :censored: :censored: .

                    Enkele vraagjes:
                    1/ Heeft iemand recent ervaring met dit proces. Maw kan hij mij wat geruststellen dat ze in Brussel geen half jaar nodig hebben om wat papieren af te stempelen?
                    2/ Vroeger kon ik nog een buitenlandse plaat verzekerd krijgen en dus met de wagen bollen, vandaag blijkbaar niet meer. Of kent er iemand een verzekeraar welke dit wel nog doet (douane document is in orde alsook (Franse) technische controle (ook een soort van Belgische groen kaart dus…)?

                    Les geleerd: indien ik nog een wagen importeert zonder coc dan zal het een ‘standaard’ versie zijn

                      welkom, nice ride.

                      op bovenstaande discussie ga ik niet ingaan want dan vliegen er hier een paar op mn kap :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ben zelf een btje typlexsies :mrgreen:

                        [quote=”Mushroom” post=116993][quote=”PatrickB” post=116985][quote=”Funny” post=116792]
                        De laatste tijd is er heel wat interesse naar een 968 hier op het forum .[/quote]

                        Meer en meer mensen kampen dan ook met dyslexie. :mrgreen:

                        [/quote]
                        hèh hèh…
                        Fijntjes… :geek: 8)[/quote]

                        :mrgreen: :mrgreen: Sterk !

                          Welkom :driver:

                            [quote=”PatrickB” post=116985][quote=”Funny” post=116792]
                            De laatste tijd is er heel wat interesse naar een 968 hier op het forum .[/quote]

                            Meer en meer mensen kampen dan ook met dyslexie. :mrgreen:

                            [/quote]
                            hèh hèh…
                            Fijntjes… :geek: 8)

                              Welkom hier :drink:

                              PB

                                [quote=”Funny” post=116792]
                                De laatste tijd is er heel wat interesse naar een 968 hier op het forum .[/quote]

                                Meer en meer mensen kampen dan ook met dyslexie. :mrgreen:

                                [IMG size=250]http://i1271.photobucket.com/albums/jj629/PatrickBe/WELCOME2B_zps810afd86.gif[/IMG]

                                  welkom :drink: :driver: :sleep:

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.