Nieuw lid en vraagje over invoer 944.

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nieuw lid en vraagje over invoer 944.

  • Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal,

    Ben nieuw hier, en heb gelijk een vraagje als dat mag.

    Ik heb gisteren een klein voorschot gegeven op een 944S Targa bij een Duitse handelaar. Die had de wagen zelf in Nederland gekocht, en heeft me een fotocopie van de documenten alvast meegegeven zodat ik kan controleren of deze voldoende in orde zijn voor de import in België.
    Als inschrijvingsbewijs is er enerzijds een “kentekenbewijs” (A4) van een tijdelijke nummerplaat waarmee de wagen uit Nederland is geëxporteerd vorig jaar.
    Anderzijds is er ook een ander “kentekenbewijs” uit 1993, de grootte van ruwweg een A5 ( een halve A4), welke het chassisnummer bevat (wat klopt met het chassisnr van de wagen).
    En dan is er nog een keuringsbewijs (NL) van november vorig jaar.

    Waar ik me echter zorgen over maak, is het ontbreken van een gelijkvormigheidsattest of iets dergelijks, wat me misschien problemen kan opleveren voor inschrijving in België?

    Bedankt voor enige input,

    Phaedra

13 reacties aan het bekijken - 31 tot 43 (van in totaal 43)
    • wagen staat al enige tijd te koop zonder platen zie ik op de foto, alleen daarom al zou ik als het echt ver rijden is naar huis hem niet zelf naar jou rijden, beter hem naar huis laten brengen en binnendoen bij specialist om remmen, riemen, vloeistoffen en al het nodige eerst te laten checken.

      en zoals je zelf schrijft, als ze je tegenhouden ben je hem direct kwijt als ze het hard spelen, mss is informeren bij een depanneur uit de buurt wat die vragen, mss kost j dat minder hé

      veel plezier nadien en geniet ervan :driver:

        Het kofferdeksel was gewoon los, dat was ook mijn eerste vraag toen ik ging kijken. Ik heb alle voegen en spleten gecontroleerd rond koffer en deuren en spoilers, en overal waren die netjes egaal rond de 6 à 7 mm.

          :engeltje:
          apart kleurtje en ziet er vrij proper uit maar enkel de motorkap ligt er wat vreemd bij.
          toch best steeds iemand met kennis meenemen om te controleren.
          hier zitten 924/944 kenners genoeg die wel willen meegaan maar denk dat die dan eerst achter een andere foto gaan vragen :mrgreen:
          ps: goede keuze om niet zelf te gaan halen 😉

            Aangezien ik vermoed dat jullie foto’s van de auto bedoelen, heb ik er een paar opgediept uit de advertentie 😉

            Porsche1.png

            Porsche2.png

            Porsche3.png

            Het interieur is, zoals je mag verwachten voor deze leeftijd en die prijs, aan opsmuk toe:

            Porsche7.png
            Het dashboard is gekraakt, zetels zijn relatief nieuw maar op het eerste zicht niet echt origineel, en stuur is ook niet origineel.

            Ik heb vandaag mijn verzekering gecontacteerd, en zij willen mij wel een verzekering voor een dag geven zonder meerkost (BA van mijn auto omschakelen naar de Porsche), maar zij raden het af, omdat als ik mijn eigen nummerplaten er op schroef en controle krijg, de wagen in beslag kan genomen worden. Daar bovenop hou ik ook rekening met de opmerking omtrent in panne vallen onderweg, wat ook voor een groot praktisch probleem en een meerkost zou zorgen.
            Dat stemt zeker tot nadenken, en dan rest alleen nog de optie om de auto op een aanhangwagen naar huis te brengen. Ik ga nog even links en rechts polsen bij kennissen om te horen of er iemand mij hiermee kan helpen, en als dat niet lukt zal ik de verkoper hem laten brengen.

              Hartelijk welkom Phaedra! :drink:

              Aangezien nog niemand naar foto’s heft gevraagd, doe ik het even hier!! 😉

                welkom en proficiat
                ik zou hem toch ook thuis laten brengen, als je ginder in panne valt en in het slechtste geval het enig werk vereist kan je nog een overnachting betalen indien ze het stuk niet hebben of niet direct kunnen herstellen. 250 euro is wss meer dan een transitplaat maar zoals John zegt: best altijd eerst in de buurt wat beginnen toeren :up:

                btw: waar blijven de foto’s???

                  welkom Phaedra,
                  ik zou hem toch voor amper 250€ thuis laten leveren.
                  geen risico om daar ergens in panne te vallen (ikzelf rij toch altijd liever eerst rond de kerk met een onbekende wagen)
                  er moet je al iemand naar daar brengen enz…
                  in ieder geval veel succes met je aankoop en ja foto’s zien we heel graag :engeltje:

                  XXX

                    Welkom Phaedra, mooie keuze een 944.
                    ik denk dat het zuiverste een transit plaat is. Normaal moet de handelaar die kunnen leveren.
                    Op andere platen rijden is qua verzekering ok maar wettelijk niet, dus af te raden.

                    Succes met de aankoop en vergeet niet dat we hier héél graag foto’s zien 😀

                      Bedankt voor de antwoorden iedereen!
                      Ik ga deze wagen inderdaad als oldtimer inschrijven, en het enige probleem dat nu nog rest is de transit-platen.
                      De enige garage-platen die ik zou kunnen gebruiken zijn alleen geldig in België, en dus niet bruikbaar.
                      Aangezien het een Nederlandse wagen is, weet ik niet of de Duitse handelaar mij aan transit-platen kan helpen, ik weet momenteel nog wat te weinig hierover.
                      Hij wil de wagen wel thuis afleveren, maar aan 1 Euro/km, wat me ongeveer dan op 250 Euro zou komen. Dat heb ik nog altijd achter de hand als ik geen andere oplossing vind.
                      Ik weet dat er mensen van hun verzekering de toelating kunnen krijgen om de nummerplaat van hun andere wagen te gebruiken, maar ik vrees dat dat wettelijk gezien niet allemaal heel koosjer is…..voor een rit van 250km vanuit het buitenland wil ik niet teveel risico’s nemen.

                        welkom phaedra. ook op dit forum ga je veel info kunnen vinden mbt import en bijhorende documenten.
                        als je de 944 in belgie gaat inschrijven met een O-plaat (mocht dat kunnen obv de leeftijd) heb je geen gelijkvormigheidsattest nodig. het is aan te raden om de auto eerst als oldtimer op de weg te brengen en als je dit nadien nog wenst, de rest in orde te brengen voor keuring dagelijks gebruik. zo zal je in het antwoord van d’Wieteren kunnen lezen dat het gevraagde attest alleen zal afgeleverd worden na het aanbieden van het voertuig ter controle. de auto moet dan volledig origineel staan zoals hij van de band rolde. met O-platen kan je dan al onbeperkt rijden (ook tot bij de invoerder).
                        is de auto te jong om als oldtimer op de weg te gaan, dan kan je overwegen om via de duitse verkoper een tijdelijke transitplaat te regelen. hiermee kan je dan de eerste kilometers rijden naar/op Belgische wegen in functie van thuisbrengen, keuring en in verkeersstelling (andere ritten zijn wettelijk niet toegelaten met deze platen). als dit allemaal onmogelijk blijkt, rest alleen nog via een garage met handelaarsplaten te werken (op Belgisch grondgebied).

                          Welkom op het *porsche forum :drink:
                          Geniet van je aankoop :driver:

                            Net als ik deze vraag gesteld heb, vind ik toch wel een antwoord zeker…het komt er blijkbaar wel echt op aan om de juiste zoekopdracht te gaan gebruiken, en soms maakt 1 woord een groot verschil.
                            In deze brochure van ECC België
                            http://www.eccbelgie.be/images/downloads/auto_brochure_nl(1).pdf
                            vond ik dat je bij de importeur van het merk moet zijn.
                            En dus heb ik bij D’Ieteren België net de vraag gesteld om mij een gelijkvormigheidsattest te bezorgen.
                            Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.

                            Wim

                              Welkom op het forum, en info betreft invoer ga je wel krijgen hier. 😉

                            13 reacties aan het bekijken - 31 tot 43 (van in totaal 43)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.