Nieuw lid met 944 – ’86. Op zoek naar tips!

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nieuw lid met 944 – ’86. Op zoek naar tips!

• Maker
    Discussie
  • Helloow, sedert 4 jaar rijd ik met een 944..mn eerste wagen, haha! Ik wil hem zo lang mogelijk in orde houden, maar helaas weinig garagisten die hem goed verzorgen. Dus alles wat ik zelf kan doen, is beter. Heeft veel aandacht nodig, vandaar als ik een probleem heb, of iets niet goed weet, het hier graag zou vragen. Ondertussen ken ik er al wat van, dus..vraag mij gerust ook om tips, kleine troubles..goede adresjes, onderhoud, enz.. Ik heb de originele checklist van Porsche (in Duits wel) van wat en wanneer er moet worden nagekeken bij de 944 series na x-aantal km. Wil die gerust uploaden voor iedereen die dit handig vind. Let me know,
    Byee, V

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • XXX

@icepo – neen hoor, ga ‘m nu vrijdag pas ophalen.
      Velgjes komen vanuit NL en moeten ook nog verzonden worden.
      Verlagen, staat op’t lijstje hé en is voor de look, moest het gelijk qua rijgevoel beter zijn, waarom niet :up:

[quote=”generalallrounder” post=187670]… Ik heb de originele checklist van Porsche (in Duits wel) van wat en wanneer er moet worden nagekeken bij de 944 series na x-aantal km. Wil die gerust uploaden voor iedereen die dit handig vind. Let me know, Bye, V[/quote]

welkom !! en die onderhoudsintervallen met checklists voor de 944 (2.5L 2.7L 3.0L) graag online zetten aub :respect2:

Welkom op het *porsche forum :drink:

ASI

Victor
            Vincent
            Veerle
            Vladimir
            V… …

Anyway, welkom!

V… for Vendetta? :sarcastisch

Welkom hier. Altijd leuk een 944 erbij. :up:

Peter zitten er al gele koni’s onder die 944 van bij Jeroen?
                verlagen voor de look of rijtechnisch?
                Als je de handling wil verbeteren dan is dat een zeer goede mod.
                in combinatie met 17″ al redelijk hard ook.

XXX

Welkom V !
                  Leuk een 944 hier, ga nu vrijdag er ook eentje halen bij Vintage garage te Wolvertem.
                  Toffe kerel, doet ook onderhoud, degene die ik gekocht heb staat nog op zijn site…
                  Hij heef tnu nog een nette S2 staan maar nog geen foto’s geplaatst.
                  Info delen, graag hoor want de 944 daar moet ik me nog wat in verdiepen 😯
                  Velgjes ook al aangekocht, 17″ origineel *porsche , nu nog uitkijken om vooraan iets te verlagen (enkel de vvertjes) achteraan regelen we dat wel.
                  Tot op een meeting en euhm, fotokes van den uwe…

Ik ben de laatste jaren al een tiental 944’s en sinds een dik jaar 924’s gaan bekijken.
                    Een 944 valt goed mee in onderhoud dat klopt.
                    Maar veel mensen zien/zagen het als een goedkope sportwagen waar je weinig kosten aan hebt.
                    Als je wagen zo een paar eigenaars heeft gehad dan kan het in de duizenden euro’s lopen.
                    Daarom dat mijn inziens een goed onderhouden 944 zeker wat geld mag kosten.

De ts zocht tips.
                    Er zijn wat facebookgroepen rond 924 -944 en transaxles altijd leuk om te volgen.

Als je onderdelen zoekt(tweedehands): Vof de loods in Den Dolder.
                    exclusive classics hulst(wel nogal aan de prijs en op mails krijg je geen antwoord, gewoon bellen), Van zweeden,…

klopt, maar niet zoals een 928
                      Een 944 valt goed mee van onderhoud.

was een mopje op remmel zijn comment.

Je kan ook TACB live ontmoeten op Flanders collection car.
                        Dit op 21 en 22 februari.
                        Meestal staan er een 3-tal wagens op onze stand.

Van die onderhoudsfacturen, mja als je een 944 op punt wil zetten loopt het ook in de euros.

Je kan ook TACB live ontmoeten op Flanders collection car.
                          Dit op 21 en 22 februari.
                          Meestal staan er een 3-tal wagens op onze stand.

die remmel toch 😆

Zo ook de onderhoudsfactuurtjes, Remmel ……… :respekt:

Het blijft slechts een halve 928 maar toch welkom! 😉

Hoi welkom hier, maar check ook eens http://www.tacb.be

Welkom,

Ik zie geen nummerplaat op de wagen, hij rijdt dus nog niet?
                                  Specifiek voor 944 technische vragen zit je beter bij 944forum.com maar hier zitten er ook wel wat kenners.
                                  heb zelf nog een 85 NA gehad en een 87 S
                                  Hoeveel werk heb je er nog aan?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.