nieuw lid met een vraag.

Home Forum Stel jezelf even voor ! nieuw lid met een vraag.

  • Maker
    Discussie
  • Beste forum leden,

    Ik ben zonet ook lid van het forum geworden en heb een vraag waar ik hier eventueel antwoord op zou kunnen vinden.

    Na een redelijke zoektocht ben ik bezitter van een cayenne 4.5 turbo met 500 pk geworden.
    Mijn bedoeling is om deze wagen naar lichte vracht om te bouwen. zijn er hier mensen die hier reeds ervaring in hebben.
    Liefst zou ik de ombouw zelf willen doen via de autokeuring, maar bij de eerste stap wringt er al een schoentje.
    Namelijk de goedkeuring van Porsche krijgen om deze ombouw uit te voeren.

    Ik heb reeds te vergeefs een aanvraag bij Dieter gedaan, hierna heb ik mijn aanvraag gericht naar AG Porsche in Duitsland en Pon Porsche in Nederland.
    Helaas hebben beide mij doorverwezen naar de importeur voor België en kom ik terug bij mijn eerste stap.

    Is er iemand die in deze materie reeds ervaring heeft?? Uiteraard zijn alle tips welkom om dit tot een goed einde te brengen!

    Waarvoor mijn dank…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
  • PDS

      Je kan het ook laten doen via DCTbelgium.

      Daar gaat het inderdaad ook via Duitsland :think:

        Het blijven leuke reactie allemaal :happydance:
        Uiteraard wil niemand dit op zijn verkoop overeenkomst zetten, maar vind ik geen probleem.
        Ik wist op voorhand dat het voor Porsche niet van de poes ging zijn, mocht het niet zo een leuke wagen zijn mocht Porsche hem in zijn :ass: steken!!
        Maar niet op lichte vracht krijgen is geen optie !! Als Peman iets in zijn kop heeft ….. dan zien we nog wel verder.
        In alle geval zal ik binnen aanzienlijke tijd met een camionetteke met 500 pk rijden zonder me nog meer blauw te moeten betalen aan vadertje staat :coolness:

          het antwoord was al bij de eerste posts gegeven: in België een NO go, indien hier oorspronkelijk niet ingeschreven als lichte vracht, de invoerder zal zich daar niet mee willen bezighouden… btw, je had dit beter op je verkoopsovereenkomst in de garage laten vermelden, dat ze dat wellicht nooit hadden gedaan verklaard het verhaal. hopelijk lukt het je via het buitenland want anders wordt het een dure wagen :bounce:

            wij hebben ook al ombouwen gedaan naar lichte vracht, maar D’ieteren weigert het goed te keuren. Dus als je geen oudere cayenne hebt die al van vroeger goedgekeurd is als lichte vracht, kan je het vergeten via de simpele manier.. :what:

            Enige optie dan is via Duitsland etc.. de exotische duurdere route.. jammer maar helaas.

              Maar ondertussen krijgt die mens wel geen antwoord op zijn vraag…. 🙄

              Ik heb een aantal klanten wiens recente cayenne’s als lichte vracht door t leven gaan (wel af-dealer), ook een merc c 63 AMG

                :up: Peter

                XXX

                  Nederlanders en Belgen drukken zich anders uit.
                  Wim, een kei van een vent en alle :respekt: voor hem.
                  Peman, alle :respekt: dat je de staatskas niet nodeloos wil vullen, ze zitten al genoeg in onze zakken.

                  Blijft toch een plezant forum met al die verschillende meningen over belastingen, kleuren, vrouwen, ritjes, uitdagingen,… 😀 😀 😀

                  Wim

                    Dank je Patrick. :first:

                    PB

                      Moderator is zowat de parkeersmurf van ‘t internet. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

                      Wim

                        Domme vragen bestaan niet 💡

                        Maar zoals je misschien gezien hebt heb ik jouw eerste post omgezet naar het voorstel topic, want dat doen nieuwelingen meestal, zich even voorstellen. 💡

                        Dus had je ook een privé mail kunnen sturen met de mededeling je eerst even netjes voor te stellen., en de eerste post te wissen.
                        Maar omdat het mij interessant leek dit onderwerp je maar even over gezet naar voorstel topic.
                        Dat ik na je vorige antwoord ook je dubbele post gewist heb.
                        Dus dat doet een MOD ook, zorgen dat alles goed verloopt en hier geen hit en runners of spam terecht komt op het forum, en er geen racistische of te erg seksuele opmerkingen en foto’s hier terecht komen.
                        Het forum draaiende houden doet ons opperhoofd, wij zorgen hier voor de orde. :mrgreen:

                        Dus als jij je niet voegt, dan een pakske :what: van ons. 😉

                        veel plezier hier op het forum. :up:

                          Helemaal geweldig, had ik dat geweten was mijn bus ook vlug omgebouwd geweest !!!

                            Je zult zeker merken dat ik hier een nieuweling ben, denk wel dat ik de volgende vraag dan mag stellen 🙂
                            Jij bent moderator zeg je, wat houd dit precies in, moet je het forum draaiende houden??
                            Sorry als dit een domme vraag is 😐

                            Wim

                              Peman, jij moet doen wat je wilt doen. :up:
                              Ik heb nu gewoon mijn mening eens gegeven wat anderen hier dagelijks doen, ik moet altijd neuraal blijven als MOD maar moet zeggen dat ik van de antwoorden genoten heb. :happy:
                              De reden dat ik eens gedaan heb en toevallig in jouw draadje was gewoon de reacties weer eens te lezen over B.I.V, en andere taksen die bij jullie altijd ter sprake komen en wie ik weer eens uit zijn kot kon lokken.
                              Het punt is dat we hier nog geen draadjes op het forum hebben van rijtaksen e.d :happy:

                              Maar als jij zoveel kunt besparen en het lukt, waarom dan niet. Ik probeer ook op een legale manier geld te besparen op de belastingen, maar hebben wij hier andere methodes voor in Nederland.
                              En geld uit mijn mouw schudden, ik zou willen dat ik dat geld zo uit mijn zakken kon rapen, dan kon je van mij de taksen zo krijgen om hem origineel te berijden. 😉

                                Helemaal geweldig, had ik dat geweten was mijn bus ook vlug omgebouwd geweest !!!

                                  tja Wim, de ombouw kost inderdaad enkele duizenden het enige verschil is dat je die 1 maal betaald. Oké B.i.v moet ik ook maar 1 maal betalen alleen zou me dat meer dan 7000€ kosten en een jaarlijkse rijtaks van meer dan 2000€ dan spreek ik nog niet van het v.a.a. . als jij dan nog vind dat het geen goede keuze is zulke wagen ombouwen (waardoor deze alleen maar meerwaarde krijgt) dan denk ik dat jij iemand bent die het geld maar uit de zak hoeft te rapen, of het een ander niet gunt om op deze manier met zulke wagens te rijden, toch?

                                  Tenslotte was de vraag die ik hier oorspronkelijk stelde bedoeld om eventuele extra info te verkrijgen, en niet om te moeten horen of het al dan niet gerechtvaardigd is met een cayenne met 500 pk te willen rond rijden op een zo gunstig mogelijke manier!
                                  Voor mij is dit een bedrijfswagen die als werkpaard moet dienen, als je dan ook nog eens een Porsche liefhebber bent voel ik me genoodzaakt het nuttige aan het aangename te koppelen.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.