nieuw lid met een vraag.

Home Forum Stel jezelf even voor ! nieuw lid met een vraag.

  • Maker
    Discussie
  • Beste forum leden,

    Ik ben zonet ook lid van het forum geworden en heb een vraag waar ik hier eventueel antwoord op zou kunnen vinden.

    Na een redelijke zoektocht ben ik bezitter van een cayenne 4.5 turbo met 500 pk geworden.
    Mijn bedoeling is om deze wagen naar lichte vracht om te bouwen. zijn er hier mensen die hier reeds ervaring in hebben.
    Liefst zou ik de ombouw zelf willen doen via de autokeuring, maar bij de eerste stap wringt er al een schoentje.
    Namelijk de goedkeuring van Porsche krijgen om deze ombouw uit te voeren.

    Ik heb reeds te vergeefs een aanvraag bij Dieter gedaan, hierna heb ik mijn aanvraag gericht naar AG Porsche in Duitsland en Pon Porsche in Nederland.
    Helaas hebben beide mij doorverwezen naar de importeur voor België en kom ik terug bij mijn eerste stap.

    Is er iemand die in deze materie reeds ervaring heeft?? Uiteraard zijn alle tips welkom om dit tot een goed einde te brengen!

    Waarvoor mijn dank…

8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
    • Op de tweedehandssites vindt je nog wel es lichte vracht sportievere wagens.
      Is wel een bepaald publiek voor.
      Er zijn hopen oudere cayenne’s te koop voor pakweg 9 à 10K.
      Kan me inbeelden dat er weinig mensen zijn die voor dat type wagen dan nog es een hoop taxen willen gaan betalen


      @Peman
      zou es beginnen met alle garages die het aanbieden zo een ombouw op cayennes die ze te koop hebben te contacteren.
      Als ze jou kunnen beloven(op papier) dat ze de wagen op lichte vracht kunnen inschrijven voor een bepaald bedrag dan lijkt me dat de enigste optie.
      Misschien als je genoeg rondbelt en doorvraagt dat je zelf kan uitzoeken hoe het hen lukt om dit te doen.

        Die maximum snelheid voor LV’s is idd van de baan.

        Wim

          En hoe zit dat met die maximum snelheid die bij jullie ingevoerd zou worden, of is dat van de baan.

          Zo niet wat heb je dan aan 500pk. 🙄
          Al die kosten dan maken voor ombouw, en hoe wil je hem later verkopen, ook weer als lichte vracht, maar dan is die plots veel minder waard. 💡
          Wil je terug naar normaal zit je weer met alle kosten. :sleep:

            veel succes……want dat wordt geen evidentie.

              Ken hothatchcenter nog onderstaande persoonlijk en heb er ook nog geen ervaringen mee.
              Onderstaande zie ik wel een cayenne op zijn site staan:
              http://www.awbnv.be/index.php?module=ombouwlichtevracht

                Heb al es op autoforum.be wat gelezen over handelaars die een pakket aanbieden waarbij ze de ombouw in Duitsland laten goedkeuren en hem dan terug invoeren.
                Het gewone België verhaal moet je inderdaad goedkeuring hebben van de constructeur.

                Hothatchcenter van die mannen heb ik wel al es wat wagens zien passeren wel nog geen cayenne.

                Er zijn nog wel aanbieders die dat doen maar in sommige gevallen ben je de wagen wel even kwijt.

                prijzen gaan tot een 3000 euro blijkbaar

                  welkom,

                  dacht hier vorige week ergens gelezen te hebben dat je een cayenne enkel nog als lichte vracht kan inschrijven indien op het origineel 1e inschrijvingsdocument dit reeds zo staat vermeld, indien de ombouw erna pas gebeurd, dan hang je er blijkbaar aan voor de moeite
                  vandaar dat ze je nu al van het kastje naar de muur spelen

                  Wim

                    Welkom Peman, en waarom zo’n mooie auto ombouwen naar vracht, daar heb je toch bedrijfswagens voor. 💡

                    Of is het weer om de belastingen op die auto te omzeilen.
                    Mijn advies, moet je zo’n auto niet kopen. :popcorn:

                  8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.