Nieuw lid op dit forum. Goes by fuse

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nieuw lid op dit forum. Goes by fuse

  • Maker
    Discussie
  • Hallo forumers,

    Ik had een berichtje geplaatst maar blijkbaar moet je eerst even hier iets schrijven, dus bij deze.

    Ik ga onder de naam fuse ben 37 en woonachtig in a’pen stilaan komt de 40 in zicht dus tijd voor een
    Midlife crisis en mij een droomwagen aan te schaffen. 😀

    Zoals ik al zei in mijn eerste berichtje ben ik al even aan het rondkijken, lezen, forums bezoeken etc.

    Er zijn veel mooie wagen niet enkel porsche :respect2:

    Een Ferrari 275 gtb 4 is de ultieme droomwagen maar dan zal ik eerst euromillions moeten winnen vrees ik.
    En zoals ik altijd van thuis meegekregen heb je kan maar zo ver springen dan je stok land is.
    Voor mijn budget en de looks die ik er voor krijg is een porsche 3.2 dus perfect.

    Voor mij gaat het dus eerder over de look, uitstraling v/d wagen en niet zo zeer om de motorinhoud of snelheid.

    Ik hoop dat dit al wat meer info is over mezelf en dat het slotje nu van mijn draadje kan

    Bedankt voor alle reactie …..

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • PB

      [URL=http://s1271.photobucket.com/user/PatrickBe/media/01fc03cc-fd12-4656-acb6-aff6299fcdd9_zps6094d7b1.gif.html][IMG]http://i1271.photobucket.com/albums/jj629/PatrickBe/01fc03cc-fd12-4656-acb6-aff6299fcdd9_zps6094d7b1.gif[/IMG][/URL]
      Veel plezier in je zoektocht. 😎

      Wim

        [quote=”Ghost” post=154997]

        Al hoop ik dat mijn 996 GT3 cs MKI toch een beetje een uitzondering mag worden :engeltje:[/quote]

        En dat is een van de weinige waar het ook met gaat gebeuren, en ook met andere zeldzaam gebouwde Porsche uit jongere jaren.

          Fout Wim, de 993 is de enige echte laatste klassieker gebouwd, was zo vooruitstrevend dat ze hem pas in de jaren 90 uitgevonden hebben :mrgreen:

            :happy:

            Maar toch, als met 20 jaar de moderne auto’s geen stuur meer hebben, dan ziet zo’n 996 er toch al snel behoorlijk oudbollig uit. :mrgreen:

              :happy:

                [quote=”cabrio wim” post=154981]

                En laat ons eerlijk zijn, vanaf de jaren 90 zijn er toch geen klassiekers meer gebouwd, is allemaal moderne elektronische zooi.
                Ik zie u over goed 10 jaar daar al staan met een 996 op een klassieker show…………ja meneer…das nun oldtimer en schoon hè :happy: :happy: :happy:[/quote]

                Ik ben het helemaal met U eens Wim.

                Al hoop ik dat mijn 996 GT3 cs MKI toch een beetje een uitzondering mag worden :engeltje:

                  hahaha wim!!!
                  :first: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy:

                  Wim

                    [quote=”Mart” post=154965]Ze hebben de grens voor oldtimers (de voordelige regeling) in NL verschoven van dacht 25 jaar naar 40 jaar, …, dan kun je dat in Belgie ook verwachten zekers, of niet? :wtf:

                    FF snel rekenen: Grens verschuift dus van leeftijd 1989 naar leeftijd 1974.[/quote]

                    Kost nu bij ons voor een oldtimer van 25 tot 40 jaar per jaar nu 120 euro, dus om daar moeilijk over te doen. :think:

                    Reden waarom ze dit gedaan hebben is, dat er velen een oude Benz diesels invoerden uit de jaren 80, en daar dagelijks met gingen rijden.
                    Aangezien dit zwaar vervuilende auto’s zijn kan ik ze geen ongelijk geven om die roetmoppen te belasten in ons land.
                    Deze mensen betalen nu niet de 120 euro op jaarbasis, maar ik dacht de volle klop aan wegenbelasting.
                    Dus import van dat soort auto’s is flink gezakt.

                    En laat ons eerlijk zijn, vanaf de jaren 90 zijn er toch geen klassiekers meer gebouwd, is allemaal moderne elektronische zooi.
                    Ik zie u over goed 10 jaar daar al staan met een 996 op een klassieker show…………ja meneer…das nun oldtimer en schoon hè :happy: :happy: :happy:

                      Ze hebben de grens voor oldtimers (de voordelige regeling) in NL verschoven van dacht 25 jaar naar 40 jaar, …, dan kun je dat in Belgie ook verwachten zekers, of niet? :wtf:

                      FF snel rekenen: Grens verschuift dus van leeftijd 1989 naar leeftijd 1974.

                      Tsja, als er overheidszakken gevuld kunnen worden … is koffiedik kijken hoor … mij zijn geen feiten dat het daadwerkelijk die kant op gaat bekend.

                        welkom fuse
                        op dit leuke Porsche
                        liefhebbers forum
                        :drink:

                          welkom!

                          Dus als ik het goed begrijp gaat eigenlijk uw voorkeur wel naar een 964 :happy: :happy: :happy:
                          Koop een 89! Binnenkort Oldie!

                            Mocht het nog niet gezegd zijn, welkom op dit forum :drink: :drink:

                              Ook hier welkom fuse.

                              Zeer goede keuze, heb zelf een 3.2 G50 en ben er erg tevreden mee.
                              Was ook een bewuste keuze: meest doorontwikkelde classic 911.

                              Een 964 heeft al schoefvering, ABS, Servostuur en meestal airbags en airco.
                              Die dubbele ontsteking met 12 bougies is ook al gene cadeau als je zelf aan de auto gaat sleutelen :bounce:

                              Dat de 3.2 als + 25 jarige onder het forfait van 35 € rijbelasting en 62 € BIV valt is uiteraard meegenomen.

                                welkom hier fuse

                                en voor die fewawi heb je meer dan één euromilions nodig vrees ik :sarcastisch ;
                                op RS auction Monterey (uitgezonden op discovery channel) werd een 1967 275 GTB/4 Ferrari Rosso Corsa/Beige N.A.R.T. Spyder verkocht voor 25 milj dollar ! (incl roepgeld wordt dat 27,5 mio) van deze versie werden er ooit slechts 10 gebouwd en sinds nieuw had deze auto één eigenaar.

                                qua copycat kan een 275 wel tellen; van neus tot deurklink is het een copy van de e-type. let maar eens op de kenmerkende naden van de deur (van de voorruit naar onder toe).

                                  Hi,

                                  nog even een antwoordje op vraag waarom geen 964, 993, sc

                                  993 hier vind ik de lijnen vooral voorkant niet zo mooi (persoonelijke smaak) sorry voor de 993 mannen

                                  964 lijn vind ik mooi trekt meer op de lijnen van een 911 3.2 maar ik wil de wagen ook inschrijven als oldtimer minder taks en minder verzekering

                                  sc deze optie is ook mogelijk maar ik denk dat de 3.2 met G50 bak dan technisch iets moderner is of een upgrade t.o.v oudere 3.2 en sc modellen.

                                  Vebeter me als ik stomme antwoorden geef.

                                  thx alle info en opmerkingen zijn welkom.

                                  :respekt:

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.