Nieuw lid op t forum

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nieuw lid op t forum

• Maker
    Discussie

• sergiacomo ron
    Deelnemer

Goedeavond allemaal.
      Sedert vorige week trotse eigenaar van een kleine jongensdroom…al is t maar n boxster van 2002!
      Gehaald in duitsland bij n porsche garage in augsburg.
      Juli 2002
      Xenon,bose instalatie,carrera velgen 18 ” ,leder optimaal niet afgeleefd
      1 ste eigenaar
      64000 km met ohbk en onderhoudsfact
      Nieuwe staat
      Alle doc ok …maar nu komt het
      Douane coc schein niet nodig
      Keuring ook ok …op keuringsbewijs staat dat coc nietm nodig is
      Div alken maakt probleem
      Er ontbreken 2 nr op f’ormulier
      Aanvraag kan enkel via brussel
      Ofwel kan t tot 3 maand duren …..
      Kan wel vroeger als ik coc doc aanvraag want dan kuNnen de heren van div sneller werken?!!
      Coc kost om en bij 300 euro terwijl dat niet’ nodig is.
      Met 340 euro betaal ik mijn ba verzekering voor n heel jaar. !!
      Kan iemand me helpen
      Dank je wel
      Fotos volgen maar wagen staat in de wax en witte pinkers arrivern morgen
      Bedankt

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
      • [quote=”Harley G” post=184291]Ben er zelfs van overtuigd dat je op bepaalde bochtige wegen zelfs afstand kan nemen… :mrgreen: :first:
        [/quote]

Laat ons het er op houden dat het vooral ligt aan het manneke achter het stuur welke auto het snelste over een traject zal gaan … !

[quote=”Sensa911″ post=184367]
          En toch ben ik nog altijd reteblij met mijn 911 *luv Ze moeten goed hun kost verdienen, zo blijft het merk nog lang bestaan![/quote]

Gelukkige klanten zijn uiteraard een must! De 911 heeft naast een unieke lijn ook een ijzersterk imago.

Bingo Yellow Submarine!
            Mijn vrouw heeft op een bepaald moment mij ook in de richting van een Boxster willen sturen, maar ik zou en moest een 911 hebben… en heb dus meer betaald… .

Ter ondersteuning van je kleine berekening en voor diegene die in geld geïnteresseerd zijn : Porsche maakte de eerste 9 maanden van dit jaar een operationele winst van 1,9 miljard en dit op een (gestegen ) omzet van 12,24 miljard, dit is bijna 16%!! :respekt:

Ik geloof niet dat een andere autobouwer ook maar in de buurt daarvan kan komen!

En toch ben ik nog altijd reteblij met mijn 911 *luv Ze moeten goed hun kost verdienen, zo blijft het merk nog lang bestaan!

Perceptie is volgens mij het grootste verschil tussen de 991 en de 981 (Boxster zowel als Cayman), idem voor voorgaande generaties. Bekijk het even nuchter en je merkt dat beide types variaties zijn op hetzelfde thema. De hogere prijs voor de 911 dateert nog uit de tijd dat de productie half handwerk was. Vanaf de 996 is de 911 echter een seriewagen. De prijs is wel blijven stijgen. Een verschil in basis van €40.000 is toch wel héél veel voor een achterbankje, wat verschilende onderdelen zoals remmen en velgen en grotere gaten in het motorblok… Voor de rest zeg ik niet neen tegen een 911, maar een één jaar oude Cayman kan ik ten minste betalen, dus wat zou ik me zorgen maken?

😳 euh mea culpa….ik heb die woorden ook al menigmaal uitgesproken maar een aantal toerritten later (wijzer) kan ik je zeggen dan je die “maar” kan droppen want onze Boxstertjes moeten niet veel onderdoen voor hun duurdere familieleden. Ben er zelfs van overtuigd dat je op bepaalde bochtige wegen zelfs afstand kan nemen… :mrgreen: :first:
                Geniet er met volle teugen van en zwier dat dak open wanneer het maar kan. Ook in de winter :mrgreen:

S2

Oud topic dat weer van onder het stof komt. 🙂

Ik denk dat die wax er nu wel af mag hoor, laten curen is goed, maar niet overdrijven 🙂

Boxster is toppie :what:

Welkom en proficiat.
                      En ben het eens met mijn voorganger. Dat van “maar een Boxster” willen we hier niet meer horen !

Welkom,

Maar hoezo “maar een Boxster…”?
                        Dat is een volwaardige Porsche, geniet er van met volle teugen!

Groet van een mede Boxster-rijder.

Is dit opgelost geraakt ?

Koen

Welkom Ron.
                            Ik hoop dat je veel plezier zult beleven met je nieuwe P
                            Heel veel veilige km’s

Welkom

welkom, ben benieuwd om enkele foto’s te zien van je bolide 😆

Welkom.

Heb gelijkaardige ervaring gehad toen ik als noviet in 2009 een Cayman uit Duitsland importeerde zonder COC. De procedure ‘alleenstaand geval’ (zie link) via Alken heeft toen inderdaad enkele maanden geduurd. Ik had voordien een afspraak gemaakt voor homologatie bij D’Ieteren in Anderlecht maar was daar niet geraakt (had dat beter gedaan want dan was het hele circus veel sneller gegaan).

De les is: koop NOOIT een auto zonder COC.

Succes.

http://www.bfov.be/downloads/dossiers/nl/Homologatie.pdf

Welkom collega Boxster-rijder :drink:
                                    Hopelijk komt de papierwinkel snel in orde 😳 , maar je zal zeker en vast nog veel plezier beleven aan je Boxster :driver:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.