Nieuw lid op zoek naar een Targa

Home Forum Porscheforum Stel jezelf even voor ! Nieuw lid op zoek naar een Targa

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Ik hoop binnenkort met foto’s te kunnen pronken op dit forum, maar voorlopig nog niet.
    Ik ben op zoek naar een G model 911 Targa. De oudere targa’s vind ik zeker ook mooi, maar vallen buiten budget.
    Heb ondertussen al veel gelezen en info verzameld. Ook al contact gehad met Leo De Rijck.
    Het is me duidelijk dat ik best een 3.2 zoek met een G50 versnellingsbak. Maar dat zijn vaak ook de duurdere.
    2.7 motoren zijn het minst betrouwbaar en duurste om te reviseren. Maar eenmaal goed gereviseerd, best ok.
    Een goed alternatief zijn de SC modellen met 3.0 motor en dan liefst een Europese vanaf 1981 met 201 of 204pk…
    Lijkt jullie deze info correct te zijn?
    Als er iemand één te koop weet staan, geef me zeker een seintje!
    Ik ben al meerdere wagens gaan bekijken en heb er ook al met enkele een testrit gedaan. Maar nog geen enkele die me overtuigde.
    Heb er nu één gezien die redelijk in orde is, maar spijtig genoeg niet de originele kleur heeft. Origineel is die besteld met een speciale kleur ‘gris métallisé – rèf Herbol 949’
    Ik schrik niet terug van een auto te demonteren en binnen te brengen bij een carrossier, maar ik vind niets terug over deze kleur.
    Heeft iemand een idee wat voor grijs dit zou kunnen zijn? Of wie me dit zou kunnen vertellen? Heb al mail gestuurd naar Porsche maar nog geen reactie.

Alvast bedankt!
    Geert

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 42)
  • XXX

Den Bladerunner zijnen Tara is niet gewoon een mooi exemplaar, da’s HET exemplaar 

nou, dat is een mooi exemplaar

Ik heb de wagen niet in het echt gezien maar hetgeen jij opsomt lijkt mij een extra kost richting 20.000 euro aannemelijk, en dan heb je nog maar een SC van ’79. Je zit dan in de buurt van totaal 70.000 euro. Ik had een tijd terug mijn 87′ 3.2 G50 Targa te koop gezet voor 70.000 euro en die is als nieuw, zowel motorisch als cosmetisch, maar na de droeve blik van mijn vrouw gezien te hebben heb ik hem dan toch maar gehouden.
          Ik wil maar zeggen, als je richting 70.000 euro uitgaat mag je een mooie en perfecte Targa verwachten. En is er momenteel niets op de markt, ja, ik weet het, soms is het zoeken en geduld hebben.
          Hieronder mijn 3.2 ter vergelijking.

Wat zou dan volgens jullie een correcte prijs geweest zijn voor deze wagen? Eerder vooraan in de 40.000? Maar zo vind je er nu geen… of Amerikanen in een slechtere staat…

Een Targa van ’79 met 256.000 km met nog zoveel werk voor 48.000 euro? 
              Frans van oorsprong? Vreemd dat er dan zijdelings geen pinkers opzitten. Kan op ongevalschade wijzen. Zat de originele sticker nog op de onderkant van de voorste kofferdeksel?
              Ook de Cookiecutter velgen horen niet thuis op een SC. Dit horen Fuchsvelgen te zijn. 
              Dan denk ik dat je eerder blij mag zijn dat iemand anders voor deze dure grap gaat opdraaien.

Ja, dat is een knappe Targa, maar gaat boven budget zijn vrees ik 🙂

Klein verslagje van mijn bezoek:
                De Targa in Frankrijk was een goed exemplaar. Beste die ik al gezien heb en mee gereden heb. Facturen van 12 jaar aanwezig. Ook controlehistoriek van 12 jaar dus km-stand betrouwbaar. Boite was gereviseerd geweest in 2017. Remmen en schokdempers ooit vervangen. Motor nog nooit iets aan gebeurd, behalve de hydraulische geleiders ooit, want ze zaten erop. Motor was goed lek. Alles onderaan was nat na een ritje. Dus revisie moest wel gebeuren in de nabije toekomst.
                De carrosserie zag er ok uit. Geen roest te bespeuren, behalve één klein plekje vooraan. Wel ooit herspoten geweest, en niet overal perfect, maar ok. Targa dak moest herdaan worden, kunstleder was gescheurd en stof vanbinnen hing los. Ook wat interieurwerk te doen zoals schakelaars ramen die los zitten, luidsprekergril die eraf valt, kmteller was ook stuk gegaan. Relais pinkers defect. Banden waren 10 jaar oud, dus ook niet meer fantastisch.
                Voorruit was gedelamineerd, wat wel spijtig was. Er was een grote wazige plek rechts onderaan. Raamrubber vooraan was vervangen geweest, maar niet de voorruit spijtig genoeg. Raamrubber achteraan was heel oud en vertoonde veel scheurtjes. Te vervangen dus, en dat is naar het schijnt geen leuke klus..
                Auto reed wel goed. Lange testrit gedaan. Zelfs bij Porsche garage in de buurt gereden. Van oorsprong Franse auto, matching number, matching color.
                Met alle gebreken wou ik wat van de prijs krijgen, maar dat was onbespreekbaar. Er was iemand langs geweest en die wou meteen volledige vraagprijs bieden. Ik wou het rustig kunnen bespreken met mijn vrouw, maar dat kon dus niet… Heb dan ook geen overhaaste beslissing genomen. Auto was de dag erna verkocht. Beetje spijtig wel, maar ik geef mezelf voldoende tijd. Hoe meer auto’s ik zie, hoe meer ik de waarde kan inschatten.

Op naar de volgende!

@ Ollie ja helemaal gedaan door Johan Dekens te Alken

XXX

Kaege heeft er ook eentje te koop in Duitsland.
                    Zal aan een zeer stevig prijsje zijn maar o zo mooi om te zien.

De motor ziet er inderdaad super uit. Knap!
                      Ik ga vandaag naar deze auto kijken: https://www.leboncoin.fr/voitures/2288074959.htm 
                      Ik hou jullie op de hoogte hoe dat verlopen is.

Ziet er goed uit!

Heeft de motor een volledige revisie gehad? 

mooimooimooi

Dat is héél proper man … 

Knap gedaan ! 
                              Zo ‘n uitzicht van de motorruimte geeft je steeds goede moed  en goesting om even “een blokje rond te gaan  spinnen”    

XXX

Dat is een heel mooie motor-opfrisbeurt 

De mijne een dik jaartje geleden gekocht en er super blij mee,blijft een topper een targa,de motor is net onderhanden genomen en is terug zoals nieuw dank zij Johan Dekens te Alken top service en betrouwbaar.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 42)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.