Nieuw lid . Porsche 911 sc targa’78

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nieuw lid . Porsche 911 sc targa’78

• Maker
    Discussie

• roy

Hallo,

Ben dus Roy.
      Van regio Kortrijk
      24 jaar en altijd al grote porsche fan van kleins af.
      Heb gisteren men droom auto gekocht.
      Porsche 911 sc(3 l) targa van 1978.
      Is een us import.
      En goede staat.
      Alleen kleine lak beschadegingen.
      Moet hem gewoon nog inschrijven en keuren.

Als er nog vragen zijn ,stel ze maar 😉

Attachments:
      • PO13129-nieuw-911sc-1978-4-680x510.jpg
      • PO13129-nieuw-911sc-1978-13-680x510.jpg
      • Porsche-911-SC-hkhkhgTarga-28-680x510.jpg
      • Porsche-911-SC-Targa-32-680x510.jpg
    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
    • roy

Dus alles mooi aan het kuisen 😉

Attachments:
        • IMG_20131221_154312.jpg
        • IMG_20131221_154326.jpg

Hoi Roy.
          Ziet er prachtig uit. Zeker als hij straks helemaal klaar is dan zul je er veel plezier aan beleven.
          Lekker sleutelen in de winter en dan op naar de zomer.
          Veel plezier en welkom op het forum

roy

Zo een grote kost is het niet,
            Juist nieuwe cilinderkop bouten.
            Maar van eerste keer nu hij er toch uit is lager schalen en zo verder vervangen.
            Zijn dan op het gemak voor een lange tijd.
            Het is toch winter :-p

Goedkoop wordt dus duurkoop. Als je de auto had laten keuren was dat er uit gekomen.

roy

Motor uitgehaald en gecontroleerd
                Cilinderkopbouten zijn enkele afgebroken
                Dus motor wordt opengedaan en van eerste keer alles in orde zetten
                Nieuwe lagerschalen enzo
                Dan ben ik op men gemak voor lange tijd en ziet motor er weer als nieuw uit

Jammer genoeg maar ja haha

hey
                  ik heb voor mijn 3.2 uit us
                  20500 betaald
                  vorig jaar
                  115k miles
                  super nette en goede auto
                  :drink:

roy

Pm verstuurd 😉

Mooie aanwinst! Heb ook al veel SCtjes gezien bij Vemu die er steeds (van ver) goed uitzien. Mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen wat deze jou gekost heeft en wat je eerste ervaringen zijn? Mag in PB uiteraard 😉

roy

Dus nog eens verder doen aan de 911.
                        Vrijdag gaan we de motor eruit halen om die es te controleren.
                        Kleppen regelen en dichtingen vervangen zodat die weer op punt staat .
                        En met een gerust hart op de baan kan.
                        Dan volgende week richting keuring gaan.
                        En hopelijk vlug de nummerplaten nu er af en toe nog eens zon is ;-).

[quote=”raychem” post=144487]Niemand een antwoord voor mij?

[quote=”raychem” post=144383]Mijn 911 heb ik uit Frankrijk gehaald (origineel was het wel een belgische wagen),
                          het keuringsvignet die op het voorraam kleeft spreekt tot in 2014.
                          Ik zal waarschijnlijk donderdag naar de Douane gaan en misschien nog dezelfde dag
                          naar de technische controle en verzekeraar (als alles vlot verloopt natuurlijk).
                          Wat kan deze nieuwe wetgeving voor mij opleveren??[/quote][/quote]
                          Ik weet niet of die dingen die je hier of daar in de krant of op het Net oppikt altijd als waarheid kan beschouwen.
                          Om zeker te zijn kan je misschien eens contact opnemen met bv. een keuringsstation , een stationchef kan u hier waarschijnlijk meer over vertellen .

[quote=”RoyD” post=144374]Hoe zou het zijn dan met de mijne?
                            Komt uit US.
                            En moet ik zelf nog invoeren.
                            Wel zijn de invoer taxen enzo betaald vertelde hij mij.[/quote]
                            Er is een aanzienlijk verschil of je’m als oldtimer inschrijft of als dagelijks voertuig !
                            In geval van oldtimer is dat vrij simpel ,je gaat eenmalig bij inschrijving op jou naam naar de keuring wat op zich niet veel voorstelt en hoeft geen homologatie te ondergaan.
                            Ze keuren daar een aantal zaken zoals ; ophanging, remmen ,gevarendriehoek en dat is het zowat bijna.

Als je hem wil inschrijven als dagelijks voertuig is dat een andere zaak , je zal een volledige homologatie procedure moeten doorlopen wat veel strenger is en een heel gedoe met DIV.
                            Hiervoor win je eerst best wat info in over de te nemen stappen .
                            Klik
                            Klik nog eens

Niemand een antwoord voor mij?

[quote=”raychem” post=144383]Mijn 911 heb ik uit Frankrijk gehaald (origineel was het wel een belgische wagen),
                              Ik zal waarschijnlijk donderdag naar de Douane gaan en misschien nog dezelfde dag
                              naar de technische controle en verzekeraar (als alles vlot verloopt natuurlijk).
                              Wat kan deze nieuwe wetgeving voor mij opleveren??[/quote]

Welkom op het forum :drink:

Mijn 911 heb ik uit Frankrijk gehaald (origineel was het wel een belgische wagen),
                                  Wat kan deze nieuwe wetgeving voor mij opleveren??

roy

@ BAS

Ik moet nog beginnen met inschrijven in belgië .
                                    Maar zal hopek geen problemen leveren.
                                    Wel goede mannen daar bij vemu.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.