Home › Forum › Porsche Talk › Nieuw model aangekondigd Porsche Pajun
- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 9 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
ik wil hier best in gezien worden. lijkt een “groene” fiscaal vriendelijke bedrijfswagen te worden.
wel grappig om er als eerste mee rond te rijden hier in België en dan liefst zonder badges of emblemen 😉Volmondig mee eens.
Dit is toch een heel ander model dan de eerste foto? :popcorn:
De auto is blijkbaar een pak langer geworden.mmmmhhhhh, persoonlijk niet zo kapot van…. :popcorn: maar ja ! ieder zijn gedacht héé 💡
2017 Porsche Pajun has dual electrical system that drives the rear wheels. Hydrogen fuel cell transmits torque on the front wheels. eMSB structure fully brings a new chassis configuration. Autonomy in electric mode, the maximum is 248 miles. Electric motors are filled via a lithium-ion battery of high capacity. A powerful drive system includes air suspension, Torque Vectoring and all-wheel drive. Good driving performance and high level of safety provides ceramic brakes, airbag system and a system to help the driver. Detailed specifications will be announced later.
Pajun brings luxurious interior design. Sports seats are upholstered in soft fabrics and natural materials. The cockpit is inclined and oriented toward the driver to provide a new driving experience. The instrument panel has received new options, while the center console was upgraded with new technologies and devices. The largest competitors are: Audi A7, Mercedes-Benz CLS and BMW 6-Series Gran Coupe. The basic model price ranges from $ 60,000. If you choose a luxurious trim come around $ 110,000.
2017 Bentley Continental GT spied hiding underneath shortened Porsche Panamera body
The second generation Continental GT has been on sale since 2011, so it’s no surprise that Bentley has kicked off testing of an all-new model which will reportedly come out in 2017.
You would be tempted to believe this is some sort of prototype for the rumored baby Porsche Panamera (codenamed Pajun), but in reality it’s a test mule for the third-gen Continental GT. We know this for sure because we checked the license plate and found out it was registered on October 5 as a Bentley powered by the twin-turbo W12 6.0-liter engine and most likely it’s the new version that debuted in the Bentayga with 608 PS (447 kW) and 900 Nm (663 lb-ft).
Speaking of the Bentayga, you can see it in some of the attached spy shots, thus further indicating the test mule is actually for a new Bentley model. There’s no point in talking about the car’s design, since it’s a mutant Panamera while the real one will probably take cues from the EXP 10 Speed 6 concept showed earlier this year.
It will use the same MSB platform as the next-gen Panamera and will lose a considerable amount of weight, exactly what the doctor prescribed taking into account the current model weighs a hefty 2,320 kg (5,115 lbs). Bentley has already admitted they are considering a four-door coupe and we are not entirely excluding the possibility this could actually be it, but the third generation Continental GT is a safer bet.
[quote=”DST” post=212851]Ik heb daarstraks in de garage (Paal) is ff nagevraagd. Daar wisten ze nog van niets.[/quote]
dat blijkt een bewuste communicatiestrategie te zijn vanuit stuttgart. zo weten de dealers hier wel dat ze geen orders meer kunnen aanvaarden voor de 981 wegens “productiecapaciteit uitgeput” tot aan de lancering van de facelift; maar ze weten officieel nog niks over de motorisatie van de 981.2 (of 982 ?); terwijl hierover al meer dan geruchten circuleren op het WWW.
Het gerucht van een kleine panamera gaat al een hele tijd mee.
http://www.autoblog.com/2014/11/17/porsche-pajun-design-tower-florida/Ik heb daarstraks in de garage (Paal) is ff nagevraagd
Daar wisten ze nog van niets
Eerst de FL van de 911 en nieuw Panamera blijkbaar
Het zal nog niet voor direct zijnik dacht dat Pajun stond voor Panamera Junior…
net als de Macan tijdens ontwikkeling bekend stond als Cajun (Cayenne junior)
dus de naam zal wel nog wijzigenNet de aanvraag voor de wijziging van de car policy ingestuurd :applaus:
Deze gaat binnen 4 a 5 jaar mijn nieuwe daily worden denk ik !
Heb horen zeggen 100% op stroom vind hem wel knap :happydance:
Supermooie voorzijde. Maar achterzijde? Ben niet zo voor “afgekapte” koffers 🙁
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.