Nieuw oldtimerstatuut???????

Home Forum Porsche Talk Nieuw oldtimerstatuut???????

  • Maker
    Discussie
  • Ik kreeg deze middag telefoon van mijn vader IVM het oldtimerstatuut.
    Mijn pa zou in het één nieuws een kleine reportage gezien hebben waar ze hebben gezegd
    dat de leeftijdsgrens van 25 naar 40 zou opgetrokken worden????
    Iemand hier die ook die reportage gezien heeft?
    Ik vind er allesinds niets van terug op het net :bounce:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 94)
  • Pol

      Weet er iemand of het juist is dat men in Wallonië GEEN overgang maatregel genomen heeft toen de oldtimer leeftijd van 25 naar 30 ging?

      De 30 jaar komt eraan in Vlaanderen en ik ben benieuwd of het interessant zou zijn nu nog snel een 25 jarige te kopen.

        Het is natuurlijk een luxeprobleem, en je kiest daar dan ook voor…wat het dan ook kost…maar ik blijf het oneerlijk vinden.
        Beter maar niet aan denken…en braaf betalen, zolang het nog kan….en genieten van de *porsche s

        Wim

          En dat voor de luxe hè Eric. 😉

            Nog een geluk dat je een specialist gevonden hebt die aan je 944 wou werken hé Wim :happy:

            Wim

              We hebben inderdaad 5 auto’s en mijn vrouw en ik kunnen maximaal in 2 rijden, dus km’s worden verdeeld over al die 5 auto’s.
              Maar moet ik dan elke keer gaan vernoemen dat ik moet betalen voor die andere auto’s die ik op dat moment niet gebruik tax en verzekering, nee want dan moet ik er 3 verkopen en los het zichzelf op.
              En moet ik dan eens een auto vervoeren dan huur ik wel een trailer of iets dergelijks, veel goedkoper.

              Over de benzine ben ik het 1000% met je eens, klap doe flink naar boven met alle kosten erin, en dan betaal je enkel op het moment dat je hem gebruikt en vol gooit.
              Ben ik al lang een groot voorstander van. 💡

              Ik schrijf het nog een keer, we hebben allemaal een luxe probleem, en dat neem je of laat je en ben je tevreden met wat je hebt.
              Is eigenlijk hetzelfde als iemand die een speedboot koopt voor hobby, en dan gaan mekkeren dat het havengeld zo duur is en dat ding zuipt als een ketter per uur.
              Zijn dingen die je van te voren moet incalculeren. :lekker:

              En nu ga ik op niks meer van dit soort draadjes reageren. :salut: 😉

                Je hebt natuurlijk gelijk Wim, maar het is toch ergerlijk als je belasting betaalt op iets waar je niet volledig gebruik van maakt.
                Jij hebt ook verschillende auto’s waarin je niet tegelijkertijd kan rijden.
                Mijn gedacht zou het veel eerlijker zijn wanneer je per km zou kunnen betalen, je gebruikt de infrastructuur (duur woord) toch niet voor alle auto’s gelijk hé.
                vb. Twee eigenaars kopen dezelfde auto…één rijd per jaar 40000 km, de ander rijd amper 3000 km…toch betalen ze allebei dezelfde taks.
                Ik weet het….als je wat wil moet je betalen…en dat doe ik ook…maar eerlijk kan ik het niet vinden….

                  volledig mee eens Wim.
                  het gezond boerenverstand zegt,..de tering naar de nering stellen !..;)

                  Wim

                    [quote=”AudiPorsche” post=181354]
                    Ssangyong musso 3.2 met LPG komt op een 2075kg leeg (tanks beide ongeveer halfvol).
                    Ik vind niet dat ik daar 1000euro tax op moet betalen jaarlijks, want dat is puur het bezit ervan terwijl ik deze enkel gebruik om auto’s te transporteren.[/quote]

                    Ik snap het soms niet meer, we hebben Ssangyong (over luxe gesproken) voor een trailer er achter te hangen en te vervoeren, maar puur voor bezit. 🙄

                    Als ik iets koop en ik wil weten wat ik ga kwijt zijn kijk ik eerst voor ik koop wat mij zoiets kost aan tax en andere zaken.
                    Maar blijkbaar kopen velen iets en realiseren zich achteraf wat het allemaal gaat kosten, maar dan ben je te laat.
                    En als je iets wilt wat enkel pure luxe is van hobby auto o.i.d dan moet je er ook niet over mekkeren in mijn ogen, want dan komt het voor mij over van ik wil wel maar kan eigenlijk niet en heb je het puur voor te stoefen naar buiten toe.
                    Sorry dat ik het even verwoord, en mijn excuses hiervoor en is niet voor jou persoonlijk bedoeld maar een algemene opmerking.

                    Maar als ik nu al zou gaan lopen mekkeren wat er al in mijn Karmann zit van euros, en die moet straks ook gekeurd worden, die is opgevoerd en zuipt ook nog eens meer benzine als ik Palm kan wegzetten op die tijd, en dan koop ik een maand geleden ook nog een Porsche 944 waar ik verdoeme toch ook nog belasting voor moet betalen en problemen moet oplossen, dan zou het heel simpel zijn en moet ik het niet kopen en kan ik naar mijn centen kijken die niks opleveren en niet mee kan nemen als ik straks tussen 6 plankes lig.

                    Gebruik de zoekfunctie eens over belastingen hier, dan snap je iet dat dit een PORSCHE FORUM is. :bounce:

                    Als ik dan indertijd op het Nederlandse forum indertijd was kwam dit onderwerp zelden het licht, enkel als er eens een verandering kwam werd er eens een draadje over geopend, net als toen de regeling opgetrokken werd naar 40 jaar voor oldtimers.

                    Dus laat ons nu hier eens over ophouden en laat het ons simpel houden, wil je iets betaal je ervoor wat erbij hoort, zoniet laten staan en dromen. 😉

                    En weer niet beginnen dat ze melken, want doen ze bij ons ook waar ze kunnen. :relaxman:

                      Volgens de mailing van de BFOV kan je wel nog steeds een gepersonaliseerde plaat vragen voor een oldtimer. Er zou dan een rode sticker met “oldtimer” op de plaat komen…

                        Dus ging mij erom wat voor auto hij gebruikt heeft voor die 2000 euro.
                        Want dan zit je bij ons al in de klasse 1251 tot 2250 kg.
                        Dus vandaan de hint RR.

                        Ssangyong musso 3.2 met LPG komt op een 2075kg leeg (tanks beide ongeveer halfvol).
                        Ik vind niet dat ik daar 1000euro tax op moet betalen jaarlijks, want dat is puur het bezit ervan terwijl ik deze enkel gebruik om auto’s te transporteren.

                        Wim

                          [quote=”de_koen” post=181328]
                          mijn t5 caravelle weegt 2200kg[/quote]

                          Dat is een serieus gewicht voor een buske. 😯

                          Wim

                            Je hebt gelijk Koen, heb even naar Timo gebeld en onze weegt 1785 kg, maar is nog geen 2200. 😉
                            Maar dan kom je nog niet aan dat bedrag van 2000 euro.

                            Dus ging mij erom wat voor auto hij gebruikt heeft voor die 2000 euro.
                            Want dan zit je bij ons al in de klasse 1251 tot 2250 kg.
                            Dus vandaan de hint RR.

                              wim, leeggewicht vivaro is +/-1900kg en geen 1500kg
                              mijn t5 caravelle weegt 2200kg

                              Wim

                                En ik heb net eens op de link die je gepost hebt gekeken, maar daar kom ik voor onze traffic diesel in personen uitvoering op onderstaande gegevens.

                                Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 322,00
                                Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 1288,00

                                Voor dat geld wat jij opgeeft heb je al een RR qua gewicht. 🙄
                                Ik betaal voor mijn BMW 330D van bijna 1700 kg maar 408 euro per kwartaal.

                                Wim

                                  Dit hebben ze inderdaad verandert omdat mensen die geen zaak hebben de zakelijke voordelen te gunnen, en met goed recht. 💡

                                  Dus als particulier een bestelbus koopt is dat geen lichte vracht, lichte vracht gaat het pas worden als het een bedrijfsbus is, anders gewoon busje en mogen er ook meer dan 3 mensen in vervoerd worden, en bij lichte vracht max 3.

                                  Dus regeling goed gebruiken. 😉

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 94)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.