Nieuw oldtimerstatuut???????

Home Forum Porsche Talk Nieuw oldtimerstatuut???????

  • Maker
    Discussie
  • Ik kreeg deze middag telefoon van mijn vader IVM het oldtimerstatuut.
    Mijn pa zou in het één nieuws een kleine reportage gezien hebben waar ze hebben gezegd
    dat de leeftijdsgrens van 25 naar 40 zou opgetrokken worden????
    Iemand hier die ook die reportage gezien heeft?
    Ik vind er allesinds niets van terug op het net :bounce:

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 94)
    • mijn 964 is nu 25jaar oud maar de wegenbelasting is toch ongeveer 700euro per jaar,dat maal 15 jaar is 10500euro dat die groene jongens mij kosten 👿
      op kenteken weegt hij 1414kg en daar betaal je op,fiscale pk’s bestaan hier niet.en biv ook niet
      voor de wegenbelasting alleen kan ik niet verhuizen naar belgie 🙂

        @thefrits’: bedankt van de duidelijke uitleg. 120 euro per jaar is zeker tedoen

          [quote=”Vincent_991″ post=179006]Is die 944 cabrio van op de Liersesteenweg geweest (bamboe decor dacht ik)?
          quote]

          Neen, komt van Montpellier 8)

          [quote=”Vincent_991″ post=179006] Ik heb een bod gedaan en de eigenaar twijfelde hard. Hopelijk laat hij volgende dagen iets weten (was echt een belachelijk laag bod maar een neen heb ik en een ja kan ik krijgen). Dan direct een 17″ cup er onder, laten herspuiten (zelfde kleur maar veel krassen op, eerste lak). Misschien nog een nieuw dak er op en een deftige interieurreiniging.
          quote]

          17″ cup + spuitn + nieuw dak + interieur => goedkoop wordt dan al snel duurkoop, precies?
          Als ie niet onderhouden is, wat dan met de motor, riemen, boite e.d.?????

          Ik heb geluk gehad: de mijne had net in maart grote beurt gehad en zeer uitgebreide / sluitende historiek van dag 1. :relaxman:
          Voor de rest was de vorige eigenaar een ‘maniac’, merendeel eerste lak is als nieuw, wit interieur als nieuw, enz… :respekt:

          Moet wel eerlijk toegeven dat ik in Nederland / België geen 1989 gevonden had in zulke goede staat
          Wel veel welke verkocht werden als ‘in goede staat’ en met ‘weinig kms’ maar dan zonder boekske en onderhoudsfacturen :censored: :bounce:

            Regeling zoals boven beschreven in NL klopt niet helemaal.
            Er is een overgangsregeling voor auto’s ouder dan 25 jaar en jonger dan 40 jaar.
            Deze betalen per jaar 120 euro om 9 maanden te mogen rijden (niet de winter maanden)
            Dus elke liefhebber van oldtimers betaalt gewoon die 120 euro per jaar.
            Diegene die op Diesel of LPG rijdt kan van deze regeling geen gebruik maken, met als gevolg….
            Deze “oldtimers” worden nu massaal gedumpt.
            Eerst ging alles van Duitsland naar Nederland….en nu naar Belgie.
            Ik schat zelf nog max 1,5 jaar en dan is de regelgeving hier ook gewijzigd !!
            Dit zal nooit zo blijven…..lekker op O plaat rijden en geen tax, keuring etc….
            Keep on dreaming…. 😡

              ben al enkele maanden op zoek naar 911 uit de periode 80-90 om als oldtimer in te brengen. Op de nederlandse markt merk ik toch weinig van prijsbradering en paniekverkoop. Heb niet de indruk dat de modellen in nederland aan een lagere prijs worden aangeboden dan in andere europese landen.

              betreft een mogelijke wetswijziging: als men dit op europees vlak doorvoert dan betekent dit weer dat veel mensen hun geld dat ze in hun wagens hebben gestoken wordt verbrand door de politiek, – just for no reason at all –

                Is die 944 cabrio van op de Liersesteenweg geweest (bamboe decor dacht ik)?
                Wel toevallig want ik ben zondag ook voor een 944 cabrio gaan kijken. Als weekend- en plezierwagen en omdat de prijzen toch niet veel meer kunnen zakken. Veel beter dan geld op een spaarrekening. Enkel dat ik wat weinig garages ga hebben 😀

                944 cabrio is ook 25 jaar dus oldtimer 🙂

                Ik heb een bod gedaan en de eigenaar twijfelde hard. Hopelijk laat hij volgende dagen iets weten (was echt een belachelijk laag bod maar een neen heb ik en een ja kan ik krijgen). Dan direct een 17″ cup er onder, laten herspuiten (zelfde kleur maar veel krassen op, eerste lak). Misschien nog een nieuw dak er op en een deftige interieurreiniging.

                Hopelijk gaat de oldtimerwet niet snel veranderen. Van wat ik heb horen zeggen zijn ze in Europa met verschillende wijzigingen bezig. De oldtimers en de lichte vracht regel zou in 2016 drastisch gewijzigd gaan worden. En er wordt gefluisterd met terugwerkende kracht 🙁

                F

                  Het blijft een ondergewaardeerde klassieker zo’n 944. Knappe verschijnign die cabrio :up:
                  Heb zelf ooit een gewone 944 gehad en prijs/kwaliteit kan die 911 daar heel wat van bijleren 😉

                    [quote=”deepee” post=178975]@ DST: ik zou onder zo’n dakloze 944 een luchtige velg steken. verder ziet ze er prachtig uit :hail:
                    [/quote]

                    DSCF7577.jpg

                    Verjaardagscadeau lag al klaar :relaxman:

                      @ DST: ik zou onder zo’n dakloze 944 een luchtige velg steken. verder ziet ze er prachtig uit :hail:

                      @993: onder het mom van milieu zie je een Europese trend om oudere, zogenaamd vervuilende auto’s, uit het verkeer te weren. maar België kennende zullen we eerst nog een ruime tussenstap nemen waarbij de staatskas op de eerste plaats komt en de vervuiling in lagere rangorde. we weten allemaal hoe het zit met een lease diesel tov een P die een paar duizend Km per jaar bolt.
                      elke gereden kilometer vervuilt dus zorg dat je brandstofprijs de vervuiling betaalt. rij je veel Km of verbruikt je auto veel, dan betaal je navenant. simpel kan ook. maar kilometerheffing staat veel chiquer voor een westers democratisch land dat z’n burgers straks zonder stroom gaat zetten. (zoals men dat doet in een ontwikkelingsland met een dictatuur aan de macht :ass: :bounce: ni genoeg geschikte emoticons verd..mme)

                      ik hoorde deze week nog dat NL een flinke achterstand heeft mbt groene stroom. de overheid heeft er lang niet de particuliere investeringen fiscaal gestimuleerd zoals in de buurlanden. reden: de staat incasseert op energie jaarlijks miljarden aan taksen die ze zouden mislopen als men privé massaal fotovoltaïsch gaat. dus dan wordt het milieu maar effe achtergesteld.
                      ik ben absoluut geen groene Prius-jongen maar geef wel de voorkeur aan wat meer consequent handelen.

                      ziezo, dat ben ik weer even kwijt, dat heeft opgelucht, nu kan ik volle bak de werkdag beginnen.

                        Ik heb gehoord dat alle auto’s van na ’90 nooit meer oldtimer zouden worden.
                        Nog iemand die er iets vanaf weet

                          knappe verschijning

                            Van harte gefeliciteerd met de meerderjarigheid!

                              De 944 cabrio is gisteren verjaard
                              25 kaarskes mogen uitblazen
                              Vandaag gekeurd :applaus:
                              image_2014-09-08.jpg

                              Ik ga er ff een O-plaatje ophangen, voor de zekerheid :happydance:

                                Is geen richtlijn maar is wel al 40 jaar in Engeland en Frankrijk denk ik, Duitsland 30.

                                  De vraag die mij hierbij stel is of dit een lokaal Nederlands initiatief is,of dit een Europese richtlijn is die NL reeds omgezet heeft in wetgeving. Indien dit zo is, komt dit over naar heel de EU.

                                  Maar nogmaals, ik weet het niet. Iemand anders meer info?

                                15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 94)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.