- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 5 maanden geleden door .
-
Discussie
-
26 juli 2016 om 03:31
Dag Porsche liefhebbers,
bij deze zal ik me even voorstellen, ik ben jeremy 30j en woonachtig te maldegem.
Voor mij kwam vorig jaar een droom uit waar ik al naar uitkijk vanaf dat ik een klein manneke was en dat was toen ik mijn 997.1 carrera 2 s cabrio kocht ! Ik had ooit al met 1 die net hetzelfde was gereden van een kennis maar die was tiptronic en dus niet zo leuk dus ben ik voor de manuele optie gegaan en heb er nog geen moment spijt van ! 😀Het eerste dat ik gedaan heb was de uitlaat aanpassen, want deze was niet uitgerust met een pse dus heb ik langsgeweest bij carnewal en die heeft de uitlaat aangepast zodat hij hetzelfde klinkt als de pse en dit is perfect voor mij! Voor de rest wat standaard dingen laten in orde zetten bij de garage zoals draagarmen vervangen, bougies enzovoort …
Heb wel een probleem met starten bij warme motor ( na het tanken of even een korte pitstop bij lokaal café om iets te drinken bijvoorbeeld ) maar ik heb er eens over opgezocht en blijkbaar is het een gekend probleem bij de 997.1 want de kabel die loopt van de alternator naar de startmotor zou te licht zijn en bij de 997.2 zouden ze dit opgelost hebben, maar ik zit nu met het probleem dus gaat hij binnenkort even binnen voor nieuwe startmotor + nieuwe kabels en ook meteen een nieuwe koppeling.
Ik heb dit opgezocht en ben verschillende mensen met een 997.1 tegengekomen met dit probleem na 50k km’s Blijkbaar geeft de originele kabel niet genoeg stroom van en naar de batterij dat resulteert in “cranking issues, shifting issues, low rpm issues enzovoort”
En bij deze gast was het blijkbaar de starter zelf: “Had the same problem, tried everything including cable connection etc. New starter was the only answer and 100% cured. In the end I had spent a lot of time, money and stress avoiding changing the starter. Sometimes the obvious answer is the right one! ”
Daarom onmiddelijk een nieuwe starter + kabel en hopelijk zijn de problemen hiermee opgelost, want niets is erger dan ergens staan met je porsche en niet kunnen starten 🙁
Voor de rest; een superwagen ! 😀 Beste koop die ik ooit gedaan heb 8)
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.