Nieuw op het forum

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nieuw op het forum

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Na enkele dagen wat rondgekeken te hebben op het forum vond ik het tijd om mezelf ook registreren.
    31 jaar ben ik ondertussen en woonachtig in de streek vd vlaamse ardennen.
    Na jaren “hardcore” Bmw-rijder te zijn geweest heb ik nu eindelijk een jeugddroom gerealiseerd en mezelf een paar weken terug getrakteerd op een Porsche 😀
    Het is een 996 C2 geworden van 2001. Ik weet dat de 3.4 motor niet de allerbeste reputatie qua betrouwbaarheid heeft, dus al meteen een 1e vraag of er preventief iets kan gedaan worden om de kans dat hij ploft tegen te gaan?
    Voor de rest is het een superwagen met enkele leuke opties erop.
    Belangrijkste zaken die me tot de aankoop heeft overtuigd:
    -1e eigenares
    -slechts 46.000 km’s bij aankoop
    -Volledige onderhoudshistoriek bij Carrera motors in St Martens Latem
    -Net groot onderhoud gekregen + nieuwe batterij
    en last but not least: manuele versnellingsbak. Bij de meeste die ik vond op de verkoopssites was het een tiptronic, maar dat wou ik liever niet.
    Grote mods voor deze wagen zijn er niet gepland. Het 1e zal een setje winterbanden zijn, wat geen overbodige luxe is denk ik aangezien hij als daily wordt gebruikt. De velgen ga ik volgend jaar eens laten herdoen want de chrome begint er hier en daar wat af te pellen. Ook heb ik hier ergens op het forum iets over die RSR uitlaten gelezen, dat zie ik met de tijd ook wel zitten maar zou het graag eerst eens irl willen horen. 😉
    Picture time! 😀

    Attachments:
    • 01Porsche9961.JPG
    • 01Porsche9962.JPG
    • 01Porsche9963.JPG
    • 01Porsche9967.JPG
    • 01Porsche9968.JPG
15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
    • Knap machien :coolness: :driver:

        Even mijn topic terug vanonder het stof halen. 😀
        Ondertussen een 8 maand en +-10.000km’s verder en nog steeds helemaal tevreden van de 996! :respect2: :first:
        Ondertussen hebben de turbo-look wielen plaats gemaakt voor een set Rh in 18″ met spaken in anthraciet grijs. Ik was in het begin wat twijfelachtig icm de donkerblauwe kleur vd wagen, maar ben ondertussen helemaal overtuigd!
        Momenteel ben ik op zoek naar centercaps met het P-logo, maar met een achtergrond in dezelfde grijze kleur zijn ze niet makkelijk te vinden… :think:

        Attachments:
        • 01porsche99639.JPG
        • 01porsche99641.JPG
        • 01porsche99650.JPG
        • 01porsche99653.JPG
        • 01porsche99676.JPG

          [quote=”RODONDO” post=110371]Hallo, welkom op het forum. Knappe P.!
          Voor de RSR, op youtube tik je Carnewal in en je bent getuige van de grol.[/quote]

          Thx! Ik had al wat op Youtube rondgekeken en die filmpjes gevonden, maar het geluid op de pc of irl is toch nog altijd wat anders 😉

            welkom hier 😀

            ken er de ballen van maar naar wat ik al gelezen heb zou het ploffen (of niet)te maken hebben met het schakelgedrag/toerental wat de pdk onder controle heeft (of niet) 🙄

            maar zoals gezegd :driver: and enjoy

              Hallo, welkom op het forum. Knappe P.!
              Voor de RSR, op youtube tik je Carnewal in en je bent getuige van de grol.

                Ik zie niet meteen de link tss het ploffen ve motor en het type versnellingsbak die erin ligt? (maar dat zal wss aan mijn tekort aan technische kennis liggen 🙂 )
                Soit, als er toch preventief niets kan aan gedaan worden ga ik er mijn slaap niet voor laten. 100% genieten van het beestje en mocht het toch dramatisch aflopen zien we dan wel verder (zo’n turbo blok is toch toevallig geen plug & play bij een 996? 😈 😀 )

                  Minstens!! :first:

                    [quote=”Mushroom” post=110341]Je kan beter eentje kopen met 208.000 km op de teller :sarcastisch :mrgreen:[/quote]

                    ….en 24 maanden waarborg.

                    Welkom, met respect behandelen en veel :driver: plezier.

                      Ik heb ook altijd gehoord dat de handgeschakelden er het meest last van hadden. Maar idd, het fijne gaan we er nooit van weten.
                      Je kan beter eentje kopen met 208.000 km op de teller :sarcastisch :mrgreen:

                        @Porschky ik vrees dat we de waarheid nooit zullen weten ,toch zeker geen cijfers of percentages .
                        Mij werd steeds voorgehouden dat handgeschakeld gevoeliger was voor ploffen . 🙄
                        Dat er een probleem was met de eerste watergekoelde motoren is zeker ,hoeveel ,door wat ,enz zullen we nooit weten .

                          welkom

                            welkom.
                            wat de reputatie van de 3.4 ploffers betreft; het blijft een eeuwige discussie. porsche minimaliseert een beetje het geval, en zegt dat het om niet meer dan 5% van de blokken zou gaan, wat volgens hen binnen de respectabele marge ligt voor een fabrikaat. MAAR anderzijds, 5% op een model waarvan er tienduizenden gemaakt zijn is niet hetzelfde in ruwe cijfers dan 5% op enkele honderden exemplaren, dus in de praktijk zijn er inderdaad hier en daar wel een paar gevallen geweest. En aangezien het destijds soms nauwelijks duurder bleek te zijn om meteen een ruilmotor in te steken (destijds 13.000 euro, en volgens sommige het bewijs dat Porsche onrechtstreeks een geste en dus bekentenis deed) zijn veel motoren meteen vervangen, wat de reputatie dat meteen een geheel nieuw blok diende gekocht te worden vergroot heeft vermoedelijk.
                            Normaal gezien zeg ik steeds dat gezien de leeftijd en ergo kilometerstand van de meeste 3.4’s, de kans nu kleiner wordt dat je nu nog eentje koopt die het nog zal voorhebben… al doet je lage kilometerstand me hopelijk op termijn mijn woorden niet weer inslikken 😀 Anderzijds, niet om de grapjas uit te hangen of je schrik aan te jagen; de garagist waar ik mijn Q7 nu binnensteek voor onderhoud heeft ook relatief recent bij CM een 996 3.4 cabrio gekocht die enkele maanden geleden aan 105.000 kilometer een nieuze Tiptronic mocht laten steken, en op 107.000 dan effectief zo’n plofmotor had (NAAR VERLUID ZOUDEN VOORAL tIPTRONICS HET VOORGEHAD HEBBEN!), waardoor de eigenaar (gezien de nieuwe prijzen voor een dergelijke vervangmotor!!)op 2000 km voor liefst 30.000 euro kosten gehad heeft… en de wagen is door CM verkocht voor 35.000 euro!!! Er zit dus een kans in dat de vorige eigenaar amper de kostprijs van zijn herstellingen gekregen heeft als overname!! Hoe zuur moet dit smaken…?!!
                            Met deze vrolijke noot wensen we je alsnog zeer veel chance en rijplezier… 😀

                              [quote=”Chineeske” post=110241]:D Welkom, Nice Porsche , cool interieur !!! have fun[/quote]

                              Interieur vond ik ook meteen super toen ik het zag, die hout-inleg is wel een dure optie geweest heb ik gezien op de aankoopfactuur 😯

                                😀 Welkom, Nice Porsche , cool interieur !!! have fun

                                  Welkom hier, :drink:
                                  veel succes en rijplezier :driver:

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.