Home › Forum › Stel jezelf even voor ! › Nieuw op t forum
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 7 maanden geleden door Sensa911.
-
Hallo allen,
Ik ben 44 j en woonachtig in Liedekerke… Ik heb een tijdje met een Lotus Elise gereden en deze onlangs verkocht….
Porsche is altijd in gedachte gebleven, het budget was er wel maar ook een hekel aan hoge jaarlijkse taksen en onderhoudskosten…Dit was echt een groot voordeel voor de Elise….
Dus, hierbij een concrete vraag direct, hoe zit dit bij jullie?
Hoe is de nieuwe Biv regeling en hoeveel bedragen de nieuwe jaarlijkse rijtaksen?
Is er veel verschil tussen een 3.4 of 3.6 bv?
Uit die berekening kom ik niet direct uit…. Welke euronorm, co2, kw?Bedankt alvast (ps heb de link v 25 pag al doorgelezen, maar geen antwoord gevonden 🙁
Welkom Hondaman :popcorn:
Hier ga je de antwoorden vinden.
welkom !!
‘t is idd beter om vooraf je cost of ownership te berekenen ipv je rekening te maken na de aanschaf.
na een beetje speurwerk geeft bovenstaande link van dirk l de volgende output. garantie op de correctheid kan ik niet geven; de website zelf wijst in de disclaimer eveneens alle afwijkingen af tov de definitieve aanslag van zich af.dus gewoon om je een benadering te geven:
Deepee, ik zie dat je 2x dezelfde “datum van eerste inverkeerstelling” gebruikt voor zowel de 3.4 als 3.6.
Klopt dan de berekening nog wel aangezien je BIV ook berekend wordt op leeftijd van het voertuig…?met datum eerste inverkeerstelling 01/01/2005 krijg je identiek hetzelfde resultaat voor de 3.6L
belangrijkste is dat hondafreak nu zelf kan beginnen rekenen als hij een bjoetie vindt. hij heeft de pap en de lepel …Ondertussen na een korte zoektocht, heb ik mijn gedacht gevonden!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.